Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15321 til 15340 af 95433
-
hjælp til svær kemi opg...HELP NEEDED!!!!!!
ForumindlægEn blanding SrSO4 og BaSO4 rystes ved vand ved 25C, intil der er opnået ligevægt. Begge de to stoffer er tilstede i fast form, efter at ligevægten er opnået. Opløsningens volumen er 400mL. Ko(SrSO4) = 7,6 * 10^-7 (ti i minus syvende) ved 25 oC! a) beregn forholdet mellem den aktuelle koncentr... -
Medbringe computer til eksamination
ForumindlægJeg skal op til engelsk mundtlig på A niveau, har fået besked fra min lærer at vi må tage alle noter med til både forberedelse og selve eksaminationen. Spørgsmålet er, om jeg må tage min computer med ind også? Har jo næsten alle mine noter liggende der. - hvis ja, må jeg gerne skrive på den und... -
Finde eta(nyttevirkningen)
ForumindlægHej jeg er igang med en fysik aflevering hvor jeg i databehandlingen skal finde nyttevirkingen. Formlen for nyttevirkningen ved jeg godt er Enytte/Eomsat, men jeg ved ikke hvor jeg får de tal fra, vi lavede forsøget på klassen og de tal vi fik at vide efterfølgende var kun: Start temp: 21.6... -
energitilføring?
ForumindlægJeg har en fysik aflevering til i morgen, som indeholder nedenstående opgave. Nogen der kan hjælpe ? Opgave 3 (at finde de fænomener, der betyder noget, og anslå deres størrelse) En isklump (dvs. frosset vand) på 1 ton placeres midt i skolernes sommerferie foran et supermarked. Isklumpen ... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle jeg har nogle problemer med en fysik opgave Du hælder 1,5 L KOGENDE vand ned i en jerngryde med massen 3,5 kg. Jerngrydens temperatur er 18 celsius, før du hælder vandet i. a) Beregn vandets sluttemperatur, idet du antager, at der ikke er nogen varmeudveksling med omgivelserne. b... -
Old - HJÆLP
ForumindlægAlle der har noget til analyser af tekster i old (med begreber som arkaiske ord, antropomorph, hybris, homeriske lignelser osv.) og navnene på guderne(Både romerske og græske) samt en kort beskrivelse af dem ville være meget nyttigt til eksamen. -
Lovlige notater?
ForumindlægEr det lovligt at medbringe notater til geografieksamen man ikke selv har skrevet?Fx notater man har her fra siden?Selv ville jeg tro man måtte, men skal lige være sikker. -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaerJeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet nog... -
et ord
Forumindlæghey folkens :)\n\nhvordan siger man 'faglige', i nedeståedne eksempel?\n\n"Jeg bekymrede mig ikek over det faglige"\n\nI didn't worry about the craft skills ? -
HTA
Forumindlæghey er her nogen fra HTA, som har Lene Hansen til lærer? -
eksamdna
Forumindlæghej hvis jeg kommer op i dna hva skal jeg generelt fortælle om det på de 20 min fx er det nok med at fortælle fx om dnasopbygningen altså den der vindeltrappe -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
9.klasse
ForumindlægHej SP Jeg skal snart i 9.klasse, og vil gerne forberede mig lidt, inden jeg starter. Har I nogle tips, som jeg kunne bruge? -
andengradspolynomium
Forumindlæget andengradspolynomium f har følgende forskrift: f(x)=x^2-6x+c. a) bestem, for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop EN rod? - hvad, hvordan og hvorledes ? hjæælp :) -
• Hvad forstår man ved en gentest (DNA-test) (hvordan udføres det)? Og I hvilke situationer er det rimeligt at foretage en gentest?
Forumindlægc -
hjælp hurtigt please
ForumindlægHvordan finder jeg a,b,c værdien i lommeregneren når jeg skriver dette ind? (se nedenfor) ifølge mine måinger har jeg tre punkter på parablen 1. Toppunktet (3,9:4,7) A 2. (2;4,2) B 3. (7:4) C f(x) = a • x2 + b • x + c. punkt A 4,7=a*3,9^2+b*3,9+c punkt B 2=a*2,4^2+b*2,4... -
Opgaver om mængde og koncentrationsberegning
ForumindlægOpgave 1: Når aluminium reagerer med syre (H+) dannes der aluminium(III)ioner og dihydrogen. a) Opskriv og afstem reaktionen. b) Beregn hvor meget dihydrogengassen, der dannes ved at opløse 1,00g aluminium i overskud af syre, fylder ved 20,0 grader og 100kPa. c) Hvor mange procen... -
Bygningsingeniør eller bygningskonstruktør???
ForumindlægHej Jeg står, som nok mange andre, og skal søge ind på en videregående uddannelse. Jeg kan dog ikke finde ud af om jeg skal søge ind som bygningsingeniør eller bygningskonstruktør. Derfor håber jeg at der er nogen som kan fortælle mig lidt om hvilken de vil foreslå. Jeg har en studentereksamen ... -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej! :) Jeg har nu lavet lavet en opgave i engelsk, men er i tvivl om grammatikken er korrekt. Er der nogen der vil hjælpe? :) Dear Tony Tweet Here are my answers for your question. If you need me to answer more of yours questions or take part of your survey, I will look forward to hear from y... -
Fysikeksamen omkring Universet (igang nu)
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe at trække i fysik, vi har jo 24-timer med den nye ordning, mit emne blev formulerets således: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet Universet i dag. Den faglige samtlale vil tage udgangspunkt i dels din indledende præsentation og del i en ønsk...
