Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15561 til 15580 af 23766
  • 00???

    Forumindlæg
    Jeg har i fysik-eksamen fået 00 i skriftlig, hvilket kom som et chok. Er der en eller anden venlig sjæl der vil se om den virkelig ligger til et 00, eller om det vil være værd og klage?? Det vil betyde ENORMT meget, da det kunne være med til at bedømme hvorvidt jeg kan komme ind på mit studie.
  • Atomkraft og kerneenerg

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle som kan svare på hvad forskellen på atomkraft og kerneenergi? Det er et eksamensspørgsmål, og sidder lidt fast... Hvis der er nogle som kan hjælpe, så må I meget gerne sige til :-)!!!! Det haster en smule, da jeg skal op i fysik c, i morgen :-) Mvh.
  • HJÆLP Faradays opfindelser

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lige og er i gang med en fysik opgave og jeg har brug for lidt hlæjp!:) På hvilken måde bruger vi Michael Faradays viden i dag.? Håber virkelig der nogen der gider at hjælpe...:)!!!!!
  • Tæller SO som A-fag? (HTX)

    Forumindlæg
    Mine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A).
  • Byg en generator

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal bygge en generator måske til fysik kemi eksamen men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det er man gør? Generatoren skal få pæren til at lys. Er der nogen som har en ilustration af hvordan man gør eller kan hjælpe med det, det ville være til stor hjælp tak.
  • Gennemsnit under 02!!

    Forumindlæg
    Hey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :(
  • Drejningsmoment

    Forumindlæg
    HASTER! Jeg arbejder med mit 24-timers projekt i fysik og jeg står stille med at forstå, hvad vektoren "g" står for i vedlagte bilag. Skal også vide hvad "Dobbelt lodret streg" helt præcis betyder? Det fremvises også i bilaget.
  • Energiændring ved smeltning

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg læser op til fysik eksamen, og her skal jeg skrive noter om energi. Jeg skal komme ind på energiændring ved smeltning, og jeg er tvivl om hvordan jeg skriver om det. Er det fusions- eller fissionsprocesser? Er det et bestemt kernekraftværk? Hvis man ved noget, må man meget...
  • Opdrift og fortrængning

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har et problem med en opgave i fysik, og håber, at I vil hjælpe mig. Der er givet et legeme på 50 cm3 og masse 30 g. Spørgsmål: 3. Hvor stor en masse ethanol vil legemet fortrænge?(ρ(eth.)=0,79 g/cm3)
  • Atmosfæren forsøg?!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg skal op i fysik på Mandag (9. klasse), og mangler nogle forsøg til emnet "atmosfære". Er der nogle af jer der ved hvilke forsøg jeg kan vise under det emne? På forhånd tak :)
  • • Energiomsætning i jordens tyngdefelt (tæt ved jordoverfladen)

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen tirsdag. Er ved at forberede de udleverede "Spørgsmål". Så står der pludselig under energi og arbejde dette "spørgmål" - • Energiomsætning i jordens tyngdefelt (tæt ved jordoverfladen). Nogen der har en ide, hvad det f.eks kunne være?
  • Tegneprogram til forsøgsopstillinger

    Forumindlæg
    Programmet chemsketch kan tegne forsøgsopstillinger ved hjælp af "templates", men de figurer der i det program egner sig mest til kemi. Er der et lignende program til fysik opstillinger? Eller kan man evt. udvide programmet så man kan få ting som geigertællere osv. tilføjet i programme...
  • HJÆLP TIL SPEKTROSKOPI!?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder til 24 timers eksamen i fysik, og har ingen idé om hvad mit emne er eller betyder? Jeg kan stort set ikke finde noget på nettet, og heller ikke i min fysikbog :/ Er der nogen som ved hvad Spektroskopi er? Håber i kan hjælpe!!!!!!
  • HJÆLP - TILBAGEBETALE SU

    Forumindlæg
    HEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamen på fysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT
  • Kraftværk

    Forumindlæg
    Hej allesammen ! Imorgen skal jeg til eksamen i fysik og et af emnerne som vi kan trække er kraftværk. Det er det eneste emne jeg ikke ved hvilke forsøg jeg kan lave. Kan i hjælpe? På forhånd tak :-)
  • Hjælp jeg fryser

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået dette spørgsmål i fysik. Er der nogle, der kan hjælpe? En person har været ude at bade. Vandet er 20 grader og luften er 22 grader. Hvorfor fryser personen? På forhånd tak.
  • problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg har et AT- forløb vedrørende Tro og videnskab. Vi har et tema: Dommedag, hvor vi skal koble faget fysik og Religion sammen. Jeg er lidt stuck. Er der nogle der har et forslag til et godt problemformulering ? (Vi skal tage udgangspunkt i temaet dommedag)
  • Energi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :)
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har et spg. angående karakter. Hvis jeg har fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig fysik og får 00 til eksamen består jeg ? 4+2+0/3 = 2 ?
  • haster!

    Forumindlæg
    Hej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning.