Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15201 til 15220 af 48240
-
radikaler og ioner
Forumindlæghvad er forskellen på radikaler og ioner? -
Bestem CaCO3-indholdet i forskellige stoffer.
Forumindlægkan på ingen måde finde ud af konklusionen til dette forsøg. nogen der ved det, eller har prøvet samme forsøg? Forsøg 6: Bestem CaCO3-indholdet i forskellige stoffer. Formål: Påvisning af mængden af kalk i et ukendt stof. Materialer: Stativ Klemmer Muffer Stort reagensglas Måleg... -
Hvordan beregnes ∆G°?
ForumindlægHej, hvordan beregner jeg ?G° ved 298K i denne reaktion? (se vedhæftet billede) Jeg tænker jeg skal bruge denne formel: ?G°=-RT*ln(K) Her ville jeg så beregne K, men når jeg skal skrive gassen ind i ligningen, ville jeg så bare skrive 1 bar og regne den ud sådan? Tak på forhånd -
Syntese hjælp?
ForumindlægHejsa jeg har foretaget mig en syntese mellem bromglutarimid og kaliumphtalimid, da jeg skal skrive srp om thalidomid. Jeg vil bare lige høre om der er nogen der er villige til at kigge den igennem, og fortælle hvis det nogenlunde er rigtigt. Kan nemlig ikke finde noget på nettet eller i bøger, s... -
Strukturformler
ForumindlægTegn strukturformler og angiv molekylformler for følgende stoffer: a) 2-methylhex-2-en b) 1,1-dimethylcyclobutan c) 4-phenyloctan d) 1-ethyl-2,4-dimethylbenzen e) 1-methylcyclopenten f) 1,3-dimethylcyclohexen g) 4-ethyl-6-ethynyl-3,8-dimethyldecan h) 4-methyl-5-(prop-2-en-1-yl)nonan -
SNOX-anlæg
ForumindlægVed i hvad ligningen: 2Ca(OH) + 2SO2 + O2 -> 2CaSO4 + 2H2O står for? Altså jeg ved det godt det er indefor SNOX-anlæg men hvad ligning hedder? I ved ligesom der er en ligning der hedder 'forbrænding' og viser forbrændningen. TAK -
Adrenalin :(
ForumindlægJa jeg er lidt på den. Misforstod fuldstændig hvad EPR var så jeg sidder i saksen. Jeg skal fremlægge om adrenalin i biologi og kemi. Biologi delen har jeg fat i, men det kemiske.. Ahah.. Jeg skal fortælle om hvordan adrenalins 4 brohoveder (Tror jeg de hed) kan sætte sig fast på receptoren og ud... -
Lektiehjælp - KemiA
ForumindlægHej, Er der nogen der kender nogle steder man kan tage hen til lektie hjælp i KEMI A? Jeg bor i Århus, og der er ikke hjælp til KEMI på A-niveau på mit gymnasium (kun B og det kan jeg ikke rigtig brug til noget udover hjælp til at redegøre for nogle reaktionsskemaer.) :( Jeg har virkelig brug for... -
Hjælp til emne
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal snart have valgt et emne, der lyder spændende. Jeg overvejer stærkt at skrive i Kemi A og Biologi B, kemi kan dog godt udskiftes med Matematik A, hvis der er noget interessant. Har I nogle gode forslag til emner? Der skal desuden tages en form for dataindsamling i ov... -
Naturvidenskabelige bøger til anbefaling.
ForumindlægHvis i kigger efter nogle matematik/fysik/kemi-bøger, er de her de helt perfekte. De hedder Matematik 112, Fysik 112 og Kemi 112. Den dyreste koster 150. http://www.saxo.com/dk/item/lars-pedersen-matematik-112-haeftet-2.aspx?adgroupid=270163631 -
Utrolig billige sygeplejebøger til salg
ForumindlægHej med dig. Er du i gang eller skal igang med sygeplejeuddannelsen så har jeg et billigt køb af undervisnigsbøger til dig, som er langt under halv pris. Tjek det selv på nettet. Sygeplejens Fundament 2 Dansk sygeplejeråd 2005 ( ikke brugt), pris: 350kr. (nypris 550kr) Ernæring og diætet... -
Funktioner!!
ForumindlægHej Allesammen:) Her er der endnu en svær opgave, som jeg slet ikke kan finde ud af:( Er der nogen, som kan hjælpe? Nedenstående tabel viser for nogle af årerne − 2001 2007 det årlige antal pendlere over Øresund fra Sverige til Danmark År: 2001 2003 ... -
Opgave 3 (20%)
ForumindlægHej SP Jeg sidder og er igang med et eksamenssæt, hvor jeg er nået til opgave 3 som volder problemer. Tak for hjælpen, på forhånd. :-) -
SUKKERFORMEL?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med at forklar hvad sukker er og fortælle om hvordan molekylet er opbygget? hvorfor er forbruget af roesukker så stort i forhold til rørsukker i Danmark? Håber i vil hjælpe, fordi skal bruge det til eksamen. Tak på for hånd. -
procent af procent
Forumindlæghej derinde:) Sidder med en opgave vedr. ændring i markedsandele. I 2009 udgjorde Danmarks eksport til tyskland 17,3 % af den samlede danske eksport. I tidrummet 2000-2010 mindskes Danmarks andel af Tysklands import ( danmarks eksport til tyskland falder-vi mister markedsandele, svarende ti... -
hjælp til Disposition
Forumindlæghey alle jer jeg ville høre om der er nogen der har nogen erfaringer, til forberedelse af kemi-eksamen. Jeg har kemi på C, og ønsker gode karakter, derfor skal forberede mig grundigt inden eksamen. Men kan ikke finde hoved og hale i noget af det - ved ikke hvor jeg skal starte osv. håber virkelig... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej Jeg har haft Kemi A, men kun i 3.g da jeg haft kemi B med en anden lærer alle 3 år. Derfor fik vi separate karakterer på begge niveauer. Mit spørgsmål er så om mine B karakterer kommer på eksamens beviset, da jeg slappede lidt af på B og fik lavere karakterer end på A. Hilsen Anders God eksa... -
Disposition
ForumindlægHej Skal til snart til kemi b eksamen, og vi kan trække alle de forsøg vi har lavet gennem de sidste to år. Jeg har tænkt mig at lave en disposition, er der nogle som har erfaring med hvordan man laver den så struktureret som muligt? Eller måske ligefrem han en "type opskrift" ? Gener... -
Neutralisering af base med vand.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen. -
Fe3+
ForumindlægHvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner?
