Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 15301 til 15320 af 16945
-
Samfundsfag + historie = emne?
ForumindlægHej :) Jeg skal som så mange andre selvf. skrive SRP nuher, og derfor så er jeg lidt presset mht. valg af emne. Men jeg er virkelig på bar bund, for jeg aner vitterligt ikke what to do. Hvad angår historie, interesserer jeg mig meget for Krig/væbnede konflikter - især mere moderne konflikter så... -
george orwell - totalitære ideologier.
ForumindlægHej alle sammen. jeg har valgt Samfundsfag og Dansk til min SRP og har besluttet mig for, at skrive om totalitære ideologier, i dansk med focus på george orwells bog 1984 og i samfundsfag med fokus på f.eks. en bestemt case, som tysklands nazistyre eller ruslands kommunisme. jeg er dog i tvivl o... -
Bevægelsesligning ?
ForumindlægHej, jeg har lige fået udleveret min SRP opgave og er lidt på bar bund med et af spørgsmålene, det lyder således: opstil ved hjælp af Newtons love en bevægelsesligning for en genstand, der kun er påvirket af tyngdekraften fra en meget tungere genstand. vis, at denne er en differentialligning, og... -
Titanic - matematik
ForumindlægHej Vinteren nærmer sig, dermed nærmer SRP'en sig også... Jeg har spekuleret meget over emne - jeg vil rigtig gerne skrive om Titanic. Jeg skal skrive i matematik (eneste studieretningsfag på A-niveau), så jeg ville høre om i har nogle idéer til, hvordan jeg kan bringe MA A ind i e... -
Analyse af demokrati og rettigheder Afghanistan
ForumindlægHej jeg er ved at forberede og uddybe mit emne til SRP. Først skal jeg redegøre for Afghanistans historie ifht. hvordan Afghanistan tidligere er blevet invaderet af andre lande i håb om at indføre demokrati og rettigheder især for kvinder. Med henblik på Britisk invasion og sovjetisk inv... -
Definitionen på en Borgerkrig?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til og igang med at skriv stor SRP opgave i 3.g og jeg har netop fået min problemformulering til opgaven. I redegørelsen skal jeg redegøre for karakteristika for borgerkrige. Jeg har nu skrevet ca 2,5 sider, men da redegørelsen skal fylde omkring 4-5 sider, mangler je... -
Inspiration til emne? (EN+SA)
ForumindlægHej! Nu er det jo snart SRP-tid, og jeg er desværre stadig rimelig lost i forhold til emne.. Jeg sidder i den situation, at jeg skal skrive i samf-A, og min umiddelbare indskydelse vil være, at jeg har lyst til at kombinere det med eng-A. Mit problem er så, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg... -
THE BODY SHOP?
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om THE BODY SHOP i min SRP. Det er sådan jeg ikke ved hvad jeg skal tag fat i. Har tænkt mig at kigge på om de kan have E-handel, er der nogen der ved om de gør det? og hvad vil det gavne virksomhed, har også tænkt mig at kigge på at vi i denmark er blive lidt mere ... -
Afghanistan - demokrati og rettigheder
ForumindlægHej jeg er ved at forberede og uddybe mit emne til SRP. Først skal jeg redegøre for Afghanistans historie ifht. hvordan Afghanistan tidligere er blevet invaderet af andre lande i håb om at indføre demokrati og rettigheder især for kvinder. Med henblik på Britisk invasion og sovjetisk invasio... -
Ungarsk opstand
ForumindlægJeg er i kampenshede "kommet til" at vælge den ungarske opstand som over emne til min SRP. Jeg skal skrive i samfundsfag og historie. Min oprindelige ide var at bruge samf til at beskrive og diskutere den politiske ravage den ungarske opstand skabte i Danmark. Denne samf faglige vinkel ... -
HASTER
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp!! Om et par dage skal jeg begynde på min store 3.g´s opgave, den såkalde SRP. I opgaven skal jeg gøre rede for kolera,( forklare emner som immunsystemet, uddybe mikrobiologi og redegøre for en epidemi) analysere koleraemidemien i København i 1853(og inddrag... -
Tilstandsligninger(alle tilstandsformer)
ForumindlægHej derude Jeg har lige fået min SRP problemformulering, og min lærer skriver "Beskriv generelt, hvad man forstår ved begrebet tilstandsligning indenfor termodynamikken" Så vidt jeg ved findes der en hulens masse tilstandsligninger for gasformer(idealgas, van der waal mm.) men så vid... -
At få Part-navnet op i header og andre spørgsmål?
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål angående LaTeX, som jeg skriver min SRP i (eller jeg bruger LyX for at være mere præcis). Jeg ønsker her at vide hvordan jeg kan få mit part-navn op i headeren, således som jeg har forsøgt at illustrere det med pile i den vedhæftede fil. Jeg bruger bruger "fancy... -
AT - Slaveri i USA
ForumindlægHej :-) Jeg går i 3.g og skal i gang med AT6, hvor jeg skal skrive om slaveriet i USA. Jeg skal udarbejde nogle problemstillinger på forskellige taksonomiske niveauer, og det volder mig en del problemer. Mit redegørende spørgsmål lyder: Redegør for begrebet slaveri og dets oprindelse. Mit ... -
Kollapstid, sammentrækning af gasskyer
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere min SRP i morgen, men har et problem med en opgave. jeg skal beregne kollapstiden for en gassky ude i rummet. jeg har en ligning til rådighed t = 1 / √p * G (hvor p er densiteten og G er gravitionskonstanten på 6,67 * 10-11 N*m2/kg2) i min opgave står der at... -
Hyperbolske funktioner.
ForumindlægJeg har SRP omhandlende Hyperbolske funktioner. Jeg er blevet stillet til opgave at udlede formler for flere funktioner. Jeg søger dog hjælp til at udlede disse funktioner: cosh(2x)=cosh^2(x)+sinh^2(x) - hyperbolsk cosinus dobbelt vinkel Additionsformlerne for cosh, tanh og sinh: sinh(x+-y)=s... -
Vandkraft - potentiel vs. kinetisk energi
ForumindlægJeg er ved at skrive srp nu i fysik og historie, og er lidt i tvivl om følgende indenfor vandkraften: Jeg har lavet et forsøg i miniudgave på skolen med en peltonturbine og en vandhane, hvor vandhanen udgør det samme som en sø i et vandkraftværk. Så er spørgsmålet når jeg skal begynde at udregn... -
Farvestof i fødevarer?
ForumindlægHej :-). Jeg har valgt et emne i SRP (vores blanket skal afleveres på fredag). forresten srkiver jeg i Biologi B og Kemi A. Jeg har dog problemer med at finde gode links og bøger, så det ville være lækkert hvis nogen sad med nogle gode links. Det jeg vil er: * Forklar de organiske f... -
Dante's Peak - efterlysning
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP om vulkanisme og Dante's Peak i NG og engelsk. Desværre har jeg modtaget en forkert bog (købt gennem Blackwell online bookshop), men har ikke tid til at vente på en ny. Da tiden er knap og det er ved at være kritisk håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig. Er ... -
Småstatspolitik
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP i historie og samf. med det overordnede emne: Danmark som småstat under 2. Verdenskrig. -Og nu sidder jeg her med Hans Branners bøger: Global Politik og Danmark som småstat. Mit problem er bare at disse hovedsagligt koncentrerer sig om tiden efter 1945, og jeg skal diskute...
