Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 15401 til 15420 af 36004
-
Die Grüne
ForumindlægHej, jeg skal skrive om 'Die Grüne', og skal fortælle om 'Berühmte Mitglieder'.. ved ikke, om jeg skal fortælle om nuværende medlemmer, eller medlemmer som har gjort noget stort,og derfor er blevet kendt .. håber nogen kan hjælpe :) -
Granhuse flygtningelejr
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en opgave om bogen "Med ilden i ryggen". I bogen bliver familien flyttet til en flygtningelejr i Danmark. Man får at vide at den hedder Granhuse ligesom en by. Jeg har prøvet at slå lejren op, men kan ikke finde den. Jeg er kommet i tvivl om lejren overhovede... -
SRP om D-Dag
ForumindlægHej Alle! Jeg skal skrive en SRP om D-Dag i fagene i Engelsk A og Mediefag C Jeg er dog i tvivl om hvordan vinklen på min opgave skal være. Jeg har tænkt på at benytte Band of Brothers bogen til at analysere og muligvis sammenligne med serien? Men ellers er jeg lidt blank på, hvad mit egentli... -
karakter
Forumindlæghey tror i det her er nok til et 10-tal i 9. klasse: Engel und Joe Der Film „Engel und Joe“ Handelt von einem Mädchen das Johanna heisst, aber sie wird nur Joe gerufen. Joe wohnt in eine Wohnung zusammen mit ihrer Mutter und der Freund der Mutter der Mike heisst. Einen Tag streitet J... -
hjælp mig
Forumindlæghej alle jeg skal op i 9. kl.'s eksamen, og der er et emne hedder natur men jeg har ingen ideer om det. Har I nogle ide. jeg håber virkelig I kunne hjælp mig tak -
Skizofreni - Hjælp jeg skal lave en projektopgave omkring Skizofreni, og jeg ved simpelthen ingen ting. pllzz hjælp
ForumindlægSpørgsmålene er her 1. Hvad er Skizofreni? 2. Hvilke dele af hjernen bliver påvirket af Skizofreni? Hvordan er deres verden iforhold til vores verden? Kan man forebygge Skizofreni? Hvilke behandlingsmuligheder er der? På forhånd tak. -
amish please hjælp
Forumindlæghvilke fag har de i skolen. undervisiningen-- -
Oversættelse - Adjektiv bestemt form
ForumindlægHejsa. Jeg sider med denne sætning De fleste er krøllede og falmede. Jeg har oversat det med: Die meisten sind knittrig und verblichen. Men her har jeg jo ikke bøjet adjektiverne. Jeg har bare lært, at når adjektiver står i omsagnsled til grundled (subjektsprædikat), så skal det ikke bøjes. ... -
bøje "fordern"
ForumindlægHvordan bøjer jeg fordern? Jeg skal bruge det i datid (3. person), og selvom det er et svagt verbum er jeg ikke helt sikker på endelsen. Vil meget gerne have hurtig hjælp :-) -
"Kan det passe, at det er" eller "Kan det passe, det er"
ForumindlægSom overskriften antyder, så ønsker jeg at finde svar på, hvorvidt der er regler for, om man kan sige: "Kan det passe, at det er ..." eller "Kan det passe, det er ..." Tænker på ordet 'at', om hvorvidt der er regler for netop brugen af dette ord. -
Kan AP og APL bruges til noget?
Forumindlæglige startet i 1.g og da jeg fandt ud af at karakterene i de her fag ikke kommer til og tælle med i gennemsnittet, mistede jeg hurtigt interressen. Mit spørgsmål er så om man lærer noget nyttigt i de her fag, som kunne bruges til dansk eller lign. eller burde jeg bare sove længe de dage hvor... -
Sætning - i tvivl
ForumindlægEr i tvivl om denne sætning er rigtig --- Melda streitet mit ihr Mutter, weil es gibt viel Chaos in Meldas Zimmer. -
Korrekt sætninger?
ForumindlægEr ist wegen Mord verklagt. Han er anklaget for mord Sie klagt ihren Mann wegen Gewalt an. Hun anklager sin mand for vold. Er disse sætninger gramatisk korrekte? Tak på forhånd og god aften -
Mangel på varer i krig
ForumindlægHvordan kan det være at man mangler bestemt varer midt i en krig? Hvorfor var der f.eks. mangel på morfin i anden verdenskrig? Tak på forhånd og god aften. -
HJÆLP! 24 timers forberedelses eksamen!
ForumindlægHej! Jeg skal op til historie imorgen, og har stort set styr på alt, men dog kan jeg intet finde om hvorfor Versailles traktaten blev lavet. Er der en, som meget kort kan forklare hvorfor den blev lavet? -
Folkeskolelærer vs uni
ForumindlægEr det hårdt at uddanne sig som folkeskolelærer? Hvad er hårdest uni eller professionshøjskolen? Og kan nogen fortælle om deres erfaringer med uddannelsen, hvis der er nogen? -
Ideer til projektopgave?? :)
ForumindlægHej,vi er to søde piger der går i 9. klasse. Vi mangler et produkt til vores projektuge. Vi har om søvn og søvnmangel. Vores problemformulering lyder sådan: Hvad er søvnmangel og hvad skyldes det? Hvordan påvirker søvn og søvnløshed den menneskelige udvikling og kan søvnløshed have betydning for... -
Den nazistiske magtovertagelse
ForumindlægJeg regner med at skrive SSO i historie og om emnet "Den nazistiske magtovertagelse."Hermed mener jeg, nazisternes magtovertagelse i Tyskland fra 1923 - 1933. En god del af opgaven vil være en undersøgelse af grundene til, at nazisterne kom til magten - med fokus på Versailes-traktaten ... -
Vanskelig tysksætning
ForumindlægHej. Jeg tænkte lige på, om der mon skulle være nogen der kunne hjælpe en som mig?Jeg er igang med en tyskoversættelse, men én af sætningerne hænger slet ikke sammen efter min mening: I den østlige del af Tyskland, i DDR, blev Østberlin hovedstad,hvad der ikke var i overenstemmelse med(1)den afta... -
Hjælp nogle kloge personer?
ForumindlægHej jeg går i 6.klasse og skal have sporg næste år og jeg vil gerne have fransk? og jeg ved ikke så meget om det og har hørt det er mega svært men er der nogle af jer DER VED HVORDAN JEG KAN ØVE MIG EN HJEMMESIDE EN ET TIP? Tak på forhånd ;)
