Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15121 til 15140 af 40685
-
link til gamle eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen der kan gi mig et direkte link til diverse gamle eksamensopgaver for stx A- niveau i dansk og stx B-niveau i engelsk? Har søgt i google og i uvm men kan ikk finde dem.. på forhånd mange tak -
Engelsk Opgave hjælp!
ForumindlægHej! - jeg går i 3g på STX, og har sproglig linie. Jeg har vedhæftet en opgave som jeg bare ikke kan få startet på! Er lidt lost. Så vil høre om nogen af jer skarpe mennesker, kunne give en hjælpene hånd til at kickstarte opgaven :-)! Mvh. 3g´er STX -
10.klasse
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymasium og gerne vil skifte til en stx, men gymasiumet jeg har søgt ind på siget at det er et stort skift fra htx til stx ligenu så det er ikke muligt, kan jeg så godt skifte til 10.klasse, hvis jeg godt kan skal jeg så gøre det, hvad forslår i? -
Dumpe i gennemsnittet
ForumindlægHej.. Jeg bliver student her iår.. Jeg blev lige i tvivl om hvornår det er man dumper helt, og ikke får sin hue.. Er det hvis man dumper eksame gennemsnittet eller er det HELE snittet? dvs. årskarakter + eksamens -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, der skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemme... -
Kemi tegn!!
ForumindlægHvad står CI og HCI for ?? lige som H2O står for vand ?? Det haster lige lidt skal til eksamen på mandag :D -
nervøs piller
Forumindlæghej er der nogen der kender til nervøs piller eller har taget det før vil spørge om det endelige hjælper til eksamen -
hvem sætter huen?
Forumindlæghvornår og hvem sætter huen på ens hoved når man er færdig med den sidste eksamen? -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, hvordan forgår eksamen i Gymnasiet. Er det ligesom folkeskolen???:) Tak på forhånd.... -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
Samfundsfag synopsis om det amerikanske valg
ForumindlægMin veninde og jeg skal lave en synopsis i samfundsfag med følgende problemformulering: Hvilken rolle spiller de to partiers opbakning blandt minoriteter for deres mulighed for at vinde et præsidentvalg? Hvilke vælgere tiltrækker de forskellige partier, og hvorfor er det fordelt sålede... -
Hvordan "arbejder" videnskaben sammen med troen?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-årsprøve i morgen (I biologi og religion), og skal besvare spørgsmålet: "Hvordan "arbejder" videnskaben sammen med troen?". Jeg skal komme ind på, hvorfor skabelsesberetningen og evolutionsteorien ikke kan besvare spørgsmålet om livets oprindelse a... -
Synopsis
ForumindlægHej, jeg skal bare lige høre mht til den synopsis jeg skal skrive her snart. Det er fordi jeg ved at man skal stille et overordnet spørgsmål, og 4-5 underspørgsmål. Mit spørgsmål er bare om jeg skal svare på de spørgsmål jeg stiller i synopsen, eller om jeg skal vente med at svare på dem til når ... -
Idræt B Gamle reform Gym.
ForumindlægHej, er der nogen da kan hjælpe med at forklare hvordan Idræt B mundtlig eksamen teoretisk forgår? Hvor mange tegninger/billeder trækker man ca.? Kan man få artikler? (hvis ja, hvor lange er de?) kan man komme op i en af de 4 afleverede opg. Der er lavet i løbet af året? Kan man både komme op ... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
HTX’ere, hvad Skrev i SRP om?
ForumindlægHej allesammen Kunne tænke mig at vide hvad tidligere HTXere (eller STX) har skrevet SRP om gerne indenfor naturvidenskab. Jeg sidder nemlig selv og tænker over det og har en ide men føler at jeg lukker mig meget inde iforhold til Hvad jeg kan skrive om.Har nemlig tænkt på at vælge at skrive ind... -
Variabelsammenhænge
ForumindlægEr der en som kan forklare mig denne opgave?.. eller som evnt har lavet den som jeg må se ? Matematik fra plus c stx HF - 1.Variabelsammenhænge Jeg er gået helt i stå... kan intet huske.. - er lige startet op efter mange mange år.. og kan nærmest intet huske.. og trænger til at få genopfrisket? -
Rente og Procent
Forumindlæghej jeg håber der sidder en eller flere der kan hjælpe mig. jeg sidder og laver talepapir til min mundtlig eksame, og sidder fast ved et spøgsmål. (Gør rede for annuitetsbegrebet, herunder hvad et annuitetslån er og for formlen for annuitetslån.) min læer har lavet nogen forslag.. men jeg syn... -
hjælp til retning
Forumindlægvil i være søde og læse denne her igennem kigge om kommaer osv er sat ordenligt og om det lyder fornnuftigt det jeg har skrevet. Middelalderen Middelalderen er den periode der strækker sig fra år 473-1453. I dag siger man dog bare at middelalderen varede fra år 500 til 1500. Middelalderen kan ... -
Rette en kort oversættelse
ForumindlægHej, Er der en der vil rette min oversættelse? :) Dansk: Sofía y Concepción havde mødt hinanden for nylig. En dag da de sad og snakkede om religion, opdagede de at deres etiske værdier var meget forskellige. "Jeg vil ikke have at en eller anden absolut autoritet bestemmer over mit liv"...
