Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15121 til 15140 af 33566
-
eksamen
ForumindlægHej....Jeg har et spørgsmål....??? Jeg har lige afsluttet 1 g og da jeg var så "heldig" ikke at komme op til eksamen, er mit spørgsmål så: hvor mange eksamener skal jeg minimum ha afsluttet efter 2 g....???på forhånd tak -
Hvad gør jeg ???
ForumindlægHej alle :-) Hvad er vigtigst : at jeg får det gennesmsit der behøves for at læse psykologi på Århus universitet, eller opfylde de forskellige krav om Mat B og samf B ?? Jeg er pisse dårlig til mat, og vil derfor ikke opløfte det til B endnu.. Kan jeg ikke bare tage supplering kursus, i s... -
prøve
Forumindlæghej jeg skal op til en teminsprøve og er meget nevøes, jeg skal lave en færdighedsregning, og en problemregning. hvad det vigtigest jeg skal kunne? -
Noget med sinus og cosinus
ForumindlægHej med jer alle sammen. :) Sidder pludselig lidt fast i en aflevering, og ville høre om der var et hurtigt hovede derude som kunne hjælpe mig lidt. :) Opgaveformuleringen lyder således: Trekanten ABC og A'B'C' er ensvinklede. Det oplyses, at b = 17; c = 19 og b1 = 25. Bestem C'... -
stattetiske begreber
Forumindlæghej hvordan kan jeg beskriv fordelingen ved hjælp af statistiske begreber på den her tabel ? vægt i kg | Antal tasker 5 | 10 6 | 15 7 25 8 25 9 15 10 ... -
Blackletter-font med ø
ForumindlægJeg vil gerne høre om der er nogen, der kender en blackletter (gothic) font til LaTeX, der indeholer bogstavet ø. Jeg bruger pt. Fraktur, og jeg har også prøvet med alle de andre blackletter fonte i yfonts pakken. Der er pudsigt nok ingen problemer med hverken æ og å. Jeg bruger MiKTeX 2.7. -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil... -
Beskrivende statistik
ForumindlægHejsa - er der nogle som vil forklare mig hvad kvartilsæt og fraktiler er og varians og spredning? og hvordan finder man frem til svaret? en bestemt metode eller formel? Og hvad er ligheder og forskelle når man beskriver og behandler diskrete variabler hhv. grupperede variabler? -
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
Filosofi; hum/nat/samf?
ForumindlægHvilken kategori hører filosofi til:Humaniora, samfundsvidenskab eller naturvidenskab? -
det er sådan ikke?
ForumindlægEr det ikke sådan, når man f.eks. regner dette stykke 11+4*6-7, tager man først udgangspunkt i gange, derefter division, så plus også minus? -
Hvad fortæller a og b-værdierne og hvad kan jeg fortælle om vækstforholdene?
ForumindlægHej! Jeg har denne potensmodel: f(x)= 4,120*x3 Hvad fortæller a og b-værdierne i forskriften om modellen. Hvad kan du fortælle om vækstforholdene? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, er virkeligt på bar bund. Tusind tak på forhånd!! :) -
Retningsvektor
ForumindlægHej.. Jeg skal angive en retningsvektor for linjen m. Det er de oplysninger jeg har. r(t)=(5sin(t+2),5sin(1,5t))Der skal anlægges en tilkørsel i punkt P(x(pi);y(pi)). tilkørslen følger en linje m, der tangerer togets banekurve i punktet P.Håber i kan hjælpe mig :) -
Lærer = censor?
ForumindlægOk, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor? -
TAK
ForumindlægHenten nogle dansk noter igår og TAK..!får normalt 6 i dansk fik 10..! :Omange tak studieportalen.dk -
Sekanthældning/tangenthældning
Forumindlæghejsa, jeg har en opgave som jeg er gået noget så meget i stå med og håber jeg kan få lidt hjælpe her; En funktion har forskriften f(x)=3x^2 Find hældningen på sekanten, der går gennem punkterne P(2,f(2)) og Q(-1,f(-1)) Find hældningen på tangenten for f i P(2,f(2)) -
funktioner: funktionsværdier og kurver og grafer
ForumindlægHej Allesammen, sidder her og har brug for lidt hjælp til at komme igang. Den første opgave lyder som følgende: - En lineær funktion er givet ved f (x) = 2x + 3 Angiv funktionsværdierne af −3, −2, 0 og 4. Tænker jeg skal indsætte funktionsværdierne der hvor f(x) er, eller er jeg... -
HJÆLP til funktioner
ForumindlægOpgaven lyder således: På figuren ses grafen for en funktion f. Bestem ved aflæsning det tal x, for hvilket f'(x) = 0 Bestem ved aflæsning det tal x, for hvilket f'(x) = 1 Jeg kan ikke helt finde ud af, at få begyndt, nogle der kan hjælpe?? (ved godt tegningen er meget upræcis, men ba... -
Matricer
ForumindlægHej, Jeg skal redegøre for hvornår, der er én, ingen eller uendelig mange løsninger. Jeg tænkte på om, der er nogen der kan hjælpe mig med det. Jeg har forstået, at hvis 0=a_i,n+1, så er der ingen løsninger. Jeg er lidt usikker, men hvis der er mindst én fri variabel, så er der uendelig mange lø... -
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all...
