Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15221 til 15240 af 23766
  • Kvantitativ og kvalitativ

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der gider hjælpe mig med at forklare forskellen på en kvantitativ og kvalitativ undersøgelse i fysik. og hvordán i betegne et forsøg hvor man bestemmer smeltevarmen for is? kvantitativ eller kavalitativ?? Håber i kan hjælp MVH Ulrik Falbe
  • Faglig samtale

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der har været til, noget der hedder faglig samtale??? i fysik og geografi... Jeg går i 1.g og skal til det.. jeg vile lige spørger hvad man skal gøre til sådan en prøve-... Håber nogen kan hjælpe....:)
  • Hjælp det haster

    Forumindlæg
    Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/
  • Energibevarelse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder med noget fysik omkring energibevarelse til imorgen. Der står at der ikke samlet er noget energiforbrug ved energiomdannelser, men at der er et forbrug af en energiform og tilsvarende en forøgelse af en anden energiform. Er der nogen der har et eksempel på det? På forhån...
  • KERNEENERGI

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart op i fysik og jeg kan bl.a. komme op i kerneenergi... Jeg ved jeg skal lave forsøg til alle emnerne, men hvilke forsøg kan der laves om kerneenergi?? Håber i har nogen ideer:D
  • FysikABbogen 1

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :)
  • Rødforskydning

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ...
  • Det skrå kast

    Forumindlæg
    Jeg står og mangler nogle gode ræsonnementer over beregninger af det skrå kast. Altså hvorfor formlerne ser ud som de gør. Hvem kan klare den? Og jeg er absolut ikke sagkyndig i fysik så det skal være HELT nede på jorden!!! Mvh. Hoejmark
  • Rumrejse 2001

    Forumindlæg
    Jeg har fysik på B-niveu. Jeg ville bare gerne vide om i kunne hjælpe mig med at finde nogle emner jeg kunne skrive om angående emnet rumrejse. Det må meget, meget gerne have relevans med filmen rumrejse 2001, hvis i har set den.
  • tryk

    Forumindlæg
    Hey folkens Jeg sidder lige og laver noge fysik om tryk, og har bare en smule svært ved at forklare hvorfor trykket er lavt ved en stor volumen og hvorfor trykket er højt ved lille volumen? :-) Tusind tak på forhånd
  • det periodiske system - forsøg

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 9.ende og skal til fysik eksame snart. Jeg kan komme op i emnet: Det Periodiske System. Hvilke forsøg kan jeg lave til emnet, og hvordan kan jeg trække det over til: Elektromagnetisme, radioaktivitet, syre/base og elektricitet? På forhånd tak :)
  • kemi: forsøg til vand og base

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal snart til eksamen i fysik/kemi i folkeskolen. Jeg kan bl.a. komme op i vand og base- nogle der har nogle forslag til forsøg til emnet? - og hvad er vigtigt at komme ind på? På forhånd tak (:
  • Ligning

    Forumindlæg
    Det er egentligt et fysik spørgsmål, men man skal dog isolerer u, hvilket jo er med matematiske redskaber (: 510Hz = (340 m/s / (340 m/s - U)) * 435 Hz Hvordan isolerer man U?
  • Hindenburg perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse?
  • Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter

    Forumindlæg
    Hej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen.
  • massemidtpunkts sætningen og impulsmomentsætningen

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og læser op til fysik eksamen- mekanik delen. jeg er med på hvordan vi opstiller kraftdiagrammer og newtons 1. lov og newtons 2. lov. Men jeg er ikke med på hvornår vi bruger impulsmomentsætningen og massemidtpunktssætningen. hvad er der, der i en opgave gør, at vi skal bru...
  • Haster!!!!!

    Forumindlæg
    hej :) Nu skal jeg til fysik eksamen i morgen, og så er jeg gået i stå ved energibevarelse? er der nogen som kan fortælle mig kort og godt hvad der menes med energibevarelse, for jeg kan ikke finde nogle notater om det, og der står ikke i min bog! Så ville virkelig være en stor hjælp !
  • Gnidning på skråplan - hjææælp!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en fysik aflevering om Gnidning på skråplan, som jeg har lidt svært ved. I afleveringen er der 5 små opgaver jeg skal svare på, og det vil være rart hvis der er nogen der vil forklare mig det på en let måde.. Opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd. :)
  • Resistans

    Forumindlæg
    Hej sidder og læser gamelt stof op i fysik da jeg skal til skriftlig eksamen imorgen. I billedet som jeg har oploadet, regner de modstanden ud i en parallel forbindelse. Det giver 0,00625ohm^-1. De skriver at det Dvs. R=160ohm. Hvordan det? På forhånd tak
  • A-Kraft

    Forumindlæg
    Hej derude! :-) Jeg skal op i fysik her om 2 uger, og er igang med at lave dispositioner b.la. om a-kraft.. - Er der en som kan forklare simpel og relativt kort hvad a-kraft er helt korrekt? - Hvad det bruges til idag? - Er det godt for miljøet? Tak på forhånd :-)