Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14961 til 14980 af 38620
-
Ting, man bør vide/lige så godt kan lære på gymnasiet
ForumindlægJeg går i 9. og skal til næste år begynde på gymnasiet.Så jeg tænkte på, om der er noget man ifølge dig skal vide? Sagde dine nye klassekammerater noget, hvor du tænkte, at det burde man vide fra folkeskolen af?Eller noget man lige så godt kan lære nu, fordi man bruger det rigtig meget i gymnasiet? -
spørgsmål om økonomi
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dise spørgsmål? 1 Hvad er forskellen på erhvervsøkonomi og nationaløkonomi? 2 Hvorfor er begrebet nationaløkonomi ikke længere helt dækkende? 3 Hvad vil det sige at ”kapitalbevægelserne er blevet frie”? 4 Hvordan vil de frie kapitalb... -
Mdt. årsprøve engelsk B 1.g
ForumindlægJeg står i den situation at jeg om nogle få dage skal op til en mundtlig årsprøve i engelsk. Engelsk er det fag jeg er dårligst til og ikke nok med det er jeg rimlig nervøs til eksamen, hvilket for det meste medfører det, at jeg underpræsterer. Vil det få nogen konsekvenser hvis jeg dumper? Jeg h... -
Strålende SSO om Republikken!
ForumindlægAve, Quirites! Jeg skal bruge en historienørd til at læse første halvdel af min aldeles glimrende SSO om politiske, organisatoriske og økonomiske forhold i den sene republik. Jeg fik 13 for opgaven sidste år, så det skal være én med forstand på sagerne ;-) Pro Res Publicæ -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve... -
HJÆLP - LØNUDVIKLING
ForumindlægLønudvikling: Årlig lønstigning i procent 2007 2008 2009 2010 Danmark: 4,7 4,3 3,4 2,2 Tyskland: 1,1 2,0 0,0 0,7 Sverige: 5,1 1,7 1,7 2,1 Frankrig: 2,5 2,7 1,8 1,6 a) Hvad kan forklare de store fo... -
Bio & His - HIV i Afrika
ForumindlægJeg tænkt på om nogen kan hjælpe med at finde finde de relevante informationer om emnet "HIV i Afrika", eller giver mig nogle overblik over, hvad jeg kan kommer ind på i forbindelse med disse problemstillinger: Med udgangspunkt i Sydafrika ønskes der en analyse af et repræsentativt s... -
Darwin og Fru Marie Grubbe(dansk metode)
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg virkelig håber der er nogen der kan hjælpe mig med. I AT har jeg arbejdet med Darwins evolutionsteori og romanen Fru Marie Grubbe. Mit spørgsmål er: Når jeg under mit arbejde med romanen, analyserer/fortolker i forhold til de steder i teksten, hvor den darwinist... -
datid??
ForumindlægHej på engelsk når det er datid, siger sætter man somregel en -ed- ændelse bag på ordenene (bortset fra de uregelmæssige) Men hvad skal der bag på de tyske ord i datid, er sådan set blevet i tvivl. (er der et fast system)? -
Als haben eller als hat
ForumindlægNår man skal sige "som, som grundled," hvad skal man så på tysk. F.eks. Jeg er en person, som har mange penge. "Ich bin eine Person, als hat viele Geld." Er det altid "als hat?" -
online ordbog
Forumindlæghejsa...det har godt nok været nævnt før, men jeg kan anbefalehttp://www.ordbogen.com/en, indtil videre, gratis dk-eng, eng.dk ordbog... -
THE BIG COMPETITION
ForumindlægJeg har lige fundet på noget. Kunne måske være rimelig fedt at vide hvem herinde der skulle løbe med titlen af at være bedste hjælper i diverse fag i 2003. En lille konkurrence, som måske ikke hører hjemme. Bare et forslag.Mine favoritter på de enkelte fag, er (man må gerne have flere med ved hve... -
Mussolinis fald
ForumindlægHej alle sammen.Har lige et spørgsmål, som jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig med. Hvorfor mistede Mussolini magten i 1943 og hvilken betydninger havde dette for Italien derefter? -
Akryl malerier - hjælp!
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne begynde at lave malerier, men ved ikke helt hvor jeg skal starte. Umiddelbart tror jeg det er akryl jeg vil arbejde med, men ved I hvad man bruger til de malerier hvor det lige som går ud af billedet hvis I forstår. Således at der er flere lag?Har brug for lidt ekspert viden.... -
Springe C-niveau over
ForumindlægJeg går på VUC hf, og kunne tænke mig at påbegynde fagene samfundsfag og biologi i forårssemestret. Jeg synes det kunne være inspirerende og udfordrende, at starte på niveau B. Det høje niveau fremmer engagementet, og det har også en større værdi på eksamenspapiret. Men ifølge en studievejleder j... -
Et karakter spørgsmål?
ForumindlægHejsa. Jeg er lidt desperat, efter at vide om hvordan man får flere 12 taller; om hvordan man skal studere, og det er især i tysk. Håber I kan hjælpe I kloge hoveder. hehe ;-) -
Grammatik rettelse
ForumindlægHej har desperat brug for hjælp til rettelse af min tysk aflervering. Håber nogen kan være behjælpelige. Betaler gerne 50 kr over mobilepay. (Den er kun på 200 ord) -
Stor dansk opgave - hvilket emne?
ForumindlægHej medstuderende, Jeg skal skrive en stor opgave i dansk. Emnet er helt frit! Jeg overvejer om jeg skulle analysere en bog og film af samme historie (Fx. Harry Potter bog og film), og så sammenligne disse. Men jeg ved dog ikke hvilke værker jeg skal vælge. Der skal være en bog og en film om sa... -
Nogen der ved noget om musik eksamen?
ForumindlægJeg skal op som selvstuderende til musik c eksamen på tirsdag den 29 maj. Jeg har forberedt 4 værker som jeg har analyseret ved at lytte til dem. Jeg har 80erne dansk pop og rock som hovedemne. Jeg vil høre om nogle ved noget om det ukendte materiale man trækker til eksamen? Hvad det kan være o... -
litterær artikel - lidt hjælp?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel om Naja Marie Aidts: "Hun græder ikke" Altså den skal analyseres, fortolkes og tilmed skal der gives en perspektivering der placerer den genremæssigt. Jeg tror jeg har nogenlunde styr på analysen og fortolkningen, men jeg er ikke med på hvordan j...
