Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15561 til 15580 af 48880
-
synopsis
ForumindlægIndeholder en synopsis i samf det samme som i AT? Skal man have nogle problemstillinger, hvorefter man giver en delkonklusion på dem? -
Herlufsholm
ForumindlægNogle der har erfaringer med Herlufsholm? Er det godt? Er det hårdt? Lad os sige at jeg søger ind på et studie som Cand.polit, ville den samfundsvidenskabelige linje på Herlufsholm være et godt udgangspunkt til den uddannelse? Tak Mvh Oscar -
Kildekritik af artikel SRP
ForumindlægJeg skriver SRP i historie og samfundfag om humantrafficking vil derfor analysere en artikel om Luz - der var en første som offer for trafficking til at få asyl i DK. Artiklen er fra 2001 og jeg er i tvivl om jeg skal bruge kildekritik eller blot redegøre for den (det indgår i mit redegørende sp... -
Gymnasiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommerferien, og er der noget man specielt skal kunne eller have en baggrundsviden om. Vil gerne hører eller vide om alt :-) -
Tysk udtræk FSA 2011
ForumindlægEr der nogen hvis lære har fortalt om der er udtrukket skriftlig eller mundtlig tysk til FSA prøven i maj? Min lærer har fortalt mig at det allerede nu vides, men at hun ikke må fortælle. -
gennemsnitlig
ForumindlægHvis jeg har 50000 mio. ton c02 / 5940000 indbygger = 0.00848 ton co2 / indbygger Kalder man ikke dette for det "gennemsnitlige" antal ton pr. indbygger? -
Politisk integration?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og laver samfundsfagsaflevering, og jeg skal besvare et spørgsmål der lyder således: <span style="font-size:14.0pt;line-height: 150%;font-family:"Times New Roman","serif"">Diskutér, i hvor høj grad det er i Danmarks interesse at skabe øget po... -
Hjæælp atombomberne
ForumindlægHeeej Super søde mennesker... Har brug for jeres hjælp... Jeg er igang med en opgave om atombomber... Jeg mangler ulemper og fordele. og Hvad konsekvenserne er ved at udvikle atombomberne..Håber i kan hjælpe :D Venter på et svar fra jer... -
rettelse af opgave til eksamen
ForumindlægHejsa Er der en der vil have mulgihed for at rette min eksamenopgave igennem, se om der skal inddrages noget mere eller om der er noget der skal fjernes? Den skal fremlægges på mandag og er mega bange for at den er forkert eller noget. Vil rigtig gerne blive læge så det kræver en stabil karakt... -
hjælp
Forumindlæghvad er kvote 1 og kvote 2? -
Emnevalg til SRP - Animal farm
ForumindlægHej, jeg står i og mangler inspiration til mit valg af emne. Jeg vil rigtig gerne beskæftige mig med romanen 'Animal Farm' af George Orwell fra 1945, men jeg ved ikke med hvilket syn jeg skal se på den. Jeg har valget mellem disse tre fagkombinationer: - Engelsk a - historie a - E... -
Forståelse af spørgsmål
ForumindlægHvordan skal dette spørgsmål forstås helt præcis? a) Udtræk fra Danmarks Statistikbank befolkningsfremskrivning 2013 til 2050 hvor det samlede folketal fordeles på henholdsvis o Oprindelsesland: vestlige, ikke-vestlige, Danmark o Køn: kvinder, mænd Skal der laves to tabeller med oprindel... -
Skal man have bio på STX
ForumindlægHej skal man have biologi på STX, eller er det et valgfag? -
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel... -
hjælp
ForumindlægKan følgende siges at være baseret på videnskabelig viden: Tarotkort Fodboldanalyser Clairvoyance Økonomiske analyser Politiske kommentatorers indlæg i debatten Din lærers mening om verdenssituationen -
Sociologi?
ForumindlægHej. Er der nogen, der læser sociologi og kan fortælle lidt hvad det handler om? Og hvad kan man arbejde med senere hen? Er der andre fag man kan læse videre på, med sociologi/ fremtidmuligheder? -
Hvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet?
ForumindlægHvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet? Hvordan vil ens skema se ude? Kan det skriftlige arbejde håndteres? -
Eksamen
ForumindlægHej ;) Hvordan skriver man en synopsis? -
HJÆLP TIL EMNE! HASTER!!!
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en opgave i psykologi, hvor mit emne er radikalsiering blandt unge i DK. Jeg skal her bl.a. kigge på hvilke faktorer der gør, at folk går denne vej. Jeg sidder lidt fast, da jeg ikke ved hvilken psykologisk retning jeg skal gør brug af (udviklingspsykologi osv.). Derudover... -
Closed-form expression?
ForumindlægHej, Hvad er den danske betegnelse for "Closed-form expression"? Eksisterer det? Tak på forhånd.
