Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15281 til 15300 af 33650
-
Engelsk aflevering!
ForumindlægNogen der er god til engelsk ?? Og som gerne vil hjælpe mig med at rette min engelsk aflevering inden jeg skal aflevere :D -
hvad betyder det?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan se om jeg har oversat disse spørgsmål korrekt? 1)Wie wirkt das Verhalten von Alex auf der Demonstration? Hvordan reagerer Alex på demonstrationen? 2)Wie wichtig ist ihm das Ganze? hvorfor er det vigtigt? 3)was ist vielleicht wichtiger für Alex? hvad er vigtigere for... -
NaCl
Forumindlægjeg har nogle sikkert meget enkelt spørgsmål omkring kemi. 1. hvordan elektronforholdende er i Na, i Cl og vand? 2. og hvorfor NaCl opløses let i vand? -
Slaget på reden? - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skriv lidt om hvad der skete den gang, med slaget på reden? Den SKAL aflevers i dag:/ Er der nogle der har lyst til at skrive den?? Den skal bare være på en halv side? - Men vil have hjælp fordi jeg ikke selv er den store skriver og hadder at lave lange tekster ko... -
Fodnoter i DSSO (samf) (Kildehenvisninger) - hvor mange, hvordan?
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg er så småt ved at begynde den seriøse skriveproces i forbindelse med Den Større Skriftlige Opgave som jeg har valgt at skrive i samfundsfag - min tvivl går på: Er der et "loft" for antallet af fodnoter? Jeg mener at det ikke er absolut nødvendigt med henvis... -
vil i ikke godt hjælpe det haster
Forumindlæghej... skal oversætte en tekst fra dansk til tysk og ville spørge om der ikke er nogle der ville oversætte den for nu har jeg prøvet mange gange og jeg kan høre det ikke er rigtig... ville i ikke godt hjælpe? tak -
Hvordan skal man indarbejde sine kilder i SSO
ForumindlægJeg Sidder og er ved at skrive min SSO, nu skal jeg så til at bruge kilder for at beskrive forskellige ting i min opgave, men jeg ved ikke hvordan jeg indarbejde mine kilder i opgaven. Skal de ind som bilag eller skrives direkte ind i opgaven?? -
SSO - Hvor mange kilder?
ForumindlægHalløj.. Jeg sidder her og knokler med SSO som mange af jer andre nok også gør.. Og kom så lige til at overveje, hvad det normale antal kilder er? Nu skriver jeg i biologi og indtil videre har jeg brugt 8 forskellige bøger/artikler og et utal af internetsider! Ved i tilfældigvis hvad det "... -
tjen 200 kr.
ForumindlægHej alle jer derude. Jeg har en kemi aflevering til onsdag d. 16.05.12. Vil høre om der er en som har haft kemi på b-niveau kunne være interesseret i at lave den for 200 kr. hvis nogle er interesseret kan man skrive en mail til mig og få mere info :-) God aften til jer derude :-) -
2.g opgave "Hjælp"
ForumindlægEr der nogen som har nogle ideer til hvordan jeg skal gribe min opgave om cuba-krisen an... jeg har fundet en vinkel men har problemer med at komme igang ? hvis der er nogen som har nogle ideer må i meget gerne svare.. -
Ville gerne få rettet min stil/novelle :
Forumindlæg: VI SKULLE REJSE TIL UDLANDET. Jeg vågnede op en morgen , og kunne mærke at der var noget galt. Jeg hoppede ud af sengen. Jeg havde en fornemmelse af, at der ikke var nogle hjemme.”Hvor er min familie” var det første jeg tænkte på, og undrede mig over hvorfor denne morgen skulle s... -
Blå bog
ForumindlægDer sidder sikkert en masse herinde med mange ideer til blå bog.. det er fordi vi har i vores klasse fået vores klasselærer til at skrive forord om vores klasse, men vores lærer er meget i tvivl, så jeg tænkte på om der er nogle der kan komme med nogle forslag til hvad der skal stå i en klasses f... -
hvad er en reportage?
Forumindlægjeg er lidt usikker omkring hvad en reportage egentlig er?... hvad den skal indeholde osv.., for at holde genren... -
Spørgsmål vedrørende årskarakterer
ForumindlægDe årskarakterer man får skal dække over ens præstation over hele skoleåret eller dækker de kun perioden fra 2. standpunkt til årskaraktererne? Jeg har i 10 fået 10 for alle mine afleveringer undtagen den sidste hvor jeg kun fik 7. Vil jeg så kun få 7 i årskarakterer? Jeg har også et andet spørgs... -
industrialisering i italien ? hvornår ca ?
ForumindlægHar kigget lidt rundt om på nettet og kan ikke rigtig finde noget om hvornår industrialiseringen ca fandt sted i italien? Jeg ved dog Nord italien var et skridt foran Syd italien industrialiseringprocessen men er der nogen der kan svare på hvornår den ca. fandt sted i nord / italien Mvh Daniel -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
Student, hvad kræver det?
ForumindlægJeg går i 3g, og jeg er lidt forvirret. Man høre så mange ting om at man skal have så og så mange fag på a og b niveau, for at få sin studentereksamen, men er det rigtigt? skal man ikke bare have et snit på 2? Så kan jeg nemlig være helt rolig -
Hjælp, jeg aner ikke hvordan min novelle kan starte!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en novelle med temaet, fra barn til voksen. Hvor barnet gerne vil have et job og tror at det er så let. Barnet finder ud af at det faktisk kræver et ansvar. Det skal skrives i jeg form og jeg kan simpelthen ikke komme på en indledning, jeg aner ikke hvordan den skal starte? H... -
Eksplicit og Implicit
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO om noveller. Et af mine fokuspunkter er fortællerteknikker, så jeg har fundet materiale frem, der er blevet brugt i danskundervisningen. I dette materiale står der om den eksplicitte og den implicitte fortæller: "Den fortæller som man kan se i teksten, er den ... -
Postmoderne eller senmoderne samfund?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min dansk opgave omkring Michael Strunge og identitetdannelse. Men jeg er i tvivl om jeg der skal skriver om det postmoderne eller senmoderne samfund? Håber at nogen vil kunne give en forklaring. På forhånd tak!
