Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15461 til 15480 af 23766
  • kraftmoment noter

    Forumindlæg
    hey allesammen... er der noget der ville være søde at hjælpe mig med at finde nogle gode noter om statik i fysik/matematik( krafter, moment osv)...har søgt her inde, men har ike været i standt til at finde noget brugebart...nogle der kan hjælpe?? mange tak på forhånd
  • en opgave?

    Forumindlæg
    Heej allesammen, Sidder med en fysik opgave, og kunne godt bruge noget hjælp. opgaven: Et brintatom befinder sig i grundtilstanden og absorberer en foton, hvorved det exiteres til 4. niveau. Bestem energi og bølgelængde for fotonen. p.f Tak :D
  • partikler med fart på

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går i 9. klasse, og jeg har et problem med et fysik/kemi emne. Emnet omhandler bl.a. radioaktivitet, betråling, alfa - beta og gamma partikler samt halveringstid. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med emnet
  • kort opgave(:

    Forumindlæg
    Heej allesammen, sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke forstår, håber i kan hjælpe. opgaven: I et atom har grundtilstanden energien -17,4 eV. a) Bestem den maksimale bølgelængde af stråling, der kan ionisere atomet.
  • Naturfag Gym (2000)

    Forumindlæg
    Hej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ...
  • faner ¨på graf i excel

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har lavet nogle fysik forsøg, hvor mine data blev lagt ind via loggerpro (forsøg med stråling). Jeg skal have lavet en graf, med faner der viser usikkerheden. Men hvordan indsættes disse faner helt præcist ?
  • Det haster....Universets alder.

    Forumindlæg
    Hej derude, håber at I kan hjælpe mig med noget. Det er en fysik aflevering til imorgen. Så det haster! Jeg vil gerne vise, hvordan man kan beregne Universets alder (13,7 milliarder), og jeg har vedhæftet filen. Men det ser ud til, at resultatet er forkert...hjælp!!!
  • Udregn den totale tilbagelagte strækning efter t = 40 s. Lektie hjælp!!!!

    Forumindlæg
    Hey, jeg har en aflevering i fysik for til imorgen, og sidder fast i det sidste spørgsmål (D) som jeg ikke kan finde ud af. Det ville være rart hvis der er nogen som kan hjælpe mig med opgaven, på forhånd tak! :) PS: Tjek den vedhæftede fil for opgaven
  • Frekvens - vil I ikke hjælpe? i:

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en fysikrapport og skal beskrive hvad frekvens er, problemet er bare at jeg er fuldstændig blank og da fysik ikke lige er min stærke side, så kunne jeg godt bruge noget hjælp :D Er der nogen der vil hjælpe mig med at beskrive hvad frekvens er, når det er under emnet elektrom...
  • Rettelse af SRO om Irans atomprogram?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver i fagene samfundsfag. - Fysik om Irans atomprogram. Det skal afleveres på torsdag, men er helt færdig med den imorgen, så vil høre om der er nogen, der vil korrekturlæse den. Det vil være en stor hjælp - Jeg sender over mail, så giv venligst e-mail adressen ;)
  • emnevalg

    Forumindlæg
    hey. Jeg skal skrive studieretningsopgave i december måned, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket emne jeg skal tage. Jeg har kemi A, Matematik A og Fysik B er der nogle, som har forslag???
  • AT-synopsis

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere AT-synopsis fredag morgen Jeg skal skrive om Jernbanensudvikling i Samfundsfag og Fysik! Er der nogle herinde der måske kunne kommer med nogle foreslag til problemformulering og problemstillinger, så ville det være til stor hjælp!! På forhånd tak!
  • HASTER! Teori om Industrialiseringen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin
  • Cracking & Reformering

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave fysik og har følgende spørgsmål som jeg skal besvare: - HVAD BETYDER "CRACKING" OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? - HVAD BETYDER "REFORMERING " OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER?
  • optagelsesprøve

    Forumindlæg
    hejsa Jeg skal desværre snart op til en optagelsesprøve. er der nogen som har været op til en optagelsesprøve? og hvordan var det? Jeg skal op i dansk og engelsk mundligt og fysik/kemi, matematik skriftlig. er meget nervøs! er nemlig ikke særlige god til matematik!!!!
  • Bølgelængde

    Forumindlæg
    Hej Kan ikke få noget i retning af et rigtigt resultat for bølgelængden overhovedet, måske der er en som kan? Det ville være en stor hjælp! Det er ud fra nogle resultater i fysik: Rødt laserlys L=36,5cm d=1/600*106nm B1=15,75cm B2=47,2cm
  • varmesmeltningen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Er der nogen fysikere kan forklare hvor kommer de to led fra,hvad siger ligningen og hvad gælder det?? 2- Hvordan kan man isolere Cod og hviken enhed må clod få ?? [mlod*clod*\Delta Tlod+mvand*cvand *\Delta Tvand=0]
  • Køleskab

    Forumindlæg
    heej alle sammen, jeg har fået en aflevering i Fysik. og min problemfomulering lyder således: Redegør for hvordan et køleskab virker, dvs. hvordan den kølende virkning opnås. Det drejer sig om fordampningsvarme og kogepunkt. på forhånd takker .!
  • Energi og bølger

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger hjælp til en afleverings opgave i fysik da jeg helt ærligt ikke er den skarpeste i dette fag.. opgaven består af 4 mindre opgaver om is, energi, lys og bølger.. Håber nogen kan hjælpe mig, evt bare med et par enkelte opgaver.. på forhånd tak.. :)
  • Gitterligningen

    Forumindlæg
    Hej, da jeg har prøve i fysik imorgen, sidder jeg og forbereder mig. Jeg er dog støt ind i 5 problemer jeg ikke forstår. Jeg har vedlagt mine spørgsmål som et billede. På forhånd: mange tak! :) Med Venlig Hilsen Benjamin