Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 15401 til 15420 af 33890
-
Er denne her opgave rigtig? Please :S
ForumindlægFunktionen f er givet bed f(x) = 4x. En eller flere af følgende funktioner har grafer, der fremkommer som spejlbilleder i y-aksen af f’s graf. Hvilke(n)? g1(x) = (2-2)x = 0,25 * g2(x) = 4-x = 0,25 * g3(x) = (1/4)-x = 4 g4(x) = (1/4)x = 0,25 * g5(x) = (1/2)2x = 0,25 * g6(x) = 2-2x = 0,25 * *... -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
Kæmpe problemer med Differentialligninger og Integraler!!!!!!!!!!
ForumindlægHey Hvem kender en god guide til lære hvordan man integrerer og løser differentialligninger! Gode noter kan også brugesmvhZAABI -
eksamen
ForumindlægHej....Jeg har et spørgsmål....??? Jeg har lige afsluttet 1 g og da jeg var så "heldig" ikke at komme op til eksamen, er mit spørgsmål så: hvor mange eksamener skal jeg minimum ha afsluttet efter 2 g....???på forhånd tak -
Lidt godt til reolen?
ForumindlægHej med jer, Jeg søger lidt flere bøger som jeg kan læse dels som led i undervisningen (fysik A og kommende fysik-studernede) og for min egen fornøjelses skyld. Jeg har selv: Ortbit bøgerne, Spektrum bøgerne, Vejen til fysik bøgerne samt university physics af Young and Freedman. Jeg søger speciel... -
Hvad gør jeg ???
ForumindlægHej alle :-) Hvad er vigtigst : at jeg får det gennesmsit der behøves for at læse psykologi på Århus universitet, eller opfylde de forskellige krav om Mat B og samf B ?? Jeg er pisse dårlig til mat, og vil derfor ikke opløfte det til B endnu.. Kan jeg ikke bare tage supplering kursus, i s... -
prøve
Forumindlæghej jeg skal op til en teminsprøve og er meget nevøes, jeg skal lave en færdighedsregning, og en problemregning. hvad det vigtigest jeg skal kunne? -
Noget med sinus og cosinus
ForumindlægHej med jer alle sammen. :) Sidder pludselig lidt fast i en aflevering, og ville høre om der var et hurtigt hovede derude som kunne hjælpe mig lidt. :) Opgaveformuleringen lyder således: Trekanten ABC og A'B'C' er ensvinklede. Det oplyses, at b = 17; c = 19 og b1 = 25. Bestem C'... -
stattetiske begreber
Forumindlæghej hvordan kan jeg beskriv fordelingen ved hjælp af statistiske begreber på den her tabel ? vægt i kg | Antal tasker 5 | 10 6 | 15 7 25 8 25 9 15 10 ... -
terminskprøve 8.klasse
ForumindlægHej jeg skal til terminskprøve d. 4/1-12.....og jeg er vildt navøs vil i hjælpe mig med hvordan man skal øve sig... i må meget gerne komme med nogle links vis det skulle være,,, håber i kan hjælpe (: kh Laura9696 -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle...Tænkte på om der er nogen der ved, om der er et eller andet sted man kan se tidligere opgavesæt til skriftlig eksamen? I 1.g ?Hilano -
Differentialregning - regneregler
ForumindlægHej :) Hvordan differenteres ligningen f(x)=ek(x^2)+1? Hvilke regneregler bruger man? -
Blackletter-font med ø
ForumindlægJeg vil gerne høre om der er nogen, der kender en blackletter (gothic) font til LaTeX, der indeholer bogstavet ø. Jeg bruger pt. Fraktur, og jeg har også prøvet med alle de andre blackletter fonte i yfonts pakken. Der er pudsigt nok ingen problemer med hverken æ og å. Jeg bruger MiKTeX 2.7. -
Råd om emnevalg til SRP (Har valgt nogle emner)
ForumindlægHej jeg har tænkt mig, at skrive i fysik og Kemi. Derfor har jeg nogle emnevalg som jeg har tænkt på, men er usikker hvad der vil være bedst at skrive om. Valgene er: Vindmøller, metornedslag og luftmodstand. Hvad vil være godt at skrive om? Hvilken af de 3 emner kan man få en god problemstil... -
Beskrivende statistik
ForumindlægHejsa - er der nogle som vil forklare mig hvad kvartilsæt og fraktiler er og varians og spredning? og hvordan finder man frem til svaret? en bestemt metode eller formel? Og hvad er ligheder og forskelle når man beskriver og behandler diskrete variabler hhv. grupperede variabler? -
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
Filosofi; hum/nat/samf?
ForumindlægHvilken kategori hører filosofi til:Humaniora, samfundsvidenskab eller naturvidenskab? -
det er sådan ikke?
ForumindlægEr det ikke sådan, når man f.eks. regner dette stykke 11+4*6-7, tager man først udgangspunkt i gange, derefter division, så plus også minus? -
Hvad fortæller a og b-værdierne og hvad kan jeg fortælle om vækstforholdene?
ForumindlægHej! Jeg har denne potensmodel: f(x)= 4,120*x3 Hvad fortæller a og b-værdierne i forskriften om modellen. Hvad kan du fortælle om vækstforholdene? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, er virkeligt på bar bund. Tusind tak på forhånd!! :) -
Retningsvektor
ForumindlægHej.. Jeg skal angive en retningsvektor for linjen m. Det er de oplysninger jeg har. r(t)=(5sin(t+2),5sin(1,5t))Der skal anlægges en tilkørsel i punkt P(x(pi);y(pi)). tilkørslen følger en linje m, der tangerer togets banekurve i punktet P.Håber i kan hjælpe mig :)
