Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 15361 til 15380 af 28854
-
AT om Diskoskast
ForumindlægHej, Er der nogen der har en god måde at lave AT om Diskoskast? Jeg er gået helt i stå og kan slet ikke starte den.. Tak -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Begår Antigone hybris?
ForumindlægHej alle Skal til old eksamen her om et par dage, og har læst mange fortolkninger på SOfokles' "Antigone". Jeg ville høre, om Antigone begår hybris? Slægtshybris evt.? Og hvad betyder "ate" (hybris-nemesis sammenhæng) -
Kærlighed til naturen - danske tekster.
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en synopse om kærlighed til naturen, men jeg kan ikke finde tekster, der kan bruges til kilder og perspektivering. Jeg havde tænkt på noget om indianere, men mit materiale skal være af 100% dansk oprindelse - så der er pænt svært at finde noget. Jeg skal bruge 2-3 tekst... -
Essay
ForumindlægJeg har et essay på 2 sider for til i næste uge.. emnet er: "Hvad er det som gør Danmark så dejligt?" Og jeg har bare fuldstændig tabt, har søgt og søgt, men finder kun det samme ubrugelige.. Er der ikke nogle der bare har et eksempel eller noget? - Den hjælpeløse.. -
boganmeldelse
Forumindlæghvad skal man have med i en boganmeldelse? -
Diskussion i forhold til en opgavens resultater sat imod en eksisterende litteratur
ForumindlægHejsa, Jeg har fået lavet en analyse og skal diskutere resultaterne i forhold til en eksisterende litteratur. Jeg tager vel ikke fejl når jeg siger at en diskussion ikke nødvendigvis behøver være kritikpunkter af modpartens arbejde med området? Hvis mine resultater understøttes af forfatteren, h... -
Doping i oldtiden
ForumindlægJeg er igang med et AT-forløb i gymnasium vedr. doping eller bare generel snyd i oldtiden. Kan I svare på spørgsmålene? 1. Hvad har holdningen til doping i sport og idræt været gennem tiden og hvad kan begrundelsen være for disse holdninger? 2. Hvor kraftige var dopingmidlerne - som fx tørre... -
hjælp med novelle
ForumindlægHva vil det sige evt fortælle kendskab til forfatter ? skal jeg bare skrive om forfatteren ? -
Spørgsmål om kilder
ForumindlægSkal jeg også angive de bøger jeg har læst, men som jeg ikke har brugt, i litteraturlisten? -
differentialregning rapport
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der er nogle der har en differentialregnign rapport liggende? Jeg skal nemlig lave en rapport om hvad differentialkvotient, tangent og regneregler er osv.. Synes det er svært, når jeg skal fortælle hvordan den konkret udregnes og hvad den geometriske betydning er osv. Håber... -
Analyse af episk digt
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl omkring når man analyserer et digt med en fortæller som omhandler pronomet "we" Altså, "now we fell the power, we know we will win" Hvad kalder man fx fortæller her? 3.persons-fortæller? Hvilket jeg selv synes er mærkeligt, når man definerer en 3.pe... -
som englene flyver
Forumindlægnaja marie aidts novelle, som englene flyver. Hvad er slangen, Plexus, symbol på? -
"Festen" til Danskopgave (DO)
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om filmen festen af Thomas Vinterberg til min danskopgave om et valgfrit emne i 2.g. Hvad kan jeg sammenligne den med eller have med i opgaven? besvarelsen skal være på ca. 7-10 sider. -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej allesammen! Det ville være en stor hjælp, hvis der var en der gad at kaste et hurtigt blik på nedestående, for grammatiske fejl.. Jeg er nemlig ikke den bedste til tysk, men har da gjort et forsøg..:) På forhånd tak:) Dansk version: Hans stedsøstres gaver var computere og pelsfrakker, mens ... -
den kolde krig
Forumindlæghej nogle som kan skrive noget om den kolde krig opløsning -
Problemer med lommeregneren
ForumindlægNår jeg taster dette ind på lommeregneren, får jeg et forkert tal, er der nogen der vil prøve, tror jeg sætter parenteserne forkert :) 0,1643 g * 4,180 J/g * (27,3 C – 22,2 C) : 0,101 g * ( 100 C – 27,3 C ) Er enhederne eller korekte ? -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
RETNING AF DANSK STIL! SKAL SNART AFLEVERES!
ForumindlægDANSK STIL, SKAL AFLEVERES DEN 01-01-13!! HJÆLP Hej, jeg er en pige på 14 år som går i 8 klasse, når jeg bliver ældre vil jeg gerne være plastikkirurg men jeg er begyndt at tvivle om jeg kan blive det. I min karakter får jeg kun 4 og 7 i dansk..Altså i stile, men nu fandt jeg endelig Studiepo...
