Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 15461 til 15480 af 45451
-
V for Vendetta
ForumindlægHej! Jeg kunne rigtig rigitg meget godt bruge lidt hjælp til at spore mig ind på en spændende vinkel for min studieretningsopgave. Jeg skriver om filmen V for Vendetta i Mediefag/Engelsk. Jeg tænkte på at se på det samfundskritiske (gennem en tematisk analyse) og kæde det sammen med noget engel... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg går i 3.G på gymnasiet og skal derfor til at skrive min SRP. Jeg vil genre have om anoreksi og pro ana og har valgt en fagkombination mellem samfundsfag, engelsk og psykologi, som jeg ikke kan ændre på nu. Men hvordan skal jeg få det til at hænge sammen? Mine vejledere var lidt skeptiske, men... -
Chick lit SRP
ForumindlægNogle der har en god idé til en problemformulering vedrørende chick lit? Til SRP dansk/engelsk Udover mit emne er chick lit skal jeg skrive noget om udviklingen fra omkring 60erne/70erne og frem til nu. Skal analyser nynnes dagbog, bridget jones dagbog, og to skønlitterature fra 60erne/70erne i d... -
Optagelsesprøve til STX.
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til optagelsesprøven, og jeg er nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Matematik og Dansk - mundtligt. Men jeg har læst omkring, man også kommer op i Fysik/Kemi, er det rigtigt? - Men ellers har jeg forberedt mig på Fysik, på de generelle ting, som hvad en ion fx er. Men jeg ville... -
Essay vs analytical essay
ForumindlægI engelsk B eksamen skulle jeg skrive en analytical essay. Her i engelsk A eksamen skal jeg skrive en essay. Den på B niveau skulle vidst indeholde ca. 350 ord, hvor den på A skal indeholde 900-1200 ord. Men hvad er forskellen ellers på de to? Selvom den på A niveau ikke betegnes ''analyt... -
Materiale til SRP om folkedrab
Forumindlæghej. jeg sidder og skal i gang med min SRP. jeg har valgt at kombinere Engelsk og Samfundsfag og har valgt emnet folkedrab. Jeg har haft om Rwanda i min undervisning, så dette folkedrab kan jeg ikke skrive noget om, men så har jeg overvejet at skrive om Holocaust. Problemet er bare, at jeg ikke ... -
AT emne - havet 2019
ForumindlægHej Studieportalen Jeg havde som udgangspunkt til dette års AT-emne (Havet) valgt et projekt omkring de søfartsveje der åbner sig op i takt med at Arktis smelter. Til dette emne havde jeg valgt at skrive i fagene Samfundsfag og Engelsk, med en idé om at analysere amerikanske udtalelser og fokus... -
KÆMPE PROBLEM!!!
ForumindlægJeg har virkelig hurtigst mulgst brug for hjælp! Jeg er i gang med at skrive min SRP-opgave i Engelsk A og Samfundsfag B. Mit emne er identitetsdannelse. Nu står jeg bare i det kæmpe dilemma, at jeg mangler en engelsk tekst, som jeg kan analysere. Jeg kan ikke finde en tekst, der passer godt ti... -
Hvad har i fået i AT?
ForumindlægHej alle er der nogle af jer der har været op i at? jeg var nemlig oppe, hvor det gik rigtig skidt.. så vil bare høre om hvordan det er gået med jer andre? -
3.g opgave
ForumindlægHej... Er der nogen, der har en god idé til den store skriftlige opgave i 3.g? Jeg har overvejet at skrive i engelsk, men er løbet tør for emner....! Nogen gode ideer til fx en bog, forfatterskab, periode, eller andet???? Det ville hjælpe utrolig meget. Heidi :) -
Hjælp - SSO
ForumindlægHej! Så er det ved at være tid til at vide hvad man skal skrive SSO om, det gør jeg bare desværre ikke.. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i Engelsk eller Dansk så ville høre om der var nogle der havde nogle gode forslag til nogle tekster/bøger der kunne være spændende at skrive om? -
Ordstilling
ForumindlægHi all. Jeg har et lille spørgsmål, som jeg er lidt lost med. Nogle der kan hjælpe? 'Hvordan er dansk og engelsk forskellige mht ordstilling, når et non-subjekt forekommer i begyndelsen af en sætning?' -
Revolutionary war
ForumindlægHej allesammen (:Det her er på sin vis et historie spørgsmål men også et englesk.Jeg skal i englesk fremlægge om american history 1775-1861. Ind under dette hører jo the revolutionary war. Men hvad kalder man egentlig den på dansk?Under alle omstændigheder skriver jeg fordi jeg har ret svært ved ... -
Hjælp til SSO emne
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive min SSO opgave (Større Skriftlig Opgave) på min uddannelse EUX Business. Men jeg ved ikke hvilket emne jeg skal vælge! Jeg har tænkt på fagene Dansk, Psykologi, engelsk eller kulturforståelse. Enten vil jeg vælge et fag alene eller komponere fagene sammen. Hvis i har ... -
AT metode
ForumindlægJeg sidder og er ved, at forberede mig til min at eksamen. Jeg skriver i historie og engelsk om afroamerikanernes kamp for ligetilling i USA. I mit redegørende har jeg anvendt nogle forskellige statistikker til, at udlede viden om deres forhold i USA i 1950-60'erne. I det at jeg har k... -
Hvilke bøger bruger de på HTX?
ForumindlægHej. Er der nogle som ved hvilke bøger der bliver brugt det første år på HTX i Nykøbing Falster? -
Hjælp haster Fysik
ForumindlægHeej allesammen. sidder med en fysik opgave, som jeg håber i kan hjælpe med (; opgaven: forestil dig, at man har opdaget en type Ia supernova i en fjern galakse og målt den tilsynladende lystsyrke til ; 1,1 * 10^-14 W/m^2. efter at have fulgt lyskurven i nogle uger beregner forskerne sup... -
SRP hjælp
ForumindlægVi prøver igennem, i håbet om, at ingen vil komme med negativ feedback og ignorerer mit ønske. Hej allesammen. Jeg står i den rigtige dårlige situation, at jeg netop har fået 02 for min SRP-opgave, og jeg er rigtig ked af det over det. Jeg føler selv den ligger til en lagt højere karakter, ... -
Psykologi imod din klasselærer
ForumindlægKan man ikke bruge nogen psykologiske metoder, til at ens lærer får et godt indtryk af en selv, og kan skaffe sig nogen bedre karakter. Var bare nysgerrig, ikke andet :) -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak
