Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15161 til 15180 af 27496
-
Lille tekststykke
ForumindlægHej har et lille stykke tekst, som jeg gerne vil have kigget igennem for fejl. En rettelse behøves ikke, bare en angivelse af hvor fejlen er, så prøver jeg selv at rette den. Die Schüler haben nicht viele Unterricht in Mathematik, Fremdsprachen und andere irrelevante Fächer. Durch ihrer Unterrich... -
Antal eksaminer?
ForumindlægKære Studieportalen!Jeg har tre højniveau fag: matematik 3 årigt A niveau, fysik A og kemi A. Derfor overraskede det mig og mine medstuderende da vi fik vores eksamensplan og så, at vi havde en mere mundtlig eksamen end de andre 3. g'ere som havde matematik 1 årigt A nivau. Vi fik at vide at ... -
FSA geografi
Forumindlæghvordan gik det:)? Og hvad fik I:)? Jeg synes, at den var utrolig nem - men alligevel fik jeg kun syv!!! Vildt skuffet... -
Spørgsmål ang. metode
ForumindlægJeg har i min AT-eksamens synopsis beskrevet et eksperiment som værende hypotetisk deduktiv. Jeg skal op til eksamenen i morgen og forsvare den mundtligt, men bliver nu pludseligt i tvivl om, hvorvidt eksperimentet er induktivt eller deduktivt. Emnet er skørbug (sygdom, der ramte sørejsende). Her... -
Religionsfaglig metode??
ForumindlægJeg har AT-problemer ligesom alle andre herinde, og jeg mangler hjælp til at få forklaret hvilke metoder, der findes i religion? Jeg har lidt på fornemmelsen, at de minder lidt om de danskfaglige metoder, men er som sagt lidt blank lige med hensyn til religion. Vi fik aldrig introduceret nogle me... -
Gendoping og doping test
ForumindlægHvad er forskellen på at dope sig med EPO ved brug af kanyle og så at dope sig ved gendoping dvs. at ved hjælp af en vektor at overføre et gen ind i menneskeceller, så de producere mere EPO end normalt. princinppet og formålet er jo det samme, at få mere EPO i blodet, hvilket gør at mængden af r... -
Darwin og Fru Marie Grubbe(dansk metode)
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg virkelig håber der er nogen der kan hjælpe mig med. I AT har jeg arbejdet med Darwins evolutionsteori og romanen Fru Marie Grubbe. Mit spørgsmål er: Når jeg under mit arbejde med romanen, analyserer/fortolker i forhold til de steder i teksten, hvor den darwinist... -
Sukkerstofskiftet og hjernen - Eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig eksamen i morgen i biologi A, Jeg har fået følgende artikel, (Se vedhæftet fil) , og fået følgende billag: http://www.biokemibogen.dk/pdf/5-146.pdf http://www.biokemibogen.dk/pdf/0-218.pdf http://www.biokemibogen.dk/pdf/0-219.pdf Min opgave lyd... -
Cubakrisen
ForumindlægHej. Jeg er ret sikker på at jeg gerne vil skrive SRP om Cubakrisen, da jeg synes det er det mest interessante. Jeg har valgt fagene Samfundsfag A og Historie A. Jeg dog ved at være kørt helt død i at finde en problemformulering og de dertilhørende ca. 3 underspørgsmål (redgørelse, analyse, disk... -
tilbydes, bio-hjælp af biolog
ForumindlægStår du og skal til eksamen i biologi og har brug for lidt ekstra hjælp? Jeg er uddannet biolog med speciale i formidling og undervisning. jeg bor nær Odense men kan også undervise via skype hvis du bor for langt væk. skriv til mig hvis du har behov for en ekstra hånd til biologien. mvh signe -
Bio/Psy problemformulering
ForumindlægSkal skrive om Darwin i biologi og psykologi, men er bare lidt på bar bund mht. problemformuleringen. Psykologi delen havde jeg tænkt skulle indeholde noget paradigmeskift, kognitiv psykologi, mens biologi delen indeholder det typiske. Men hvordan kan jeg strikke sådan en problemformulering sam... -
Kvalitativ >< kvantitativ metode
ForumindlægHej :) Sådan generelt er jeg godt klar over, at kvalitativ er noget der går i dybden, mens kvantitativ går i bredden. Inden for biologi har jeg dog lidt svært ved at udnytte disse definitioner, så er der nogen, der kan give en definition eller et eksempel på, hvad der er hvad, inden for biologi? ... -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægJeg skriver om fridykning i Biologi (nat) og Idræt (hum).. Mit problem er så bare at jeg er i tvivl om hvilke metoder jeg bruger.. I biologi har jeg lavet forsøg og samlet viden i lærerbøger. I idræt har jeg kun samlet viden fra lærerbøger. Har virkelig brug for hjælp :S -
har i det hele i hovdet
Forumindlæghej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :) -
Studievalg
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl, hvad for en udd. jeg skal vælge. Jeg kan virkelig lide menneskekrop, hvad der foregår i kroppen, og hvordan sygdomme påvirker kroppen, især de sygdomme angående hormoner. Det lyder jo meget som biologi, men biologi der handler det ikke kun om menneskekrop, det handler... -
Søger privatlærer
ForumindlægHej, er der en af jer som kender en som læser Biologi på uni her i Aarhus? søger en som kan hjælp med biologi B niveau. Jeg har skrivet nogen herfra Aarhus på privatlærer.dk der var ingen hjælp at hente der de skrev at lige pt havde de eleven nok... Andre gode ide hvordan jeg kan finde en???? ... -
Hjælpe til studieretningsprojekt
Forumindlæghej.. Vi skal begynde på vores SPR men jeg ved ikke hvad jeg skal skiver om. Min studieretning er: Biologi A, Matematik B og Idræt B ( Dansk A, Spansk A, Historie A og Engelsk B) Jeg ville godt skiver i biologi om sukkersyge meg jeg ved ikke hvad den anden fag skal være. Håber der er nogen der ka... -
At rejse - Hjælp til emne!
ForumindlægHej! Vi skal skrive AT og har fået det samme overemne som 3.g'erne sidste år - At rejse. Vi overvejer emnet "Pest" i engelsk og biologi eller en sammenligning af "Evolution og skabelsen" i Religion og biologi. Er der nogle forslag til problemformulering eller problemstilli... -
Perspektivering
ForumindlægHej SP Jeg skal her fredag om til NV eksamen. Jeg har lavet to forsøg som i fysik og biologi. I fysik har jeg lavet en forsøg omkring brændiværdi af en peanuts og i biologi et forsøg om fødeeffektivitet og økologisk effektivitet Jeg skal kunne perspektiverer de to forsøg på en eller anden måde... -
NV-eksamen energi
Forumindlæghej jeg skal lave en powerpoint, til min eksamen, og den skal indeholde både noget om biologi og fysik, jeg har skrevet om fotosyntese og respiration, men så mangler jeg noget i fysik som skal have en sammenhæng til biologi-delen. man kan vælge imellem de her forsøg pendul, nyttevirkning, specifi...
