Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 15521 til 15540 af 160040
-
Hjælp til Matematik eksamen 2008 12 december på b niveau
ForumindlægHej Er der nogle som har lavet opgaverne fra den 12/12 2008 på B fra STX i matematik Så kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. håber at høre fra jer Knus Sofie -
tips til mundt. eksamen i matematik b-niveau
ForumindlægHej alle derude. nogle som ligger inde med nogle guldkorn af nogle tips til matematik b-niveau mundtlig eksamen/henrettelsen anno 2007? ville bliver super lykkelig -
Matematik eksamen HH 2 år.
ForumindlægNogen der har noget at sige til matematik eksamen? Er det kun mig der synes at der var en del halvsvære opgaver?!? -
Matematik B HF maj 2008
Forumindlæghej nogen der har facitliste til Matematik B HF maj 2008 kan ikke rigtig finde den. mvh Søren -
Matematik b-niveau omkring holbæk
ForumindlægSøger en hjælpelærer i matematik på b-niveau i holbæk området nogle timer om ugen Skriv til mig her, på mail signenoes@hotmail.com eller på mobil 31102905 ;) -
FSA matematik maj-juni 2005
ForumindlægEr der ikke nogen der kan skaffe FSA matematik maj-juni 2005 tegningen over det der studie? Ville være taknemlig hvis der var nogen der kunne. :-) -
Matematik skriftelig eksamen 2010 stx
ForumindlægHej. :-) Er der en der ligger inde med svarene til den skriftlige eksamen fra 2010 til matematik b niveau? Jeg vedhæfter opgaven. -
Fysik A Skriftlig Eksamen 19. maj
ForumindlægHej alle. Denne tråd kan benyttes til spørgsmål til dagens eksamen. Jeg har lige selv nogle få spørgsmål til dagens fysik eksamen. Radioaktivt stof. En patient får indsprøjtet en væske, der indeholder Rb-82 med aktiviteten 1,48 GBq ved tidspunktet for indsprøjtningen. b) Hvor mange henfald af Rb-... -
Eksponentiel vækst / funktion bestemmelse af a og b
ForumindlægHej, jeg har bare et spørgsmål omkring bestemmelsen af a og b i en eksponentiel funktion. Har jeg ikke ret i, at hvis man får udleveret en tabel med flere x og y koordinater, kan man ikke bare tage udgangspunkt i to sæt. Altså at man er nødt til at regner med hele tabellen og derfor udregne det p... -
Stx eller Hhx
ForumindlægHej alle sammen jeg står med et stort dilemma som gælder min fremtid. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge Stx eller Hhx. Jeg vil hellere have Stx men så skal jeg have matematik på A jeg vil hellere have det på B og jeq er ikke så god til Kemi og Fysik som jeg også ska have på B Vil gerne læse vider... -
Regression: Kender to relative tilvækster, find a.
ForumindlægHej med jer, Sidder med en opgave her, og er kørt lidt fast. Jeg har fået oplyst to relative tilvækster, lad os bare sige 20% på x-aksen, og 27% op y-aksen. Opgaven lyder, at jeg herefter skal finde hældningskoeffecienten for den funktionstype (potens) den danner. Nu er jeg kørt lidt fa... -
Omdannelse fra β-caroten til vitamin A i kroppens celler.
ForumindlægJeg har fået følgende opgave i bioteknologi: Gulerødder indeholder β-caroten, der omdannes til vitamin A (retinol) i kroppens celler. Omdannelsen er vist i figur 1. Forklar hvilken funktion NADPH har i processen. Som vist på billedet sker procesomdannelserne fra β-caroten til reti... -
Engelsk A & Mediefag C: D-Dag hovedspørsmål
ForumindlægHej alle! Ja som overskriften tyder, så skal jeg skrive en SRP i fagene Engelsk A og Mediefag C om emnet D-Dag. Jeg skal forsøge at udarbejde et hovedspørgsmål, men jeg er lidt i vilrede. Blandt materiale har jeg tænkt på disse: Serie: Band of Brothers Film: Saving Private Ryan Film: The Lo... -
Bestemmelse af punktet Q udtrykt ved a
ForumindlægJeg er i gang med at lave en aflevering, og mangler denne opgave, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal løse den, så jeg håber at der en en som kan hjælpe. Jeg har vedhæftet opgaven. -
Terminsprøve
ForumindlægHej!! Jeg skal til terminsprøve i morgen. Har matematikB på STX. Matematik er ikke min stærke side, så det kunne være rart hvis nogle havde nogle link eller opgavesæt, som jeg kunne side og øve mig lidt på. Men til terminsprøver plejer man så at få opgavesæt fra 2009 eller tidligere? tak for hj... -
Vis at -3 er en egenværdi for 3x3 matrice A
ForumindlægHej folkens. Jeg har lidt problemer med en opgave. Skal vise at -3 er en egenværdi for matricen A. Ved at jeg skal løse A-(-3)*E=0, men er ikke så sikker på hvordan det bliver vist. Matricen A ser således ud! ( 17 4 18) (30 3 27) (-10 -2 -12) Sætter tallet -3... -
vektorregning: find højden fra A på siden BC
ForumindlægOpg.: A(-4,6), B(1,-5), C(5,3) danner en trekant Find vha. vektorregning koordinatsættet til fodpunktet for højden fra A på siden BC Jeg har fået facit, men er ikke helt med på hvad der sker. der står: for at finde koordinatsættet for fodpunktet H, for højden fra A på siden BC. ... -
Ellipsens ligning (Mat A-Fy B)
ForumindlægHej! Under min problemformulering er der følgende spg.: "vis, at ellipsens ligning med origo i det ene brændepunkt er givet ved + Y^2/b^2 = 1, hvor a er den halve storakse, b er den halve lilleakse og e er excentricitet. -
Tegn en soundbox til Reconstrucdead af D-A-D
ForumindlægKalder alle musikgenier med tegne skills :) Jeg er ved at skrive en groove analyse til Reconstrucdead af D-A-D og jeg skal tegne en soundbox, for at visualisere det her nummers forskellige insrumenter(ja altså groove). Hvordan ville i selv tegne den? For jeg kan ikke helt selv se det for mig. ... -
Matematik - funktioner f,g og h
ForumindlægFunktionerne f,g og h har følgende forskrift: f(x) = x +1 g(x) = x -1 h(x) = x Vis at f(g(x)) = h(x) gør rede for at g(x) = f opløftet i -1(x)
