Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15361 til 15380 af 47924
-
hjællllllllp!!!!!!!
Forumindlægkan i fortælle mig om hvad radioaktivitet er? fordi jeg skal op til min fysik eksame imorgen og ville rigtig gerne vide hvad det er præcist.. mit spørgesmål jeg skal svare på er nemlig: " Forurening med radioaktivitet"! det haster så håber i kan forklare mig det. hurtigts muligt. på for... -
Er jeg virkelig så dum?
ForumindlægTja, underlig titel men ja - jeg er en pige på 15 år, er naturvidenskabelig intresseret dvs. at jeg har meldt mig ind i UNF (unge natur forskere) , læser tykke bøger omkring kemi og intressere mig generelt meget for de videnskabelige fag og skal også havde Fysik-kemi linien på gymnasiet her til s... -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
optagelsesprøve HH
ForumindlægHejsa.. håber der en der kan hjælpe mig.. er simpelhen så nervøs..det er sådan at jeg står her og skal til optagelsesprøve på HH her om en uges tid.. jeg skal op i dansk, engelsk og matematik.. Jeg håber på at kunne være heldig, at der var en herinde der allerede havde været igennem en optagelspr... -
Skrifte gymnasium
ForumindlægHej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen... -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
radiograf
ForumindlægHej alle.. har lige nogle spørgsmål, jeg håber nogle kan svare på. Er der nogen der ved, om det er meget svært at udanne sig til radiograf? :) er det lige så svært som læge? er der nogel der kender noget til lønnen, hvad man skal arbejde med, mm :) ? kan jeg med et gennemsnit på 5,5 i 9 klasse , ... -
Fat man - Atombomben
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med min SRP omkring atombomben, hvori jeg skal analysér hvor meget energi der blev udviklet i denne. Jeg kan dog ikke finde en kilde omkring, hvor meget at plutoniumet som ikke nåede at blive omdannet, dog kun at der var cirka 6,2 kg i bomben. Nogen der har en kil... -
Droppe ud af 3.g?
ForumindlægHej Jeg går på 3.g HTX lige nu, og har ikke et særligt højt snit. Det ligger på 4 lige nu, men hvis jeg tæller standpunkts karakter sammen med eksammen (Det ved jeg ikke om man kan), så ligger det på 4.5 til 4.7 (Og det er bare et estimeret tal over hvad jeg tror jeg kommer til at få til eksamme... -
Skifte Gymnasium, når ansøgningerne er sendt
ForumindlægHej. Jeg er en meget presset dreng som har brug for hjælp! Da jeg skulle vælge uddannelse stod valget mellem HTX og STX. Jeg endte så med at vælge HTX, men jeg har nu fortrudt. Jeg nåede aldrig at ændre min ansøgning til STX inden ansøgningerne blev sendt ud til skolerne. HTX har allerede modtage... -
Vægter C-fag: 2 x 1 eller 2 x 0,5???
ForumindlægHejsa! Hvis man nu har fået 7 i årskarakter i fysikC Og så er til eksamen og får 10 :) Vægter begge karakterer så 1 - eller vægter 7-tallet 0,5 og 10-tallet 0,5? -
13-tallet
ForumindlægHej....Jeg skal jo snart op til min Fysik/Kemi eksamen, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man skal gøre for foreksempel at få et 11 eller 13 tal i det pågældende fag.* Hvis i har gode tip må i også kommer med dem.* Notater, tages der også imod.* I må også fortælle hvad i trak til jeres afg... -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til min fysik eksamen, og dertil skal jeg lave synopser til alt i pensum. Men da jeg desværre føler jeg ikke har lært så meget i skolen, ville jeg finde en privat fysiklærer der kunne hjælpe mig med dette. Tænke på om nogen kendte et sted eller nogle der kunne hjælpe mig me... -
Hjelp!
ForumindlægHva er forskjellen på en HTX og en vanlig studentereksamen, og hva er "videregående skole" i Danmark? Har tenkt å søke på studier i Danmark, men jeg hvet ikke hva jeg skal krysse av på på søknadsskjemaet. På forhånd takk for hjelpen! -
1 sætning jeg har svært ved at forstå
ForumindlægHejsa,Er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå hvad denne sætning betyder?- Das geht darauf aus, dass Studenten der HHX und der HTX einen Zuschuss zu teilen ihrer Ausgaben erhalten können. -
karakterer
ForumindlægHej :) Hvis man søger videre på en videregående uddannelse inden for 2 år, så må man gange sit gennemsnit med et tal, jeg kan bare ikke huske hvad det er? Og hvis man har et ekstra A fag, så må man også gange med noget, men hvad er det? Håber I kan svare mig :) Hilsen en HTX studerende -
Hvad ville du gøre hvis du var mig?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til 9.kl efter sommerferien og jeg ville virkelig total forandre mig, altså tage skolen seriøst og virkelig blive klog . Jeg er en der snakker i nogle bestemte fager, og er ikke så god til tale flydende tysk og engelsk. Jeg er også virk... -
Design og produktion (A)
ForumindlægHvordan foregår det til eksamen til Design og produktion (A)?Man fortæller om sit projekt, og hvad mere? -
Utilfreds søges
ForumindlægJeg er netop i gang med at skrive en artikel, der giver udtryk for at lærere mener der er for meget tværfaglighed i det reformerede gymnasium. Det har givet udslag i nogle utilfredstillende resultater til eksaminerne. Til det ville jeg gerne stille nogle spørgsmål til en kommende 2. eller 3. g... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen :) jeg har en kæreste der skal til optagelsesprøve inden hun kan starte i 1.G på et alment gymnasium. hun skal op i: Dansk Matematik Fysik/kemi Engelsk Tysk. har i nogle gode ideer til hvad hun skal øve? og om der evt. skal læses nogle noter inde fra jeres opgave session? på f...
