Studievejledning

Supplering gennemsnit??

08. august 2019 af pointless

Sagen er den, at jeg skal til at supplere kemi, fysik og matematik, da jeg gerne vil søge ind på medicin.

Min nuværende gymnasieeksamen har et gennemsnit på 11,2, og jeg kan ikke finde ud af, hvordan karaktererne i suppleringsfagene kommer til at påvirke dette, i og med at jeg skal bruge dem til at søge ind på medicinstudiet?

Håber mit spørgsmål giver mening!


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. august 2019 af Mathias7878

Hej

Når man færdiggør sin studentereksamen bliver ens gennemsnit låst, så det ikke kan blive højere.

Dog, hvis man vælger at supplere nogle fag, så kan man risikere at ens gennemsnit falder, såfremt den karakter, man har fået i suppleringsfaget er lavere end den karakter, man afsluttede sin eksamen med.

Hvis du dog får den samme karakter eller højere, har det ingen betydning udover at det selvfølgelig giver muligheden for at læse den uddannelse, man nu engang vil søge ind på.

- - -

 

 


Brugbart svar (2)

Svar #2
09. august 2019 af OliverHviid

Vær dog opmærksom på, at suppleringsfagene kun kan komme til at påvirke dit gennemsnit, hvis du afslutter din gymnasiale uddannelse efter d. 1. maj 2020.


Skriv et svar til: Supplering gennemsnit??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.