Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15141 til 15160 af 23766
-
Konstante energitilførsel
ForumindlægHej jeg sidder med nogle fysik spørgsmål! - og jeg forstår ikke helt hvader menes, kan nogle måske forklare mig det. - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen når ca. 100 °C? - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen er over 100°C? -
Cyklen vælter ved hvad kraft?
ForumindlægHej Studienet. Sidder med en opgave i fysik, hvor man skal finde den kraft man kan bremse med forhjulet, før den vælter forover. Er kraften før den vælter ikke proportionel med den kraft baghjulet afsætter i jorden ud fra vægten og tyngdepunktet ? (Statik) eller skal der bruges helt anden ... -
SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!
ForumindlægHej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!! -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Stråling og stof | Halveringstykkelse, stofpassage
Forumindlægy-stråling med energien 3,0 MeV har den lineære absorptionskoefficient 0,10 cm^-1 i aluminium.a) Beregn halveringstykkelsenb) Hvor stor en del af strålingen kan passere 2,0 cm aluminium.Opg. 4.4 s. 172 i Fysikkens verden 2 -
Videnskab og ansvar
ForumindlægJeg skal skrive synops under emnet videnskab og ansvar. Fagene er fysik og engelsk. Vores "underemne" er atombomben og Hiroshima. Hvilken problemformulering kunne jeg opstille ? Nogle ideer? -
12 tal
Forumindlægkan man godt få top karakteren 12 uden at ha lavet et eksperiment i AT? jeg tænker på at jeg ha fysik og historie. og i mit emne er det svært at lave et eksperiment.. ville det ku trække ned? -
brokobling
ForumindlægJeg sidder med en opgave i fysik, som jeg ikke kan komme videre med. er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om brokobling? min opgave lyder nemlig sådan:Hvordan laver man en brokobling? -
Opgaverne fra den røde bog KEMI
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgaverne1,2 + 3,2 + 6,10 fra den røde bog som hedder "Opgaver kemi"Jeg er total på røven, sidder med mat og fysik aflvering, så hvis der nogle der har lavet de opgaver i kemien vil jeg blive meget glad..på forhånd tak -
Omregning fra joule til kWh
ForumindlægHej alle! Jeg skal i fysik lave en opgave hvor jeg skal omregne 288000 joule til kWh. Jeg ved at det giver 0,08 kWh, fordi jeg brugte en converter, men jeg ved ikke hvordan man kommer frem til resultatet. Venlig hilsen Julie -
Watt og Jules
ForumindlægHej alle sammen har virkelig meget brug for hjælp, er ved at lave en fysik aflevering og der er lige en opgave jeg bare ikke kan finde ud af, håber i kan hjælpe opgaven lyder sålede: En tredje computer optager 235 W. Hvor lang tid er den om at bruge 50.000 J? -
Eksamensopgave - Fordampning og smelte.
ForumindlægHej. Tænkte på om der sad nogle fysikgenier som ville kigge min eksamensopgave igennem før jeg afl.? Er ikke selv en geni til fysik, og vil så nødig afl. noget fuld af fejl og misforståelser. På forhånd mange tak! Teresa. -
tyngdepunkt
Forumindlæghej sp. jeg har et lile fysik problem som jeg håber at i vil hjælpe mig med. Jeg skal bestemme tyngdepunktets beliggenhed ( x ; y ). Alle mål er i mm, og pladen har en tykkelse på 10 mm, og hele pladen vejer 2.2 kg håber i vil hjælpe. :-) -
Kommunikationsforsøg
ForumindlægMin AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :) -
Propel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med et fysik projekt! Jeg skal forklare hvorfor at en propel med 3 vinger i forhold til f.eks 7 vinger, puster en større volumen/med større vindhastighed.. Jeg ved det ikke, nogen der kan hjælpe mig? Tusind tak - Jennifer -
Kredsløb og stikkontakt
ForumindlægJeg har et spm. vedr. fysik jeg har svært ved at finde svar på: Hvad bruges kontakt til og hvad kan den gøre ved et kredsløb? (Fx. Hvis man har bygget et kredsløb op med en strømforsyning og stikkontakt, hvordan påvirker stikkontakten så kredsløbet?) -
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
metode?
ForumindlægHej, Jeg er idiot, hvad og hvor meget skal man sige om metoder? Jeg har værket 'A Space Odyssey' og skal snakke om noget fysik bagefter. Hvorfor er metoder så vigtigt og hvor stor vægt bliver der lagt på, at man snakker om det? -
stråling
ForumindlægHar problemer med en fysik opgave så håber nogen kan hjælpe.ok opgaven lyder: en glasklods med en brydningnsindex på 1,50 er omgivet af luft. glasklodsen bliver bestrålet med monokromatisk lys.-hvor stor en del af lyset passerer glasklodsen? -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus
