Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15061 til 15080 af 33650
-
Løsning
ForumindlægHej findes der en løsning?? til flg. link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Eksamens opgavesæt skriftlig fy... -
SamfA Hvordan?
ForumindlægHey skal op i stx samfundsfagA skriftlig årsprøve her snart. Har fået at vide at vi har ca. 5 timer til at skrive 6-8 sider. Umiddelbart virker det for mig som en uoverskuelig opgave. Og kan slet ikke på nogen måde se hvordan man skal kunne skrive så meget. Derfor vil jeg gerne høre hvad man ka... -
Matematik B skr. eksam
ForumindlægHej, Jeg har i dag (30/05) været op til skriftlige eksam i MAT B STX. Jeg er nysgerrig, og vil høre hvor mange opgaver, der må være forkerte for at få 10 og 12 - eller hvordan pointfordelingen ca. er for karaktererne? Forresten, er det muligt at se facit på opgavesættet nogle steder? -
Kemi - Ligevægt
ForumindlægHejsa, Jeg er i gang med opgavesættet Kemi STX A december 2012, og er gået i stå med en af opgaverne. Jeg er gået i stå med opgave 4b, hvor jeg skal bestemme ligevægtskonstantet ud fra spektrofotometri, og det er jeg ikke helt sikker på hvordan man gør. Jeg håber der er en der kan hjælpe mi... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej, Jeg er i slutningen af mit andet år på stx og jeg har spansk på A. Jeg har lidt fortrudt at vælge det og vil virkelig gerne have tysk, kommer lidt med et dumt spørgsmål, men er der måske en lille mulighed for at jeg kan skifte til tysk på B eller A niveau ? hvis jeg har det i 3g og går på... -
Litterær Artikel
ForumindlægHej derude.. Håber I alle får benyttet læseferien til at læse op til årsprøver og eksamener! Jeg er lige komme i problemer, er der nogen som har Eksamenstræning: Dansk litterær artikel STX A?? Kan jeg evt få den sendt via hotmail? Knus herfra.. Fortsat god arbejdslyst. -
Integrere
Forumindlægf(x) = -x^2 +3x afgrænser sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal. Bestem arealet af M? link evt. kig under opgave 5) http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_matematik_B_stx_opgave.ashx -
Mundtlig årsprøve i engelsk - hvordan?
ForumindlægHej:) Jeg skal snart til mundtlig årsprøve i engelsk, problemet er bare at vi ikke er blevet så godt informeret om hvordan det skal foregå. Jeg afslutter 1år på STX, og skal bruge lidt vejledning til en engelsk mundtlig årsprøve på A-niveau. (Jeg skal vist trække en tekst, jeg ved bare ikke hvad ... -
mundtlig eksamen dansk
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal op i mundtlig dansk (stx) på fredag, og ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd? Hvordan foregår det, hvad skal jeg forberede mig på/til, hvordan gik det for jer osv. Jeg er rimelig nervøs for den eksamen eftersom jeg har hørt at den skulle være en af de ... -
Projekt om Menneskekroppen: billedkunst
ForumindlægHej alle. Arbejder lige nu med et projekt i billedkunst på STX 3 år. Hvor jeg skal arbejde med menneskekroppen. Jeg har taget fokus på den klassiske tids og renæssancens skønhedsidealer, dertil skal jeg lave et produkt. Nogen som muligvis kan hjælpe, rådgive, komme med råd, til hvordan jeg k... -
Har jeg dumpet Engelsk?
ForumindlægHey allesammen Jeg går på stx og har lige afluttet engelsk på B niveau. Er lidt i tvivl om jeg har bestået engelsk og vil rigtig gerne vide det, da det kræver man har bestået engelsk for at komme ind på de fleste uddannelser. Årskarakter skr: 4 Årskarakter mdt: 4 mdt eksamen: 00 -
råd?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en pige, som skal op i 2.g her efter sommerferien. Jeg vil smaddergerne have et højt gennemsnit (vil læse tandlæge/medicin, når jeg er færdig med STX). Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal have i karakter, for at nå op på ca. 10,5 i snit? (Jeg er en flittig + pligtopfyldend... -
Lektiehjælp tilbydes i 5 fag!
ForumindlægHej, I sommers (2010) fik jeg studenterhuen (STX), og jeg klarede mig fagligt rigtig godt - især i kemi, fysik, matematik, tysk og engelsk. Jeg er derfor frisk på at hjælpe med lektier, afleveringer osv. i de 5 fag mod betaling - bare skriv en mail til mig, så finder vi ud af noget: spgpaneler@li... -
Komisk zoom.
ForumindlægHej.. Jeg har 2 opgaver for, jeg skal ha' lavet i fysik til imorgen. Mit problem er bare, at min evne ikke lige er inde for dette fag, så det kunne være rart, hvis der er en der kan hjælpe mig på vej. Det er opgave 4 og 5 i følgende link: http://orbitcstx.systime.dk/fileadmin/filer/orbit_c_st... -
Aflevering
ForumindlægJeg er gået helt død i en opgave i min aflevering. opgaven er fra stx matematik B december 2009. og lyder på: grafen for en lineær funktion f(x) går gennem punkterne a(3.7) og b(9.25) Bestem en forskrift for f(x). Jeg har bare brug for en hint til hvordan man gør.. Hilsen Mia Ps. Svar hu... -
Mundtlig matematik A eksamen
ForumindlægHej, jeg skal snart op til mundtlig og skriftlig matematik eksamen på STX, A-niveau. Jeg ville høre om der var nogle, der havde nogle tips og ideer til eksamen, f.x. hvordan man bedst udnytter tiden under den skriftlige eller hvordan den mundtlige håndteres. Måske er der nogle med egne erfaringer... -
K: Filosofiske opslagsbøger og værker.
ForumindlægHar du noget til at ligge og samle støv, så tjen en skilling. Jeg har absolut ingen viden om filosofi, men har valgt det som studieretning på stx. Så jeg er nødt til at samle mig noget viden :P Og det er lettere at finde hoved og hale i det, hvis man kan overstrege i teksen :D Skriv her, eller m... -
Hvad skal jeg være og hvordan udregnes et snit?
ForumindlægHej! Jeg er super glad for de naturvidenskabelig fag, men ved umiddelbart ikke hvad jeg skal være så tænkte på om nogen havde nogle ideer til hvad man kunne vælge at uddanne sig? Jeg tænkte også på hvordan jeg kan udregne mit snit på stx da man jo får bonus alt efter de forskellige fags niveau! -
SOS
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder her pisse nervøse, skal op til Dansk A på stx. PÅ ONSDAG og sidst jeg var op den del uden jælpe midler hvor man skal sætte de rigtig tekster ind fik jeg næsten alt fokert i. Normalt i skolen får jeg kun 12 men til terminsprøven var det kun et 4 tal. nogle gode r... -
skriftlig eksamen fysik-A
ForumindlægHej folkens Jeg var til skriftlig eksamen i fysik A. jeg er lidt bekymret for mine besvarelser. Er der nogen der vil uploade deres resultater fra eksamen? Det er følgende opgavesæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~...
