Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14961 til 14980 af 84813
-
Er Newtons 3. lov en forudsigelse?
ForumindlægJeg er, ligesom mange andre 3g'ere, i gang med AT-synopsien. Jeg er lidt i tvivl... er Newtons 3. lov en forudsigelse ("Et legeme der påvirker et andet legeme med en kraft, vil blive påvirket med en lige stor modsat rettet kraft")? -
SRP - dårlig karakter!!!
ForumindlægJeg har fået 02 i SRP, og er overhovedet ikke tilfreds. Jeg kom ind til min vejleder, som så siger "Jeg har da ikke været vejleder for dig", hvor jeg så siger "jo".. Uden at kigge på noget papir eller noget, siger hun "Så har du fået 02".. Jeg har skrevet i biologi... -
Projektuge emne
ForumindlægHej Vi er 2 elever fra en 9. klasse. Vi er i gang med at forberede projektuge, men der er jo intet projekt uden et emne!! Overemnet er "tid" og vi har derfor tænkt på emner som fx fremtiden (kommer der en 3. verdenskrig) eller at have om en bestemt tidsperiode. Vi synes nogl... -
Kritisk dæmpning
Forumindlægjeg har lavet forsøg til studieretningprojekt og jeg skal behandle nogel data for kritisk dæmpet svingning... jeg ved bare ikke hvad man kan regne på i en kritisk dæmpet svingning er det det samme som svagt dæmpet svingning rent formel mæssigt fordi det eneste jeg kan finde er noget om at det er ... -
2. ordens differentialligning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig på vej med denne opgave: En lille metalkugle falder frit i jordens tyngdefelt. 30 meter over jordoverfladen har kuglen en hastighed på 5 meter pr. sekund. Opstil en differetialligning, der kan bruges til bestemmelse af kuglens stedfunktion, og løs differentialligning. ... -
valgfag
ForumindlægHvilke valgfag er relevant ifht. studieretningerne mat a - biologi b mat a - biotek a Tænker kemi a på begge, men hvad er der ellers? og er fint hvis jeg vælger kemi a? Tak på forhånd. -
Erfaringer? Fjernundervisning HF
ForumindlægNogen som har erfaringer med at tage en hel hf som fjernundervisning? -
eksamen
Forumindlæghmm jeg er gået lidt i stå med emnet svingninger... er der nogen der kan give nogle forslag til, hvad man kunne snakke om, hvis man trækker dette emne? -
r ^ 2 på grafregner?
ForumindlægHej Når jeg laver lineær regression på min grafregner texas TI-84 plus beregner den liniens ligning, men ikke r ^2. Hvor(dan) skal jeg gå ind på grafregneren for at indstille den til at beregne r^2 ? Håber på hjælp hurtigst muligt da jeg snart skal til eksamen. Tak på forhånd -
Differentialregneregler - hvorfor?
ForumindlægJeg ønsker ikke en redegørelse af differentialregnereglerne, men blot at vide hvad de bruges til - hvorfor har vi dem? -
Ligningssystemer og vektorer
ForumindlægDenne sætning hedder sætning 27 i min bog og den lyder således: Lad følgende ligningssystemer være givet a1x+b1y=c1 a2x+b2y=c2 Hvis D er forskellig fra 0, så har ligningssystemet netop én løsning: (x,y) = ((Dx/D),(Dy/D)) Hvad kan man bruge denne sætning til i praksis? Kun at finde de ubekendte... -
Eksempeler fra virkeligheds verden.
ForumindlægJeg mangler nogle eksempler til "virkeligheds verden" nogle der har nogle gode eksempler jeg kan bruge til disse emner: - Potensfunktioner. - 2. grads polynomier. - Eksponentielle funktioner. - Beskrivende statestik. - Lineære funktioner. -
Stoffers termiske egenskaber
ForumindlægHej derude :D Jeg har trukket et eksamen spørgsmål, der hedder: "Stoffers termiske egenskaber" . Skal indeholde en gennemgang af stoffers termiske egenskaber . HVad er stoffers termiske egenskaber ?:S På forhånd tak :d -
REFLEKSION I=U?
ForumindlægEr det muligt at bevise (inden for refleksion) at indfaldsvinklen = udfaldsvinklen? Mvh. H89M -
Kviksølvs spektrum
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og på mit spørgsmålsark står der at jeg skal komme ind omkring kviksølvs spektrum. Jeg ved at det ca. har noget et gøre med at lade en kviksølvslampe lyse ind mod et optisk gitter, og se på de farver der kommer? Men det er faktisk alt jeg ved? Hvis der var nogle de... -
Hjælp til fysikopgave
Forumindlæg -
kraft og accelration
Forumindlæghey sp'er :) en lille let'løbende vogn med massen 120g befinder sig i et homogent magnetfelt med fluxtætheden 70mT. Vognen kører på et par spændingsførende skinner, så der gennem hver af vognens aksler går en elektrisk strøm på 10A, Afstanden mellem skinnerne er 12 cm, *Beregn kraften på ... -
Radioastronomi
ForumindlægHej! Jeg håber, der er nogle, som kan hjælpe mig med denne opgave. Fotoet (i opgaven) viser radioteleskopet ved Pleumeur-Bodou i Bretagne. Det benyttes bl.a. til at undersøge den elektromagnetiske stråling fra stjerner og galakser. Næst efter Solen er galaksen Cygnus A den stærkeste radiokilde p... -
Opgavesæt til i morgen!
ForumindlægSidder med denne opgave: http://peecee.dk/upload/view/129478' Takket være mathon (bruger her inde på SP) er jeg nået frem til følgende: 1) v = -(delta [C6H12O6])/delta t) = -((0,3-1,0)mol/L)/(10 døgn) = 0,07 mol/(L*døgn) = 0,07 M/døgn 2) tangenten gennem (0;0.94) og (11,0) a = ((0-0.94)M)/(... -
Fremtiden for biologer mht. at undervise?
ForumindlægHej, jeg har lagt mærke til at biologi ikke er et adgangskrav på de fleste uddannelser (faktisk alle universitetsuddannelser), Er der nogel der kan svare på (og eventuelt har noget statistik eller data) over efterspørgslen på biologi lærer på gymnasier? Er jobmulighederne ringe i forhold til...
