Geografi

Kina Internetcensur

12. marts 2016 af confused1 - Niveau: 8. klasse

Hej. 

Jeg er igang med at skrive en geografi rapport, og har brug for jeres hjælp ang. internetcensur i Kina. 

Jeg skal komme ind på følgende: 
- hvilke grunde der er til at Google ville ind på det kinesiske marked

- hvorfor Google blev kritiseret for det 

- hvorfor Google valgte at flytte til Hong Kong i 2009. 

Kan nærmest ikke finde information om de overstående emner, så håber i evt. kan hjælpe med kilder/links :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. marts 2016 af Studentos

Sjov geografi rapport du skal skrive, da det lyder mere samfundsfagligt. 

Her kan du finde hjælp angående din måde at finde kilder på: [LINK(klik på billedet for forstørrelse) 

Prøv at have en logisk tilgang?

Hvad kan evt. skyldes, at Google vil ind på de kinesiske marked? Kan det skyldes, at man kan få billig arbejdskraft? Kan det skyldes, at det kinesiske marked har nøglen til ny teknologi? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. marts 2016 af Stats

Det er jo ikke kun i Kina man har censur på internettet.. Vi har det også i Europa, som vi i Danmark også er med i.. Det er jo derfor at der er noget der hedder Deep Web :-) .

Men det er jeg nu også meget glad for at der er nogen sider, som er cencureret... Hvem gider lige at se på personer der er kørt over af et tog.. Eller personer der æder andre mennesker levende.. Noget censur er godt, og noget er skidt.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Kina Internetcensur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.