Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14901 til 14920 af 27496
-
Abtract, er det ok?
ForumindlægHej alle.. Sidder her og er færdig med min SRP. Men jeg mangler at få styr på mit abstract. Tænkte der var nogle der ville give respons, og eventuelt fortælle hvad det mangler eller hvad det gerne måtte undgå? Mit engelsk er ikke særlig godt, så hvis nogle vil rette fejl er de meget velkomne. Me... -
Medicin og fag!
ForumindlægJeg afsluttede sidste år (2.g) Kemi B og har så valgt at hæve Fysik til A. Derudover har jeg også Mat A. Jeg regner dog med at droppe fysik A (ifølge min lærer kan jeg nå at ombestemme mig endnu, men det skal gå stærkt!) og istedet vælge ENgelsk A. Så er mit spørgsmål: Vil det have indflydelse på... -
salt - is
ForumindlægOm vinteren når man skal fjerne is og sne fra veje og fortove benytter man sig af salt. Mit spg går på hvad det er der sker under denne proces... Hvad gør at frysepunktet for is falder når man tilsætter salt? -
Koncentrationsberegning
ForumindlægHej allesammen,Er løbet ind i et lille problem:En blanding af 200mL 0,0063M Li2CO3 blandes med 100mL 0,0108M K2CO3. Jeg skal beregne de aktuelle koncentrationer af Li+, K+ og CO3-- i blandingen. Mit forslag:Stofmængde Li2CO3: n = c*V = 0,0063M * 0,200L = 0,00126mol[Li2CO3]: c=n/V= 0,00126mol/0,30... -
Asymmetrisk C-atom
ForumindlægHej alle.. Jeg har lige et meget vigtigt spørgsmål.. Hvad er et asymmetrisk C-atom?? Håber der er nogen der ved det... På forhånd tak.. :-) -
En der vil tegne i chemsketh!?
ForumindlægVille høre omder ikke var en venlig sjæl der gad at tegne/skrive for mig i chemsketch? Jeg har det hele i et dokument som billedefil, som jeg har redigeret i i pant, men paint tager livet af mig! Og kan ikek finde ud af at bruge chemsketch så er der ikek en der vil hjælpe? Jeg har selv skrevet og... -
Pensum
ForumindlægEr der nogen der nogelunde ved hvilke områder 9. klasses pensumet omhandler? Er ved at forberede mig til prøverne, så det ville være en meget stor hjælp. Hvis der skulle være noget jeg er gået gli af. Er der evt. også nogen der har nogle aflagte fysiknotater, som jeg må få. Rent og skært for at ... -
burde vide
Forumindlæger der nogen af jer der kan fortælle mig hvad jeg burde vide om syre og base... altså i 9.klasse vi skal snart lave en lille test så kan i bare nævne punkter eller fakta som vil imponere læren -
Arrhenius-ligningen
ForumindlægJeg skal forklare Arrhenius-ligningen, som lyder: *exp(-Ea/R*T) k=k0*exp(-Ea/R*T) k= hastighedskonstanten Ea= Aktiveringesenergien, (den makroskopiske) T= Temperaturen i Kelvin R= Gas konstanten.. Jeg forstår ikke hvad R laver i ligninen? Jeg ved at k afhænger eksponentielt af T, men hva i alverd... -
fremstilling af ester
Forumindlæghar lavet et forsøg med fremstilling af ester, men er nu i tvivl om hvorvidt det er den rigtige formel for esteren jeg har fundet - synes ikke jeg kan få reaktionsligningen til at stemme...C2H5OH + C5H10O2 --> C4H9CO2C2H5umiddelbart mangler jeg et H og et O på produktsiden... nogen der kan hjæ... -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
hjælp
Forumindlæghej jeg skal til eksamen ingen længe og jeg har smistede nogle oplysinger/notater jeg har skrivet gennem året.. så håber at du/i kan hjælpe mig.. skal bruge noget om "destillation af råolie" "cracking" og noget om "sport i fysik"håber du vil hjælpe det er meget vigtigt -
opskriv afstemt reaktion samt find ligevægtkonstant
Forumindlægopgaven lyder: opskriv afstemt reaktionsskema for disproportionering af hydrogenperoxid og bestem ligevægtkonstanten. ved at: O2(g), 2H+ /H2O2 0,68v O2(g),4H+ /2H2O 1,23v mit gæt på reaktions skemaet er nok 2H2O2 -> 2H2O + O2 (g) men hvad så ?? skal finde noget &Delt... -
Hvilke ioner indgår i..??
Forumindlæg1. Hvilke ioner indgår i a) FeCl2 og FeCl3 b) SnO og SnO2 c) KMnO4 og K2MnO4 d) Ce2(SO4)3 og Ce(SO4)2 Forstår ikke rigtig spørgsmålet.. Så er der ikke lige nogle som vil hælpe.. På forhånd tak! Knus.. -
den totale masse af ATP!!!
ForumindlægHej!\njeg sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg kan løse den!!!\n\nFor hvert mol glucose der forbrændes i respirationen dannes der 38 mol ATP ud fra 38 mol ADP og 38 mol P. Beregn den totale masse af ATP der er produceret, idet den molare masse af ATP er 503,2 g/mol.\n\nhvorda... -
Br- -> Br2 i vand?
ForumindlægPasser den her:2 Br- (aq) -> Br2 (aq)Eller vil bromidionerne fortsat være dissocieret i vand? -
Vedr. Mundtlig Kemieksamen?
ForumindlægHej.. Min lærer har givet os en liste med alle overskrifter, som vi kan komme op i. Men så skal han yderligere give os en liste med de spørgsmål vi kan komme op i mindst 5 dage inden eksamen. Vil det så sige at dét han har givet nu kun er emnerne, mens det han giver 5 dage inden er de specifikke ... -
Syreskader på tøjet
Forumindlæg"De hyppigste skader fra syrer er på tøjet. Det mest lumske er, at der normalt ikke går hul, før tøjet bliver vasket næste gang."Det står der i min kemibog.Kan nogen forklare den kemiske grund til det?Tak -
Maj 2005
ForumindlægHey, nogen som vil tjekke disse resultater samt hjælpe mig med enekelte opg?opg1:a) 2-amino-4methylpentansyre Da der findes 1 asymmetrisk c-atomb) 1: oxidation 2: reduktionc)CH3-CH(CH3)-CH2-CH2OH + OH-C(CH3)=O -> CH3-CH(CH3)-CH2-CH2-O-C(CH3)=O + H2Od)måske noget med hydrogenbindingerne???... -
Calcium-ionen binder alkohol?
ForumindlægHvorfor kan calcium-ionen binde alkoholer?
