Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 15421 til 15440 af 33697
-
strækning, hastighed og acc.
ForumindlægHar fundet sammenhængen mellem strækning, hastighed og acceleration vha. differentialregning som gav følgende:s´(t) = v(t)v´(t) = a(t)s´´(t) = a(t)Mit spørgsmål er at jeg også skal finde sammenhængen vha. integralregning og dette kan jeg ik finde ud af.Tak for hjælpen på forhånd ! -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
Atomfysik
ForumindlægHey folks ;-) Jeg er 3.g'er på teknisk gymnasium, og vi har fået til opgave at skrive et valgemne med et overordnet emne: Atomfysik. Jeg er ikke startet endnu (Smart!), og det skal afleveres i aften senest klokken 24 :) Jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om, men emnet er frit - vi må b... -
Komma?
ForumindlægSkal man sætte komma før og efter et navn, hvis der slutter med s; ejefald? Eller er det kun, hvis det står uden ejefald der skal være komma? : Askepot er et brødrene Grimms mange nedskrevne folkeeventyr. Skal kommaet sættes før brødremes og efter Grimms? Jeg føler mig forvirret -
eksamens hjælp
Forumindlæghej folkens.. jeg står og skal til mat b mundtligt eksamen i begyndelse af juni måned. Jeg vil i forbindelse med det spørger om der er nogen som fik 12 på mat b eller a Og som er intresseret i, at tjene nogle penge på at gennemgå en hel masse beviser og lidt regneteknisk sammen med mig før den mu... -
Uddannelsesparet
ForumindlægHej jeg har et spørgmål til jer her inde om Uddannelsesparet fordi jeg går i 8 klasse og har fået af vide af jeg ikke er Uddannelsesparet og så ville jeg bare lige hører om man får en ny vuderning i 9 klasse -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen!!! Jeg vil hører om der er nogen der har været til optagelsesprøve på hhx, og om jeres meninger og holdninger til dette...tak på forhånd -
TI-82
ForumindlægJeg er ved at undersøge, hvad den konkrete forskel på TI82 og TI83/84 er, men kan ikke rigtigt finde et godt link, der beskriver TI82.Hvis nogen enten kender et link eller er i stand til at ridse forskellene op, vil jeg være taknemmelig.Ideen er naturligvist at spare penge ved at bruge TI82 isted... -
Median, nedre og øvre kvartil?
ForumindlægJeg har et datasæt der hedder:25;29;35;39;39;40;40;41;42;44;45;50altså 12 observationer...jeg har kommet frem til, at medianen så må være mellem 40 og 40, altså=40, men hvordan finder jeg nedre og øvre kvartil? kan ikke rigtig finde ud af det!er den nedre mellem 35 og 39, eller er det bare 35?HJÆ... -
nogle ideer til min emne!
Forumindlæghej alle jeg skal lave en perspektevering til min emne som handler om det gyldne snit og phi så jeg tænkte på om nogen af jer har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive tak på forhånd -
Sammenblanding af to væsker
ForumindlægJeg har to væsker, der skal blandes i forholdet 1,76:1. Hvis jeg gerne vil have 200 ml, hvordan skal jeg så regne ud, hvor meget jeg skal bruge af hver? -
Er der nogle som kan hjælpe
ForumindlægHar svært ved opgaverne -
Skæring ml. ret linie (parameterfremstilling) og en vektor
ForumindlægJeg har fået stillet til opgave at bestemme vinklen mellem en en ret linie og en vektor men forstår ikke fremgangsmetoden...Opgaven lyder som følger:I et koordinatssystem har en ret linie m parameterfremstillingen(x) = (5) + t(4)(y) = (4) + t(3)og en vektor a er bestemt ved a=(2 4)Beregn gradtall... -
integrallet?
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at bestemme integrallet af følgende:(x+1) - (1/(x+1)) - (2ln(x+1))er ret forvirret -
Vinklen mellem 2 vektorer
ForumindlægHey, jeg sidder lige med en opgave, jeg skal beregne vinklen mellem 2 vektorer. det giver mig imidlertidig følgende: V = cos^-1(10/Sqrt(5*5) Men når jeg udregner resultatet får jeg en error. hvorfor kan jeg ikke tage cos^-1 til 2 ??? -
>>
ForumindlægHvis M>>m betyder det så at M er to gange større end m eller bare at den er større ? -
rumfang, massefylde m.m
ForumindlægHjemme hos familien Hansen har de en julestjerne, som de bruger år efter år. Den er gået i arv fra generation til generation siden oldefar Hansen selv fremstillede den i 1890. Julestjernen er lavet af sølv og har et rumfang på 60 cm3. Hvor meget vejer julestjernen? Jeg ville virkelig værdis... -
Chi-i-anden
ForumindlægJeg har vedhæftet hele opgaven og har et spørgsmål til OPGAVE B. Hvis jeg har forstået det rigtigt skal jeg først finde de observerede og forventede værdier: Men hvordan gør jeg dette i en tabel som denne?? -
SRO - Chi i anden test
ForumindlægHej, jeg har er i gang med at skrive en SRO opgave og skal gøre rede for hvad signifinkansniveau er og hvad Chi-i-anden teststørrelsen er og jeg blander dem sammen og kan ikke forstå forskellen. -
Komplekse tal
ForumindlægSvar #1 d. 16-12-2006 kl. 13:40 af sigmund (Professor) Du skal altså løse ligningen log(z) = 5+2i. Logaritmen af et komplekst tal z er log(z) = ln(|z|) + i*arg(z), hvor |z| er z's modulus og arg(z) er argumentet af z. Således kan ligningen omskrives til ln(|z|) + i*arg(z) = 5 + 2i, ...
