Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15301 til 15320 af 28854
-
Hvad er budskabet til denne artikel? (i et par sekunder er jeg glad, ekstra bladet )
ForumindlægHej er der nogen der kender til og har læst denne artikel grundigt? : http://www.lmsnyt.dk/Files/sk%c3%a6re%20smerten%20v%c3%a6k%20EB_31032014.pdf (i et par sekunder er jeg glad). Det er den artikel jeg skal snakke om under min mundtligt dansk eksamen i næste uge, og har brug for ALT hvad i ved ... -
oversæt..!!
ForumindlægHey.. Er der ikke nogen som har tid til at hjælpe mig med at oversætte et par linjer?Det er vigtigt.. for er igang med at skrive en stilPå forhånd TakHana -
Haster haster! Darwin His og Bio -Hjælp
ForumindlægHej :) Jeg sidder og bøvler med AT problemformuleringen. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan formulere et overordnet spørgsmål til mine underspørgsmål. Indtil videre har jeg: Hvordan kom Darwin frem til evolutionsteorien? (Her skriver jeg om rejsen med Beagle og om at han sender fossiler o... -
hvad er forskellen på indefra og udefra syn inden for religion?
ForumindlægHej ! Er der nogen der helt konkret kan forklare hvad forskellen på udefra og indefra syn er? Jeg forstår det sådan, at hvis man f.eks. har en tekst fra koranen, så er det et indefra syn fordi man går ind og tolker problemstillinger ud fra religionens synsvinkel. Hvorimod hvis man har et udefrasy... -
Globalisering og medier
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive en opgave omkring mediers indflydelse på globalisering (og/eller omvendt), men ville gerne tage udgangspunkt i en bestemt begivenhed som kunne analyseres - er der nogle der har en god idé til hvad denne begivenhed kunne være? Gerne noget lidt mere originalt end muhammed... -
Dansk stil .. Hjæælp
ForumindlægHej, alle sammen! Jeg ved det lyder dumt, men hvad er forskellen mellem en dansk stil, og en novelle? Håber i kan hjælpe. .. Da jeg har brug for jeres hjælp, så hurtigt så muligt :D -
Eventyr.. :D
ForumindlægHej allesammen! Kan nogle af jer komme i tanke om et eller andet eventyr, som handler om en, der skal dø, og hvor der er nogle, som ofrer sig for et eller andet? Ligesom Kongesønnerne.. Det ville være dejligt, hvis I kunne. På forhånd tak! :-) -
Spørgsmål om kildekritik...
ForumindlægHvordan afgøre man, om en tekst er et dokument (hvor der ikke er en tendens) eller en beretning (hvor der er tendens).Fx. "Opråb" fra 2. verdenskrig.. hvordan afgøre med det? -
Det virker ligetil?
ForumindlægNu har jeg læst at næsten alle her har fået 10 i old! er det virkelig så nemt at gå til old? Jeg ligger selv på omkring 9 (det er hvad jeg harr fået i standpunkt og årskarakter + 2 ud af 3 prøver. I den 3 prøve fik jeg 10) -
Nogen der har fået 13?
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har fået 13 i de mundtlige eksaminer?Og om man er sproglig eller matematiker?Ved selv at der er et par stykker der har fået 13 hos os, begge matematikere, vi havde dog en sproglig der fik 13 i sin 3.gs opgave.Yeah ve ier snart færdige. -
hævnen dramafilm
ForumindlægHej folkens, jeg sidder og er ved at analysere filmen "hævnen".. genren er drama, hvad vil det sige? -
HASTER--HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til finde noget kort og konkret om kvindernes stilling i samfundet med særlig fokus på deres situation og rettigheder, hvad angår uddannelse, arbejde og politik i løbet af 1800-tallet. Jeg ville også spørge, om der er nogen, der lagt en opgave/projekt om kvi... -
Edgar wird mich holen
ForumindlægHar glemt min bog i skolen og skal lave et resume af den tekst i alles klapt nogle der kan hjælpe? :) -
de ti bud - under emne
ForumindlægVi skal lave projektopgave med De Ti Bud som overskrift. Hvad kunne et emne muligvis være. Som høre under et af de ti bud.. PLEASE hjælp! -
Forklaring på symbol af ørn i nazi-verdenen
ForumindlægHvilken betydning ørnen havde som symbol for de tyske nazister? -
HJÆLP! Skole noveller?!
ForumindlægJeg har trukket emnet: Skole til dansk-mundtlig eksamen og jeg kender ikke nogle noveller/digte som handler om skole???!!! Er der nogle der kan hjælpe mig ? -
perspektiv
ForumindlægHej alle. hvis nu jeg skal perspektivere til Barack Obama om de sorte og dengang.. altså racisme og slaveriet dengang hvor mlk også levede.. hvad kan man så sige nu som er godt og relevant :) /Signe -
TERROR I IRLAND - ENGELSK!!!
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen, og jeg skal aflevere disposition til mundtlig engelsk i morgen. Jeg har om terrorisme i Irland, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige noget om. Nogen der kan hjælpe mig?! -
Stærke og savge sider
ForumindlægHej alle sammen Håber der nogle som kan give mig nogle gode råd til hvad jeg kan skrive til stærke og svage sider til et produkt som hedder this water. This water er kildevand med smag. Men der bliver kun brugt narturlig ting i deres produkt. Ind til videre har jeg skrevet følgende: Stærke sider ... -
bøjning af adj. og oversættelse af 1 sætning
ForumindlægHejhvad hedder "komplicerede" på tysk? og hvordan oversætter man denne sætning?:...også ser man hele situationen gennem hovedpersonens øjne.Tak på forhånd
