Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15021 til 15040 af 48240
-
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?... -
Skal snart vælge mellem fysik og biologi
ForumindlægEfter sommerferien starter jeg i 2.g på STX og derfor skal jeg vælge mellem fysik og biolgi som jeg opgradere til B-niveau. Jeg går på en samfundsfaglig studieretning og er ikke interesseret i disse to fag. Biologi Karakter: 4 Jeg synes virkelig at biologi er et kedeligt fag. Jeg følg... -
Vanillin
ForumindlægHej Jeg skal i gang med mit eksamensprojekt i process. Jeg vil meget gerne have om vanillin, hvor jeg vil isolere det fra papir. Men kan ikke finde en fremgangsmåde over hvordan man gør. Er der en der kan hjælpe mig med dette? -
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
fuck*ing nede over karakterer...
Forumindlæghey... var oppe til eksamen i dag, fik 4... er nede over det hvordan tackler man det? :( -
valgfag
ForumindlægHvilke valgfag er relevant ifht. studieretningerne mat a - biologi b mat a - biotek a Tænker kemi a på begge, men hvad er der ellers? og er fint hvis jeg vælger kemi a? Tak på forhånd. -
Naturfag Gym (2000)
ForumindlægHej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ... -
rigtig nede over min karakter :(
ForumindlægHej Har lige været op til eksamen og har får 02, kan virkelig ikke tackle det (går i 1g) :( !! Hvad skal jeg gøre ? Kan ikke lade være med at tænke over det, :( -
Disposition?
ForumindlægHvor lang skal en engelsk disposition til eksamen ca. være? -
Hej alle :) ku godt bruge noget hjælp her
ForumindlægJeg fik spørgsmålet: ifølge en opgørelse stiger det årlige antal af nye lungekræfttilfælde blandt kvinder i Danmark med 1,3 % om året efter 2010. I 2010 var der 2038 nye tilfælde af lungekræft blandt kvinder i Danmark. a) Indfør passende variable, og optil en model, der beskriver udviklingen i... -
hej jeg har et spørgsmål vedrørende studieretning
ForumindlægHej jeg har lige nu linjen Mat - a, kemi, b og fysik, b og jeg fik for et stykke tid siden af vide af en af mine venner at hvis jeg ville læse til odotologi i universitetet og ikke regnede med at få en snit på ca 10 i denne linje så kunne jeg vælge medifag linjen og få 10 i karakter der også d... -
SRP - emne HJÆLP!!!
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive SRP til vinter, og skal derfor vælge emne. Jeg vil gerne skrive i Kemi A og Dansk, fordi jeg gerne vil kaste mig ud i en populærvidenskabelig artikel. Har i nogle idëer til noget spændende man kunne skrive om inden for kemi, samt hvilke forsøg man kunne lave... -
Hjælp det haster
ForumindlægHej er der nogle, der kan hjælpe mig den 12/6 efter jeg har trukket nr. til tysk eksamen? Eller hvis jeg bare kan sende dig det, jeg har tænkt mig at sige, så du lige kan rette det? -
Salg og service
ForumindlægEr der nogen der har været op i Salg og Service? Hvordan gik det med Opgave 8"Opstart din eget Bestseller butik"? -
Disposition
ForumindlægJeg kan engang huske at have fundet en opgave på studieportalen, med et rigtig godt overblik over alle perioderne, romantisme, postmoderne samfund, folkeviser, den europæiske Høj-renæssance - men jeg kan ikke finde opgaven mere. Er der nogen der vil hjlælpe mig med at finde den? -
Hjælp til mat
Forumindlæg1. befolkningstallet i Sudan er i årene 1950-2000 med god tilnærmelse vokset med 2,58% om året. I 1950 var befolkningstallet 9,2 mio. a) opstil en model, der beskriver udviklingen i Sudans befolkningstal i årene 1950-2000 opg. 7 I en prognose for udviklingen i antallet af elev... -
membranpotentiale, aktionspotentialet og et elementært bonus-spørgsmål om blodgennemstrømning
Forumindlægjeg er endt i den ulykkelige tragedie at skulle op i biologi-b niveau. Derfor sidder jeg og forsøger at forstå det her med membranpotentiale, aktionspotentialet og derunder natrium-kalium-pumpen. Er nogenlunde med på hvad ordene beskriver og de forskelliges funktion, men så heller ikke meget mere... -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Afgangsprøve
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for... -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af?
