Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 15341 til 15360 af 39386
-
Monotoniforhold
Forumindlæg¨Hvordan bestemmer man montoniforhold og ekstrema for funktioner? Nogle der kan give et eksempel. -
dumt spørgsmål
Forumindlæghej jeg har et måske lidt dumt spørgsmål hvad betyder eller hedder det her: -
3-trinsreglen
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål om 3-trinsreglen, jeg håber I kan hjælpe mig. Hvorfor fonktionen skal være kontinuet for at kunne bruge 3-trinsreglen? :) -
Funktion
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at fortælle hvilken af linjerne er tangent til kurven -
Sandsynlighedsregning spredning/variansen
ForumindlægHej Jeg sidder og skal finde spredning og er derfor kommet frem til at jeg skal have fundet variansen og tage kvadratroden af den. Problemt er bare at jeg ikke helt er med på hvordan jeg finder variansen. Jeg ved at b(6,p) p= 0,5 og at middelværdien er 3.0 Tak for hjælpen på forhånd -
studieretninger? - Til jer der gå/gik på gym
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
opret katte
Forumindlæghejsa jeg vil godt vide noget om at opdrage en kat -
Bestem a, tangent
ForumindlægHejJeg skal bestemme a så grafen f(x)=x^3 - 2x^2 + ax + 1 har én vandret tangent.Hvordan gør jeg? -
Hjælp til en funktion!
ForumindlægJeg mangler hjælp til denne opgave.. Er fuldstændig blank :SEn funktion f er givet ved f(x)= 1/8x^4 + 1/2x^3 - 3/2x^2 - 4xBesten f´(x)DEt oplyses at ligningen f`(x)=0 har løsningerne -4, -1 og 2.Bestem monotoniforholdene og de lokale ekstrema for f.Bestem værdimængden for f. -
Forskellen på DTU og KU ?
ForumindlægFørst og fremmest, tillykke til alle studenter i 2009 :) Ansøgninger skal jo være sendt inden søndag den 5 kl 12.. Jeg er stadig i tvivl omkring de forskellige uddannelser, så har nogle spørgsmål.. Hvad er forskellen på uddannelserne som findes på DTU og KU? Jeg ved at man på DTU både kan blive u... -
Hjælp
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg løser denne opgave, er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg gør?:( -
Højder i trekanter
ForumindlægHej i kloge mennesker ;) Mangler lidt hjlæp med en opgave, så her kommer den: Beregn højderne i trekant ABC. a=64 B=67 C=78 A=35 Hjælp tak.... :D -
5/12.. en karakter?
ForumindlægHej! I en fysik prøve fik jeg 5 ud af 12 rigtige? Hvilken karakter tror I, jeg får i karakter? -
Perspektivlærens hovedsætning?
ForumindlægHELP HELP HELP!!! Jeg skal forklare og bevise perspektivlærens hovesætning: Billedet li , af en linje l er en linje, som går gennem linjens spor Sl i lærredet, dvs. skæringspunktet mellem l og lærredet, og skæringspunktet Fl mellem lærredet og en linje gennem Ø parallel med l. Fl kaldes linjen... -
Jura
ForumindlægDavs Studi'zzz Mine lærerer siger, at man skal bruge Mat B for at blive optaget på Jura studiet. Jeg surfede lige rundt of fandt: Adgangskrav Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Håber i kan hjælpe !! ;D -
Diff.
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med denne opgave? -
ligninger
Forumindlæghvordan udregnes ? (x+2) (x-7) (A2- B2) (A2+B2) (2x+4y) (3x-Y) -
(DP) Primtal
ForumindlægBevis eller modbevis, at ethvert lige tal større end 2 kan skrives som summen af to primtal. -
tre andengradspolynomier HJÆLP!
ForumindlægBestem for hver af disse fortegn for koefficienterne a, b og c samt for diskriminanten d. -
både 5 og 13 går op i er
ForumindlægHej med jer derude:) jeg har brug for hjælp, og ville gerne have jeres hjælp. Her kommer den.? ( Hvad er Det mindste tal, som både 5 og 13 går op i er)?
