Søgning på: historie noter stx. Resultater: 14981 til 15000 af 33650
-
MAT B SKR. EKS. 31. MAJ 2012!!!!!
ForumindlægHej! Er der nogle herinde som var til matematik b skr. eksamen fra STX d. 31. maj i år? Hvis dette er tilfældet er der så nogle der evt. har en facitliste eller vil lægge deres opgave op, så man evt. kan se hvor mange rigtige man har, da der stadig er lang tid til offentliggørelse af ens ... -
Sygeeksamen
ForumindlægSkal op til sygeeksamen på mit sidste år STX, det er dog ikke i august som det plejer for mange, da det godt kan lade sig gøre her i maj. Det er skriftlig dansk, men ledelsen har valgt at sætte denne eksamen ind på min skriftlige biologi eksamensdag, og bio er nu er rykket 2 dage frem fra origin... -
Chi i anden test, opgave
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe eller forklare, hvordan følgende opgave var stx mat b eksamen skal løses? Det drejer sig om opgave 11 Link til opgavesættet: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/... -
Skriftlig årsprøve dagen inden en mundtlig eksamen
ForumindlægKære medstuderende. Jeg skal til en skriftlig sygeårsprøve dagen inden en mundtlig eksamen, der virkelig kræver forberedelse. Jeg er studerende på gymnasiet STX. Kan det virkelig være lovligt? Jeg syntes, at der er urimeligt at placere en skriftlig sygeårsprøve på 5 timer dagen inden en mundtlig... -
Eksamen - reklamefilm
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal op i mundligt dansk i morgen. Sidder og roder lidt i mine notater og har lige et par spørgsmål som jeg gerne vil have svar på? Kan man komme op/trække en reklame film og et drama på STX? Jeg har fået læst på de forskellige genre og perioder i dansk, tror I ikk... -
eksamenskarakter i samf!
ForumindlægHej alle sammen! Vi har lige fået vores eksamens karakter. Er der muligvis nogle af jer, som vil rette min samfundsfag eksamen stx, og se hvad den ligger til? Jeg har fået en meget dårligere karakter, end hvad jeg plejer. Jeg tænkte om nogle af jer vil rette den, og fortælle mig hvad i mener den... -
Polære og upolære kovalente bindinger
ForumindlægHej alle, Jeg sider og skal forberede mig på eksamen på kemi C, stx. Jeg har fået et spørgsmål om vand, hvor jeg skal komme ind på polære og upolære forbindelser. Men jeg er lidt i tvivl om hvad det er: - Hvad er polære og upolære forbindelser og hvad betyder det at have en polær kovale... -
Job
ForumindlægJeg er i gang med at søge et fuldtidsarbejde, men jeg vil gerne tjene godt med penge. Altså det skal være et fuldtidsarbejde, hvor der ikke er krav om en Stx eksamen eller lign. Jeg holder nemlig sabbatår, når skolen er slut. Er der nogen, der kan nævne nogle gode jobs, eller er der nogen, der ke... -
Karakterbonus for enkelt fag.
ForumindlægHej. Jeg har nu afsluttet Matematik på A-niveau på STX, og ønsker at søge ind på KU på en økonomilinje. Dette kræver at jeg har et snit i Matematik på 6, hvor jeg dog ligger lige på grænsen. Vil derfor spørge om det er muligt at gange mit matematik snit med 1,08? -
Hjælp med betaling.
ForumindlægHejsa jeg læser på Stx og skal op i mundtlig Biologi (A) 24. timers eksamen. Jeg trækker et spørgsmål på mandag d. 24. juni. Er det noget du kan hjælpe mig med, så må du MEGET gerne skrive til min mail [email protected] eller på tlf. 27 13 69 49. vh. Oktay Bagiran -
GS-kursus 2. gang
ForumindlægHej, kan man godt tage et GS-kursus 2. gang? Jeg har fx tilmeldt mig nogle GS-kurser, og hvis det ikke går helt efter planen, kan jeg så godt tage et kursus igen, hvor jeg dog betaler? Jeg er lige blevet færdig med Stx. Jeg tænker specifikt på VUC Århus. -
Karakter
ForumindlægHej Jeg har lige afsluttet engelsk b-niveau på stx. Årskarakter skriftlig: 02 Årskarak mundtlig: 02 Mundtlig eksamen: 02 Betyder det så at jeg kommer til at have 3 gange 02 for engelsk, eller går årskarakteren ud i stedet for eksamen? på forhånd tak :) ... -
hjælp ang. uddannelses valg
ForumindlægHej venner, Jeg er en pige som har et snit på 3,3 efter jeg er blevet færdig med STX og da det ikke er det højeste snit, er jeg virkelig bekymret. Jeg interessere mig for uddannelser hvor jeg har med mennesker at gøre. Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal søge ind på. det må gerne være i k... -
Optagelse.dk - forkert adgangsgrundlag?
ForumindlægHej. På optagelse.dk under adgangsgrundlag viser den kun mine afsluttede C-niveau fag, og påstår at det er fra HF, men jeg lige blevet student fra STX. Da den ikke lader mig ændre i felterne, hvad gør jeg? Bliver det selv rettet? Inden spam, skal det siges at jeg ikke kun lige har set på... -
Parabler som modeller
ForumindlægHejsa, håber i kan hjælpe mig med min opgave som jeg har fået stillet på B niveau på stx En stald har en parabelformet gavl. Gavlen er 18 m bred og 9 m høj. i gavlen skal der indsættes en port, der skal være mindst 6m bred. kan en landbrugsmaskine der er 5m i højden komme ind gennem porten? ... -
Forvirret
Forumindlæghejsa jeg har et spørgsmål jeg er lidt forvirret over hvad jeg engang skal blive og har besluttet lidt at jeg gerne vil noget med it men nu forstår jeg bare ikke om jeg skal tage stx eller hhx, nogle der har forslag? er bare ikke så vild med biologi, natur/teknik osv. men er totalt... -
Isoler y
ForumindlægHej! Jeg kunne meget gerne bruge noget hjælp til noget isolering her; Hvordan isolerer jeg y, ud fra denne ligning: 10 = 1+ x+ y Isolér k af denne ligning; 1/U = 1/hh + B/k + 1/ hc Isolér T af denne ligning: lille eta; η = 1 - T2/T1 !!! " / " står for brøkdel :-) ... -
Undersøg...
ForumindlægOpgave 1.074 fra STX A-niveau RØD BOG (2010) Figuren viser grafen for to funktioner f(x) og f '(x) (Figuren viser en funktion der er rød som er positiv og en funktion der er blå som er negativ) ---Gør rede for, hvilken graf der hører til hvilken funktion. -
Retteark fra skr. samfundsfag 2007
ForumindlægEr der nogen der ved hvor præcis på Undervisningsministeriets hjemmeside man kan finde det retteark som udgives efter eleverne har fået deres skriftlige karaktere? Det er et ark som gennemgår opgaven og giver kommentarer til fx hyppige fejl begået ved dette års STX skriftlig samfundsfags eksamen.... -
Spørgsmål angående SU :-)
ForumindlægHej.. Jeg går på STX og får derfor SU, og ved siden af har jeg et studiejob. Hver måned bliver der trukket skat af min SU, men intet af min løn. Jeg kan selv se nu, at jeg ikke kommer på på de 42.000 man må tjene på sit frikort, er der så nogen der ved, om jeg så får det skat jeg har betalt a...
