Studievejledning

Folkeskolelærer vs uni

25. oktober 2018 af Becky4

Er det hårdt at uddanne sig som folkeskolelærer? Hvad er hårdest uni eller professionshøjskolen? 

Og kan nogen fortælle om deres erfaringer med uddannelsen, hvis der er nogen? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. oktober 2018 af jp0000

Jeg ved ikke, hvad der er hårdest. Du får både kompetencer til at undervise i gymnasieskolen og folkeskolen, hvis du vælger at studere på universitetet. Når det er sagt, så er der en del mere pædagogik på læreruddannelsen, da den netop er rettet mod folkeskolen.

Det kommer i høj grad an på, hvad du gerne vil, og hvad du interesserer dig for.

Som gymnasielærer har man typisk et centralfag og sidefag, som er repræsenteret i gymnasiets fagrække. Fx dansk og tysk.

Brugbart svar (1)

Svar #2
25. oktober 2018 af Moderatoren

Du får måske en større/bedre viden i det, du studerer på uni, men formidlingen lærer du ikke så godt, som på læreruddannelsen.

Jeg tror også, at skolerne foretrækker læreruddannede lærere.


Brugbart svar (1)

Svar #3
28. oktober 2018 af guzbak

Der er også et tidsaspekt i det. Det tager længere tid at studere på universitetet. Men man skal da nok komme igennem det uanset hvad. Se hellere på hvilken målgruppe du helst vil arbejde med senere.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #4
28. oktober 2018 af Becky4

tak for jeres svar, de var på hver deres måder brugbare :)) Håber på flere indlæg


Skriv et svar til: Folkeskolelærer vs uni

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.