Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15541 til 15560 af 48880
-
Læse min synopsis?
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please.. -
AT 2010 IDRÆT? Nogle som har et emne i idræt til AT?
Forumindlæg -
Statistik
ForumindlægHej I mange fag er der brug for statistik af flere forskellige årsager. Men hvor finder i statistik? Synes tit at det er svært at finde rundt inde på Danmarks Statistik - men er der andre steder man kan stole på? :) -
socialgrupper
ForumindlægHej, er der nogen der kan forkalre og evt. komme med eksempler på hvorfor socialgruppe 1 og 2 og familetypen: par med- og uden børn eksempelvis har det godt i samfundet? I forhold til personer med/uden børn. -
Hvordan er matematiken på HHX?
ForumindlægHey alle <3 Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge i forhold til ungdomsuddannelser. Jeg interesserer mig særlig meget for matematik og overvejer stærkt HHX. Min eneste bekymring er om Matematik A på HHX kun er økonomi og salgs fokuseret eller om det er almen matematik med fokus på &qu... -
Censor
ForumindlægHvordan kan man finde sin censor? På mine papir står der kun to bogstaver og nogle tal. Tallet er nok den skole censor kommer fra. Har søgt på google, men kan ikke finde noget. -
AT-synopsis, forvirret?
Forumindlægjeg skal op til AT- synopsis og har valgt fagene samf og eng. i eng har jeg bare valgt den hermeneutiske spiral,(jeg har læst en bog) hvad kan jeg mere sige til det? så har jeg valgt kvalitativ metode i samfundsvidenskab da jeg har interview en person, hva kan jeg mere sige end at jeg har valg... -
BNP betydning fra levealderen
ForumindlægHej jeg har et spørmål omhandlende sammenhængen mellem BNP og levealder, her kommer det: Hvorfor har BNP betydning for den gennemsnitlige levealder i et givent land? På forhånd tak -
Hjælp! vilken studieretning?
ForumindlægHej, nu er det på'tide at jeg skal finde mig en studieretning, men vilken? Jeg ville gerne blive aktuar eller økonom, men ved ikke hvad jeg skal gøre, og vilken klasse/studieretning jeg skal vælge, for jeg forstår ikke hvad der kræves! Kunne i hjælpe mig, med at fortælle, vilken hov... -
Darwin - biologi og samf
ForumindlægHej derude, Er der nogle der evt skrevet om Darwin i fagene biologi og samf? Jeg har nemlig brug for lidt hjælp her. Jeg ved ikke rigtig hvad min problemformulering skal være så, jeg har brug for lidt inspiration og gode ideer. Jeg have tænkt at jeg ville tage udgangspunkt i noget sociologi. på f... -
demokrati
Forumindlæghej alle! jeg er i fuld gang med at skrive samfundsfagsrapport og har netop brug for jeres hjælp. er der nogle af jer der ved hvad demokratisk acceptabel deltagelse er? beskyttede politiet mod demonstrationerne ved COP15 eller skabte de for megen uro? på forhånd tak. hilsen katrine. -
SRP - skal jeg klage?
ForumindlægHej. Jeg har fået 7 for min SRP, hvilket jeg er super skuffet over, eftersom jeg føler den lå til 10. Jeg overvejer derfor kraftigt af klage over min karakter. Er der en venlig sjæl som vil læse min opgave igennem og komme med en vurdering af, om der er grundlag for en klage? -
HASTER! HJÆLP . PLZ :(
Forumindlæghvad skal man bruge af metoder , når man har biologi og historie . Mit emne er louis pasteur og hans opdagelser, hvilken betydning det havde osv. jeg er virkelig fortabt omkring det her . nogen der gider hjælpe? skal aflevere synopsis imorgen? -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Kigge min samf. opg. igennem
ForumindlægHejsa :-) Nogen, der vil kigge min samf.-opgave igennem? Den handler om det økonomiske kredsløb, høj- og lavkonjunktur, økonomisk teori etc. Hilsen Tissi, 2.g -
GSK på andenprioritet
ForumindlægHej Jeg vil søge ind på statskundskab (adgangskvotient på 10,9 sidste år), som jeg regner med faktisk at have snittet til, da mit snit er på 11,5. Som 2. prioritet vil jeg søge filosofi. 2. prioriteten bliver nok ikke nødvendig, men hvis nu der sker et eller andet helt voldsomt, skal jeg br... -
Test
ForumindlægEr det evt- en mulighed for at udvikle/have nogle flere test herinde på siden? Jeg er selv personlig meget glad for testene herinde på siden. Men synes måske at det efterhånden er lang tid siden, at der er kommet nogle nye til, ikke sandt? Tænker især på samfundsfagdelen, hvor der ikke er kommet ... -
AT-overvejelser
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og skriver AT, og er nået til afsnittet omkring metode-, teori- og materialeovervejelser. Jeg har lidt problemer med at bygge det op, men har tænkt på om det ville være en god idé at tage mine underspørgsmål hver for sig, og så til hver skrive hvad jeg mener kunne være r... -
HJÆLP - Metode i religion og historie??
ForumindlægHej alle ! Jeg er i gang med at skrive mit eksamensprojekt i religion og historie. Mit emne er; Kristen fundamentalisme i USA. Men hvilke metoder er der helt konkret i de forskellige fag??? Jeg har kigget på en masse indlæg om metoder, men synes det er lidt uoverskueligt da der er så mange. Jeg ... -
Induktion & undersøgelse?
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg håber en af Jer kan hjælpe med (: I min AT-opgave har jeg draget alemene generelle slutninger ud fra empirisk data, altså brugt induktion. Jeg har ud fra bl.a. empirisk datamateriale draget nogle slutninger om, at stålproduktion var en forudsætning for storbritann...
