Studievejledning

Skriftlig årsprøve dagen inden en mundtlig eksamen

03. juni 2016 af MadsHansen12 (Slettet)

Kære medstuderende.

Jeg skal til en skriftlig sygeårsprøve dagen inden en mundtlig eksamen, der virkelig kræver forberedelse. Jeg er studerende på gymnasiet STX. Kan det virkelig være lovligt? Jeg syntes, at der er urimeligt at placere en skriftlig sygeårsprøve på 5 timer dagen inden en mundtlig eksamen :(


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvorfor skulle det ikke være lovligt?

Du må prioritere hvad du mener er vigtigst at læse op på hvis du ikke mener at kunne nå det hele.


Svar #2
03. juni 2016 af MadsHansen12 (Slettet)

Det er en skriftlig årsprøve dagen inden en mundtlig eksamen? Det vil sige, at der er mindre end 20 timer i mellem dem. Det er virkelig uretfærdigt placeret af en sygeårsprøve? Er det ikke normalt, at de afholdes efter sommerferien? Skal jeg ringe ind til undervisningsministeriet?


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)

Det ville undre mig ret meget, hvis det var ulovligt. Det ville undre mig endnu mere, hvis du fik noget ud af at ringe til undervisningsministeriet. Det er jo ikke usædvanligt, at have 5 skriftlige eksamen i træk i eksamensperioden.  


Svar #4
03. juni 2016 af MadsHansen12 (Slettet)

Det er jo fuldstændig uretfærdigt at placere en skriftlige sygeårsprøve dagen inden en mundtlig eksamen, hvor jeg er den eneste, der er tilstede i lokalet. Har de ingen medmenneskelighed og respekt for ens uddannelse? Det ville jo være fuldstænding ligegyldigt for dem, hvor den skiftlige sygeårsprøve var placeret...


Svar #5
03. juni 2016 af MadsHansen12 (Slettet)

I følge undervisningministeriet og andre internetkilder, er sygeårsprøver og eksamner placeret i august måned. Hvorfor har de lige valgt at placere den skriftlige årspørve dagen inden den eneste mundtlige eksamen? Jeg tror, at det er en bevidst handling..


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)

Hvis det er en bevidst handling, så er den rettet mod fornuften af at afslutte alle eksamener inden det nye skoleår går i gang, jeg tror ikke, at det er noget personligt. Det er ikke ligegyldigt, hvor sygeprøver er placeret, der er jo også en lærer der skal rette den. Det er noget nemmere at rette en opgave man lige har rettet end at gøre det om en måned. Udover det plejer årsprøven at være med til at bestemme årskarakteren, så det ville også være et godt argument for at gennemføre det før årskaraktererne gives endeligt.

Iøvrigt tror jeg generelt ikke, at der gælder de samme regler for sygeårsprøver end for sygeeksaminer. En årsprøve er jo en intern prøve.   


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. juni 2016 af haugf (Slettet)

Der er jo "bare" en årsprøve, og hvis du skal have faget næste år, kan du vel uden større problemer prioritere eksamenen. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. juni 2016 af Studscientpol (Slettet)

#0

Det er ikke ulovligt, og er der ikke noget med, at man som 3g'er kan have 4 skriftlig eksamener i træk? 


Brugbart svar (0)

Svar #9
05. juni 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Jeg har haft to skriftlige eksamener på samme dag, dog godt nok på forskellige tidspunkter.

Det er altså kun et sprøgsmål om at finde balancen og så arbejde systematisk i perioden op til.

Hvis du mener at det virkeligt er et problem, så drop årsprøven eller meld dig ud...


Brugbart svar (0)

Svar #10
07. juni 2016 af padz (Slettet)

#8

#0

Det er ikke ulovligt, og er der ikke noget med, at man som 3g'er kan have 4 skriftlig eksamener i træk? 

Det kan man sagtens, og det er ganske normalt for elever med fem A-fag.


Skriv et svar til: Skriftlig årsprøve dagen inden en mundtlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.