Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15401 til 15420 af 96602
  • fra mol til gram

    Forumindlæg
    jeg har også et spørgsmål, hvori der står at Ethanol varmekapacitet er 112,0 J/(mol*K). spørgsmålet er, hvordan jeg laver det om til J/(g*K) altså fra mol til gram?
  • Hvad betyder bølgen SE DET VEDHÆFTEDE BILLEDE

    Forumindlæg
    Hvad betyder bølgen
  • halveringstid :) !!!

    Forumindlæg
    hvorfor er det godt at arbejde med stoffer som har en lav halveringstid når man laver forsøg???
  • Hvordan skrives en journal

    Forumindlæg
    Hej.. jeg ved ikke helt hvilke elementer som en journal skal indeholde ? På forhånd tak
  • Har dit gymnasium elektroniske bøger?

    Forumindlæg
    Hej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger?
  • Orbitaler, hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal komme ind på orbitaler i min opgave, men bliver det for svært at beskrive komplekse molekyler som nonylphenol. Skulle jeg hellere beskrive lidt teori og så tage udgangspunkt i en funktionelgruppe på stoffet? f.eks elektronkonfigurationen kan jo findes for et stof [Ar]3d64s2 Men kan man...
  • Blandede triglycerider

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive kemirapport om fremstilling af fugtighedscreme og er blevet stillet følgende spørgsmål som volder mig lidt problemer: "Svinefedt består af blandede triglycerider. Man har i svinefedt identificeret flere hundrede forskellige fedtsyrerkæder, og fedtsyrekæderne stamme...
  • Energiindhold i stoffer

    Forumindlæg
    Hej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak
  • fuldstændig og ufuldstændig forbrænding

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem fuldstændig og ufuldstændig forbrænding? Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held?
  • KONCENTRATION

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl, der vil forklare mig heeeeeelt basalt, hvad "koncentration" er.. Jeg har læst på google og i min bog, men har stadigvæk ikke en OK-viden. Det har noget med opløste stoffer og gøre, det ved jeg..
  • Tyngdeaccelerationen (formel)

    Forumindlæg
    Hej! Er der en der kan hjælpe mig med at omskrive denne formel g= (G*m) / (r2) så der er en hvor G, m og r er isoleret? På forhånd tak. Mvh. Christina.
  • redox der ikke går op?!

    Forumindlæg
    Hm, har prøvet LaTex lidt, men det er ikke glad for de store bogstaver... Jeg har en redoxreduktion der ikke lykkes: (_er sænket, [er hævet] Den står præcis sådan her: FeS_2 + O_2 -> Fe[2+] + H[+] + SO_4[--] Jeg giver dem oxidationstallene FeS_2 + O_2 -> Fe[2+] + H[+] + SO_4[--] FeS_2...
  • forbrændingsreaktioner

    Forumindlæg
    hvad betyder der at en forbrænding er co2-neutral? (og det er i forbindelse med forbrændingsreaktioner, hvor der i alle forbrændingerne frigives carbondioxid)
  • Gode råd

    Forumindlæg
    Hej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010?
  • ligevægt

    Forumindlæg
    Hej Eer der nogen kan hjælpe mig med at forkaler om forskellig typer ved ligvægt.
  • carbonhydrider

    Forumindlæg
    isomrtiforhold f.eks. cis-trans er der nogen der kan hjælpe, ved ikke hvad det er.
  • vand haster

    Forumindlæg
    hej jeg har fået til eksamenspørgesmål, at fortælle om natriumchlorid og vand. håber i gider tjekke den, og om det er rigtig, og hvad jeg mangler som er vigtig. 70% jordens overflad dækket af vand vand er et godt opløsningsmiddel for salte, og derfor alt vand har et højt saltindhold saltet b...
  • HASTER!

    Forumindlæg
    hej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (:
  • Hjællp, magnetisme 9.klasse FSA

    Forumindlæg
    Heeej Er magnetisme lavet af savklinge?
  • Medicin - hvad skal man læse?

    Forumindlæg
    Jeg er netop startet på medicinuddannelsen. Vi har fået anbefalet 3 bøger til det kursus i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter. Mit spørgsmål er; hvor meget skal man egentlig læse i bøgerne? På KU er der ingen lektier eller læseliste. Hver forelæsning har dog en titel, eksempelvis &...