Studievejledning

Skriftlig årsprøve dagen inden en mundtlig eksamen

03. juni 2016 af MadsHansen12 (Slettet)

Kære medstuderende.

Jeg skal til en skriftlig sygeårsprøve dagen inden en mundtlig eksamen, der virkelig kræver forberedelse. Jeg er studerende på gymnasiet STX. Kan det virkelig være lovligt? Jeg syntes, at der er urimeligt at placere en skriftlig sygeårsprøve på 5 timer dagen inden en mundtlig eksamen :(


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvorfor skulle det ikke være lovligt?

Du må prioritere hvad du mener er vigtigst at læse op på hvis du ikke mener at kunne nå det hele.


Svar #2
03. juni 2016 af MadsHansen12 (Slettet)

Det er en skriftlig årsprøve dagen inden en mundtlig eksamen? Det vil sige, at der er mindre end 20 timer i mellem dem. Det er virkelig uretfærdigt placeret af en sygeårsprøve? Er det ikke normalt, at de afholdes efter sommerferien? Skal jeg ringe ind til undervisningsministeriet?


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)

Det ville undre mig ret meget, hvis det var ulovligt. Det ville undre mig endnu mere, hvis du fik noget ud af at ringe til undervisningsministeriet. Det er jo ikke usædvanligt, at have 5 skriftlige eksamen i træk i eksamensperioden.  


Svar #4
03. juni 2016 af MadsHansen12 (Slettet)

Det er jo fuldstændig uretfærdigt at placere en skriftlige sygeårsprøve dagen inden en mundtlig eksamen, hvor jeg er den eneste, der er tilstede i lokalet. Har de ingen medmenneskelighed og respekt for ens uddannelse? Det ville jo være fuldstænding ligegyldigt for dem, hvor den skiftlige sygeårsprøve var placeret...


Svar #5
03. juni 2016 af MadsHansen12 (Slettet)

I følge undervisningministeriet og andre internetkilder, er sygeårsprøver og eksamner placeret i august måned. Hvorfor har de lige valgt at placere den skriftlige årspørve dagen inden den eneste mundtlige eksamen? Jeg tror, at det er en bevidst handling..


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)