Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 15521 til 15540 af 63055
-
andengradspolynomi
Forumindlæghej opgaven lyder sådan om et andegradspolynomi f(x)= ax^2+bx+c oplyses at det har rødderne -2 og 4 samt toppunktet (1,-5) bestem fortegnet a og c. Har selv prøvet at lave udregningerne men er der nogen der lige vil tjekke dem igennem og se om det er rigtig eller hvor det går galt. ... -
He-Ne laser
ForumindlægEndnu en fysik opgave, som jeg ikke lige kan løse:En laser, der indeholder en blanding af helium og neon, udsender rødt lys med bølgelængden 633 nm. Det sker ved overgangen fra en tilstand A til tilstand B. a) Beregn energiforskellen mellem tilstandene A og B?- Jeg får denne til at give 1,26*10^-... -
Valg 2005
ForumindlægSå blev valget udskrevet!Så vidt jeg kan forneme, er de fleste brugere af Studieportalen højreorienterede.Men hvad har folk tænkt sig at stemme? -
Hvornår finder jeg ud af det???
ForumindlægHey.....Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg er dybt fortvivlet disse dage...Jeg ved ikke hvad jeg skal studere når jeg går ud af gym.Nogen der har nogle ideer??Nogen der kan fortælle hvad de selv vil??Findes der ikke et program, hvor man kan skrive sine intresser ned, også finder den drømme ... -
Eksamenssnyd???
ForumindlægHej folkens!!Jeg har lige brug for en ekspertvurdering omkring en lidt speget situation, jeg er havnet i.Til skriftlig eksamen i Samf. i tirsdags laver jeg delopgave C, hvilket en anden pige fra min klasse også gør. Spm. 3 i den delopgave minder en del om en aflevering vi lavede tidligere på året... -
HJÆLP! Bedre karakter i mat
ForumindlægFørst og fremmest ville jeg fortælle jer hvordan jeg er i matematik, Jeg er HELT vildt dårligt i matemattik jeg kan nærmest ikke lave noget uden få hjælp. Jeg dumper i terminsprøverne ISÆR i problemløsning jeg er verdens dårligeste til problemløsning jeg fatter ingen skid. I færdighed har jeg ... -
Hjælp til forberedelse!!
ForumindlægHej!Nogen der har et svar på min spørgsmål...Hvordan forbereder man sig bedst til en engelsk eksame i 10. klasse?Hvad skal man gøre til eksamen for at få gode karaktere?*Nørd* -
Forside med billede?
ForumindlægHej, jeg er i gang med SRP og er i tvivl om jeg egentlig må bruge et billede som forside? Hvis ja, skal navn, klasse osv. osv. også stå på den samme side, eller skal det stå som en side for sig selv? Tusind tak for hjælpen :) -
Fremlæggelse om rygning
ForumindlægHej alle. Jeg skal fremlægge om rygning, og jeg kunne godt tænke mig nogle ideer til hvad man kan vise/illustrere samt at få klassen til at lave noget selv. Tak! -
TIDSFRISE
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer igang med en tidsfrise i en 4. klasse hvor jeg skal være vikar indtil sommerferien ? >På forhånd tak for hjælpen :-) -
mundtig eksamen
ForumindlægJeg skal op her på fredag i fysik/kemi/bio. Og jeg er ikke lige den skarpeste til det. Så jeg tænkte på om der var nogen der havde nogen gode råd til hvad man kan sige for at få lidt bedre karaktere? jeg har mulighed for at komme op i jordforbrug, energi og miljø og Fødevarer.På forhånd tak . ;P -
Tidens pil
ForumindlægEntropien stiger, og derved kan man følge "tidens pil" (dvs. fortid->nutid->fremtid). Ved lav entropi er universet ungt, ved høj entropi er universet gammelt. Entropi er den eneste størrelse i fysikken, der tager højde for tiden. Det er så at sige en tidsindikator. Men tiden ek... -
Atomteori
ForumindlægHej er der nogen der kan med sine egne ord forklare hvad kvark (fysik) er? Helst nede på basis niveau? -
Hvorfor søger varmen mod kulden?
ForumindlægSøger varmen mod kulden ifølge fysikkens love og hvem påstår at den gør det? -
OPTAGELSESPRØVE
ForumindlægHej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!! -
eksamen
Forumindlæghvordan kan man husk alt i fysik og kemi i hovedet har problem med huske fordi har haft en ulykke ikke så lang tilsiden .............. plisss hjælp -
Hvornår skal man bruge hvad?
ForumindlægHej allesammen! Hurtigt spørgsmål: Hvordan kan man vide om man skal bruge jævnstrøm eller vekselstrøm, hvis man f.eks. skal opstille et forsøg i fysik? Tak på forhånd! :-) -
Effekt og nyttevirkning i et kredsløb
ForumindlægEr der nogen der har et teoriafsnit omkring effekt og nyttevirkning i et kredsløb? Kan ikke finde noget på nettet eller i vores udleverede fysik bog. Tak på forhånd :) -
Genstandsled
ForumindlægHej. Sidde med en dansk opgave for syvende klasse, som handler om at finde genstandsleddet i nogle sætninger. :) Jeg sidder altså lidt fast ved disse to sætninger; 1. Vores klasse har blandt andet besøgt Tycho Brahe Planetariet under turen til KBH hvad er genstandsleddet? Er det: 9;besøgt Tych... -
ENGELSK HJÆÆLPPP!!!
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal her til sommer til mundtlig engelsk og har virkelig brug for jeres hjælp. Mundtlig engelsk starter først med at eleven skal tale engelsk i 5 min, hvor læren og censoren høre, derefter er der en diskussion/samtale mellem eleven og læren (censoren). vi har sammen i klass...
