Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15221 til 15240 af 27496
-
Rejser... ideer?
ForumindlægHejsa! Hej ale 3.g´ere der skal til at skrive AT, har i nogen ideer til emnet når nu det skal være noget med at rejse? Gerne noget naturvidenskabeligt og emner som darwin har allerede været en tur forbi mit hoved at vende.. Nogle ideer til noget hvor biledkunst indgår? Ideer generelt? -
pascal?
ForumindlægEt lille dumt spørgsmål:er p i idealgasloven angivet i atm eller pascal eller kan det være begge dele? -
hjælp ( så I rigtige søde )
Forumindlægjeg meget i tvivl.jeg har et gennemsnit på 7,5 (ny skala) , og vil læse til farmaceut. men jeg ved ikke om adgangskvotienten kommer til at være højre mit gennemsnit. jeg har endnu ikkelukket min eksamsbevis. mit sprørgsmål er : skal tage nogle fag om, for at forbedre mit gennemsnit eller skal jeg... -
Fysik rapport - Afbrænding af svovl.
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en fysik rapport, der går ind under et forsøg vi har lavet. Afbrænding af svovl, forsøg 6.8 I rapporten står der: Forklaring til forsøget: Hvad observerede I og hvorfor skete det? - Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forklare hvad vi observerede, og jeg ved da... -
Ioner??
ForumindlægHar lige et par spørgsmål om ioner: Hvilke positive ioner danner letopløselige salte? Hvilke negative ioner danner letopløselige salte? På forhånd tak for hjælpen! -
Cement egenskaber
ForumindlægHvilke egenskaber (kemisk/fysik) har cement? -
Videregående uddannelse
ForumindlægHar nogen af jer søgt ind på en matematisk videregående uddannelse eller overvejet det?Hvorfor søgte I ind/hvorfor gjorde I ikke?God sommer til alle :) -
Brug af enheder i ligninger
ForumindlægVil man nogensinde benytte sig af enheder i ligninger f.eks. Km/t? Hvis nej, hvordan skal man så angive enhederne i ens opgave? -
Reaktion mellem magnesium og oxygen
ForumindlægHej, vi har lavet et eksperiment med magnesium som blev varmet op indtil det reagerer med oxygen.Jeg bliver bedt om at argumentere for hvorfor en reaktion tog sted. Kan man sige at det er en eksotermisk reaktion? -
NV-rapport
ForumindlægVi skal lave vores første NV-rapport (NV = Naturvidenskabelig Grundforløb). \n\nHvordan skal sådan en se ud?\nNogle, der vil sende mig et ekemplar?\nEmnet er lige meget, skal bare se, hvad man laver en. -
Studie, som ik lige var mig.. men forældre vil have, jeg fortsætter
ForumindlægHej til jer som læser dette. Sidder i denne ubehagelige situation, at jeg er endt med ikke at bryde mig så meget om min videregående uddannelse, som jeg havde regnet med. Valgte lige efter jeg dimitterede fra 3.g i sommer at starte på videregående uddannelse, da jeg var bange for ik at kunne få... -
Syre og salte
ForumindlægNu vil jeg gerne have styr på det.KNO3 er salpeter. Hvad er den kemiske formel for salpetersyre? Er det bare KNO3 opløst i vand?Hvad er HNO3? Eksisterer det overhovedet, og hvad er navnet hvis det gør?Er lidt forvirret. -
smidder man folk ud?
ForumindlægHej alleJeg kom lige til at spekulere på, om man, af en eller anden grund, kan blive smidt ud af studieportalen.dk, og hvad man i så fald skal gøre for at blive smidt ud.Venlige hilsner -
substitution
ForumindlægSubstitutionen vil være ved det tertiære C:2-methylbutan + Br2 -> 2-brom-2-methylbutanEr dette en SN1 eller en SN2?I bogen står der at tertiære substitutioner sker ved SN2 men skal der ikke gå pænt lang tid før H'et ryger af? -
hvordan kan jeg komme ind på DTU
Forumindlæghej jeg er 14 år og min drøm er komme ind på DTU men jeg har en problem jeg får ikke så gode karakter men jeg er god nok til det natursfag og ville spg om hvor høj man skal havde i karakter og skal man tage stx for at vidergående kan man ikke også tage htx og så gå ind på DTU -
Reaktionskenitik
ForumindlægJeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :) -
Oktetregelen
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål. Opfylde Valin oktetreglen? Min lærer har forsægt at forklare mig oktetregelen, men jeg forstod det ikke. Tak på forhånd :D -
dipositioner
ForumindlægDer er mange af jer der siger man kan lave dispositioner hjemme fra, men hvordan deler i emner op. Tager i bare sådan 10 (eller hvordan det nu passer med kapitlerne) og så siger, hvad vil jeg kunne sige ud fra det? eller finder i selv ud af mulige emner? -
bøger til farmaceut uddannelsen 1. og 2. år
ForumindlægHej Jeg har nogle børger fra første og andet år, som jeg sælger. De fleste er i god stand og prisen kan forhandles. -
Trunkteret
ForumindlægHvad betyder det?
