Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15421 til 15440 af 95433
-
Sinus
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring sinus, men har har brugt den sidste time på at finde ud af hvordan det regnes så jeg håber der er en der kan gøre det så simplet som muligt. Hvis jeg har retvinkelttrekant med c=90grader og A=7,2cm B= 21cm, hvordan udregner jeg så side C. Jeg har læst formelen før,... -
Kan jeg blive optaget på DTU?
ForumindlægJeg bliver student her til sommer, og som det ser ud pt. får jeg ca. et snit på 7,8. Efter sommerferien kunne jeg godt tænke mig, at læse til bygningsingeniør på DTU. Problemet er bare at adgangskravet er, at man skal have et snit på min. 8,0 for at blive optaget. I 2006 var snittet på 8,2 og all... -
Magnetfelter m. fokus på helmholtz spoler (og symmetri)
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP og jeg går rundt og er utrolig nervøs og ved dårligt, hvad jeg skal gøre af mig selv, for jeg har fået et emne, som jeg finder utrolig svært. Jeg skal fortælle noget om Biot-Savarts lov, redegøre for dele af vektroprodukt/krydsprodukt, lave udregner på det mid... -
kulstof og kvælstof kredsløb
ForumindlægHejsa alle..er der nogen der har nogle gode notater/forklaringer på kvælstof og kulstof kredsløb..Jeg mangler også noter på svovlets kredsløb, men dette er mindre vigtigt..På forhånd tak..Jacob -
Fejlen
ForumindlægHej, jeg kan ikke se, hvad fejlen er i denne sætning: the important in life is not a matter of making a lot of money -
Optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der foregår i optagelsesprøve ? Altså hvordan det er ? Hvad kan man øve sig på ? Hvad kan man komme op i ? -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
kemi
Forumindlæghvis 25 mL af en svovlsyre-opløsning neutraliserer 45 mL 0,135 M NaOH er koncentrationen af vandig opløsning af svovlsyre? altså jeg ved at jeg benytte formlen c(H2SO4)*v(H2SO4)=c(NaOH)*V(NaOH). men jeg ved ikke hvorfor jeg skal dividere stofmængden af NaOH med 2, da n(H2SO4)=n(NaOH) -
Søger fysikrapporter...
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg tænkte på nogle af jer sidder inde med følgende fysikrapporter:-Brydningsloven samt totalraflektion-Lydens hastighed i luft-Gitter og spektrumJeg håber, at nogle af jer derude kan hjælpe mig:-)På forhånd tak for hjælpen!VH Sasha -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
folkeskole
Forumindlægheeij. jeg skal begynde i 9 klasse her efter sommerferien. Jeg vil gerne vide, hvordan afgangseksamener foregår?. F.eks. en uge før man skal op til eksamen får man så vide, hvilken emner man kan komme op i, så man kan få lov til at øve sig. hvor mange emner kan man højst komme op i? eller kommer ... -
komme op i skrftlig eksamen mat b igen?
Forumindlæghey!Var til eksamen i amt b her gik af helvede til nåede ikke at blive færdig ja min hjerne kollapsede, ets tort tabu da jeg ellers plejer at få 10 til den slags test/eksamener, men nu skal jeg være glad fhvis jeg får over 6. Jeg ved at man kan komme op i mundlig eksamen igen i 2g, hvis man ikke... -
god eksamen
Forumindlægjeg er af forskellige årasger nødt til at klare mig godt til eksamen om en lille måneds tid. derfor søger jeg en privatlærer der kan undervise mig på kemi A niveau. prisen er ikke et problem. problemet er blot at jeg har svært ved at finde nogen. jeg har nemlig prøvet at surfe på nettet ef... -
Kemi hjælp søges
ForumindlægJeg søger en person som har tid til at hjælpe mig med kemi et par gange om ugen den næste måneds tid. Jeg har primært brug for at vi regner eksamens opgaver sammen. Du skal helst være okay skrap til kemi og i hvertfald kunne det på A niveau. Jeg vil selvfølgelig gerne betale dig for det. Kon... -
matematik hjælp søges (A-niveua)
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 17år, som søger hjælp i matematik på A niveau en til to gange om ugen. jeg går i gymnasiet og skal starte i 3.g efter sommerferien. jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen osv. hjælp søges i ringsted ( evt. Roskilde hvor jeg går i skole), og håb... -
Mat A
ForumindlægHejsa. Jeg står i en situation hvor jeg har hævet matematik til a. Jeg havde det på B-niveau i 2.g og eftersom jeg valgte at hæve det, skulle jeg jo ik til eksamen i det. Jeg er i tvivl omkring, hvad det vil sige at jeg har hævet det til Mat A. Har jeg stadig bestået mat b, hvis jeg dumper mat a?... -
Fysikopgave.. lille hjælp please?
Forumindlæghej folkens.. har brug for lidt hjælp med fysikken så tæt på eksamen.. håber der sidder nogen genier derude :) opgave 12.9 fra orbit b HTX En fiskekutter som vejer 15 tons, skal trækkes op på stranden. det sker ad et par lange skinner om danner en vnkel på 12 grader med vandret. en wire fastgø... -
Billede i LaTeX
ForumindlægJeg har problemer med at indsætte billeder i mit LaTeX-dokument. I min mappe ligger flere billede-filer i JPEG-format. Når jeg indsætter et billede i LaTeX-dokumentet opstår der problemer...Jeg bruger først:\\usepackage [pdftex]{graphicx}og senere:\\begin{figure}\\includegraphics{tabel}\\caption{...
