Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15501 til 15520 af 48880
-
identitet (problemstillinger)
Forumindlæghej alle sammen. kan i ikke hjælpe mig med at finde på nogle lette og små spørgsmål omkring "identitet og unge" som jeg skal besvare? -
AT 2012 - Aids?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at lave AT synopsis og vores over emne er katastrofer. Jeg tænkte på om man godt kan have om aids/HIV og hvilke fag evt. problemstillinger i vil foreslå så. Jeg syntes selv det er en stor katestrofe, da man ikke kan rede dem der får den, kun nedsætte sygdomstempoet. Håbe... -
Skifte studieretning/gymnasium?
ForumindlægJeg ville lige høre, om der var andre, der har skiftet studieretning og/eller gymnasium?\n\nJeg skiftede til et andet gymnasium med den samme studieretning, fordi det i så fald var muligt at få mat A i min sproglige studieretning. -
Samme lærer i mat B og mat A?
ForumindlægHej\nMin studieretning indeholder bl.a. matB, som jeg har tænkt mig at opgradere til matA. Eneste problem er at vores nuværende mat-lærer ikke er så god. \nSå skal jeg også have den samme lærer, hvis jeg vælger matA? Er der nogen der ved noget om det? -
portfolio
ForumindlægHejsa...\nJeg er den her 1år elev på HTX der skal knækkes af den nye reform ;(\nOg så har de sørme ikke også opfundet noget smart der hedder portfolio-prøven.. JUBII:( men nogle der har knækket gåden om hvad den går ud på? Hvor mange af de ting man har gemt skal man bruge?\n -
Engelsk og religion
ForumindlægJeg skriver i engelsk og religion (som samfundsvidenskabeligt fag), men nu er jeg pludselig kommet i tvivl om mit metodevalg. Jeg skriver om en bog, der handler om en religiøs pilgrimsrejse, hvor jeg benytter religionssociologi til at kritisere bogen. I engelsk bruger jeg en hermeneutisk metode -... -
NOTER TIL SAMFUND B
ForumindlægJA emnet siger sig selv hvis nogen har notater af samfunds B -
Om karakterene
Forumindlæghej :) jeg har et spørgsmål angående mine karakter lige nu går jeg i 1.g, og har lige fået mine års karakter og de er rimelig dårlig mit snit er 3,5 :(. mit spørgsmål er om det kommer til at stå i mit afgangs bevis i 3.g ? eller er det kun de fag jeg skal op i samt års karakter i 3.g? hvad er de... -
Eksamen, 1.g
ForumindlægHvornår bliver det offenliggjort, hvilket fag man skal op i (hvis man skal), og hvor kan man se det henne? -
SRP- Diskussion
ForumindlægHej alle Jeg har fået stillet dette spørgsmål i min SRP "Diskuter om Kina fastholde dets momentum", der menes økonomisk. Jeg har selv nogle ideer om at man kunne snakke om demografi, miljøet og korruption, men de har ikke som sådan en teoretisk dimension, som jeg kan inddrage. Er de... -
eksamen
Forumindlæghva tror du at der vil blive lagt mest vægt på til en mundtlig eksamen i :Tysk?Fysik? -
Regler om noter?
ForumindlægHejsa. jeg skal op i eksamen i morgen, og er kommet i tvivl om noget. For min lærer siger at vi kun må have noter med til de 40 minutters forberedelse, men jeg kan ikke forstå at vi skal have noter til 180 sider pensum? Er der nogen der ved præcis hvordan det er? Hilsen Signe. -
Karakter
ForumindlægHeyBliver den karakter man får til årsprøven i et afsluttende fag overført til eksamensgennemsnittet, hvis man ikke skal op i faget, eller bliver ens eksamensgennemsnit kun beregnet ud fra de 10 eksaminer man ska op i?Er der nogen der ved det?- Kayak -
SRP samf/religion, gennemlæsning
ForumindlægHej, jeg har skrevet SRP i religion/samf om radikalisering. Jeg mangler dog nogen til at læse korrektur og andre evt. fejl i indholdet! Jeg er især i tvivl om konklusionen, indledningen og abstract. Hvis der er nogen der har lyst til at læse den igennem, så må i meget gerne skrive her :) -
EU vigtig Eksamen
ForumindlægHej alle :-) Jeg har lige brug for lidt hjælp. hvad er de vigtigste grunde til det nar været nødvendigt med traktatændringer? og hvad taler for og imod tyrkisk medlemskab? på forhånd tak :-) -
International Virksomhedskommunikation
ForumindlægHej, jeg overvejer at begynde og læse International Virksomhedskommunikation på CBS her til sommer med engelsk og europæiske studier. Inden jeg søger ind, ville jeg meget gerne vide hvor meget økonomi der er i uddannelsen? Jeg har gået på HHX - så økonomi er noget jeg er glad for, men jeg kun... -
Livsform, krop og sundhed
ForumindlægSidder lige nu og skal til at lave en biologi og idræts rapport, og grumbler netop over hvordan et problemformulering kunne lyde. Kan ikke rigtig komme i gang med det og håber på nogen forslag fra jer. :-) Tak på forhånd! -
............
ForumindlægNogen der vil se min fysik rapport igennem ?jeg skal have hjælp til fortolkning fejlkilder og usikkerhed... Den ska afleveres imorgen og det skal være via e-mail... -
Cubakrise hvem vandt?
ForumindlægNogen som kender nogle internet sider hvor der diskuteres om hvem der vandt CUBA-KRISEN. Eller er der nogen som måske har noter til det? Har brugt google, synes bare ikke jeg kan finde noget om hvem der vandt. -
Kina Internetcensur
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en geografi rapport, og har brug for jeres hjælp ang. internetcensur i Kina. Jeg skal komme ind på følgende: - hvilke grunde der er til at Google ville ind på det kinesiske marked - hvorfor Google blev kritiseret for det - hvorfor Google valgte at flytte ti...
