Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15441 til 15460 af 48240
-
HVORFOR I POTENS?
ForumindlægOpgave c gør mig sur. Jeg forstår ikke hvorfor man siger 10*10^-6, hvor kommer det minus 6 fra, når man skal finde 'r'. ? -
Omskriv 0,502 (Ohm/m)*mm^2 tillllll (Ohm*m)
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med at omskrive det følegnde til ohm*m? -
Supplering gennemsnit??
ForumindlægSagen er den, at jeg skal til at supplere kemi, fysik og matematik, da jeg gerne vil søge ind på medicin. Min nuværende gymnasieeksamen har et gennemsnit på 11,2, og jeg kan ikke finde ud af, hvordan karaktererne i suppleringsfagene kommer til at påvirke dette, i og med at jeg skal bruge dem til... -
Oversigt over beviser man skal kunne!
ForumindlægFindes der er en oversigt over beviser man skal kunne til matB eksamen... Det kunne være en meget stor hjælp.Mvh. Sean K. Nyekjær -
Skal jeg tage et år om?
ForumindlægJeg tog Fysik eksamen her i torsdags, og tror at jeg har lavet mange fejl, og frygter derfor er den er blevet dårlig... Jeg sidder lidt i et dilemma, et meget stort problem.. Jeg er virkelig skuffet over min årskarakter.. jeg fik 6 i gennemsnit, og min forældre køre hver dag med at hvor vigtigt d... -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
Sund livsstil - Video 2 - Afstemningen er afsluttet
ForumindlægFilmen er lavet af Christian Juhl og Christian Dahl fra Selandia CEU HTX. Stem på denne video ved at sende VIDEO 2 til 1220 (det koster 1 kr. + alm SMS-takst) Dette er en af videoerne i konkurrencen om billetter til Roskilde Festival 2009. Se alle videoer i konkurrencen her. -
Neutralisation
Forumindlægmangler hjælp til at beskrive neutralisation , ?\n\nJeg ved godt at en syre og en base kan neutralisere hinanden. men hvad kan man mere skrive ?\n\nHelst lidt mere en bare en sætning.\n\nTak . :) -
Medicin 1. semester
ForumindlægHej Alle. Jeg er blevet optaget på medicin studiet i københavn og starter den 1 februar. Jeg ville blot spørge hvor hovedfokus ligger det første semester og hvilke områder er sværest her i starten? God weekend :) -
det haster!!!!!!
ForumindlægTrimethylamin har molekyleformlen CH3H9N Tegn strukturformlen for trimethylamin og for en amin, som er isomer med trimethylamin.. -
hjææælp! 2 sek. kun
Forumindlægkan i hjælpe med at svare: 1. Hvordan kan man pH større i en syrer? 2.Beskriv hvad der sker når man tilsætter f.eks magnesium til syre? Hvad får man dannet? skal svare dem fordi en af veninderne har læst højt og jeg skal svare:( hvis i kan hjælpe så totaaaal tak;)?? -
Kemiingeniør? :)
ForumindlægHej folkens ! :) Jeg har hørt om uddannelsen "Kemiingeniør" og synes at det lyder som en mega fed uddannelse! Problemet er bare, at jeg på ug.dk ikke rigtig kan finde adgangskravende dertil? Jeg forstår det ikke rigtigt? Er der nogen der evt. ved hvor jeg kan finde disse? Og evt. og... -
en der vil se min synopsis hurigtigt igennem?
ForumindlægHej... overskriften siger det hele.. skriv venligst en mail til mig hvis du vil rette kommentere min synopsis.. -
ligevægt
Forumindlæghey nogen der kan forklare mig hvad meningen med ligevægt er. altså hvad bruges det til?? -
Hjælp til SRO ASAP
ForumindlægHej, jeg er lidt stuck. Jeg skal lave en standardkurve, men jeg er ikke med på hvad jeg skal gøre. Den her skal afleveres imorgen midnat. Jeg ved at jeg har en stamopløsning som består af 250 mg quinilingult opløst i en liter vand -
Svovlsyre og saltsyres kemiske reaktioner
ForumindlægVi har et lille problem, vi ved ikke hvad svovlsyres og saltsyres kemiske reaktioner er når man fremstiller dem. altså hver for sig. på forhånd tak -
fysik rapport
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og er igang med en fysik rapport om "det sure, det salte, det basiske". Men jeg ved ikke hvor lang de generelle fakta om emnet skal være? Håber I vil hjælpe, det er til fredag den 14.10 2011 :-) -
NaCl opløselighed i vand
ForumindlægJeg ved at i 100 ml vand, kan 36 g NaCl opløses, ved 20 grader. Hvad så hvis temperaturen er højere eller lavere end 20 grader? Hvor mange gram kan så opløses? Eksempelvis ved -2 grader? Eller 34 grader? -
Reaktionsligninger - navngivning og tilstandsformer
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende i min kemi aflevering: Gør følgende reaktionsligninger færdige, navngiv og tilføj tilstandsformer for alle stoffer og ioner: S2- + Cl2? --> SO4?2- +Cl- ?(i basisk væske) Mn2+? + PbO2 ?--> MnO4??- ?+ Pb2+? (i sur væske) S2O32-? + Cl2 --> SO?42- + Cl-? ... -
Hjælp mig med at løse ligningen!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse en ligning i forbindelse med en kemi opgave? Jeg er nemlig gået helt i stå...%Br = m(Br)/(m(KBrOx))%Br = M(Br)/(M(K)+M(Br)+xM(O)x100%)52,92% = 79,90g/mol/(39,10g/mol+79,90g/mol + x x 100%)Jeg ved nemlig ikke hvordan jeg kommer videre. Jeg har prøvet, me...
