Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15561 til 15580 af 24089
-
AT-EKSAMEN 2010 VEDR. BEHAVIORISME OG PSYKOLOGI
ForumindlægHey jeg har et problem vedrørende fakultetsbestemmelse/fagområde.Hvad er psykologi, når man har behaviorismen som underemne? Har udelukket humanismen? Men er det samfundsvidenskabelige eller naturvidenskabelige? -
Jeg har svært ved at korte mit talepapir ned
ForumindlægTror I det trækker meget ned, hvis man snakker 15 minutter (altså 5 minutter længere)? Jeg har virkelig ikke lyst til at fjerne noget, for er bange for at skøjte for let hen over det :( -
Spørgsmål om eksamen
ForumindlægHej, er der nogle, som ved, om der det et krav, at man printer de kilder ud, som man bruger, og giver dem til lærer og censor, når man er til eksamen? Eller er det ikke som sådan direkte et krav? Og hvor finder man bekendtgørelserne for fagene på STX, som lærerne bedømmer en ud fra til eksamen? -
Darwin - bio og his
ForumindlægHvordan kan fagene bio og his ikke forklare (metodisk) Darwins teori?? -
AT-eksamen om radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i morgen klokken 12 og jeg er lidt lost i, hvad jeg skal gøre. Jeg har om radioaktivitet i fysik/historie og har fundet ud af noget med, hvordan radioaktiviteten blev opdaget via en præsentationstale fra Nobelpris ceremonien i 1903, hvor Becquerel og ægteparret Curie modtog den. Men ... -
Mdt. eksamen i Engelsk B - at perspektivere.
ForumindlægHejsa. Hvis man skal perspektivere en tekst til nogle andre, hvad er det så man lige skal sige? Som det er nu har jeg næsten ikke noget overblik over de opgivet tekster, og jeg vil derfor spørge, hvor godt det er nødvendigt at sætte sig ind i dem? -
Forkert opgavenummer ved skriflig dansk
ForumindlægHej Jeg har lige fundet ud af, at jeg til skriftlig dansk er kom til ved en tastefejl, at skrive det forkerte opgavenummer (altså skrev opgave 2, men jeg har besvaret opgave 1). Er der nogen herinde, som har gjort den sammen dumhed som mig, og hvad havde det i koncekvenser? SK -
Det gyldne snit
ForumindlægHej alle jer derude. Jeg skal op i billedkunst, om 2 dage. Jeg vil lige vide hvad det gyldne snit egentlig er, og er der nogen der evt. kunne have et linkt til et maleri, hvor det gyldne snit er i . Jeg er virkelig brug for hjælp mht. det. også hvis i har andre notater til nogle af de her hoved... -
Hjælp til Fysik A: Inspiration til Forsøg
ForumindlægHej forum: Jeg skal snart op til mundtlig fysik A på HTX. Og ville spørger dette forum, om i har nogen ideer til forsøg indefor disse emner. Termodynamik Ellære Magnetisme Mekanik Bølgelære/Optik Bare rolig har idéer til de forskellige emner, men kunne være dejligt at se hvad forumet har at byd... -
Dansk - Fordybelsesemne
ForumindlægHej Jeg har trukket "Kærlighed på ondt og godt" som mit fordybelsesemne til mundtlig dansk. Mit problem er dog, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad jeg skal vælge.... Er der nogen, der kan komme med eksempler på, hvad jg kan vælge, at snakke om? -
Jeg sidder fast...!
ForumindlægHar trukket mit 24-timer eksamens spørgsmål og sidder fast...! Overskriften: DANMARK I EN NY INTERNATIONAL VERDEN Har fået 4 tekster: tekst 1: Handler om Anders foghs tale til holmens officere og søkadetter på 50 årsdagen for den 29. august i 1943. Talen blev holdt kort efter, regeringens st... -
Historie eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket bilag med overskriften: Danmark efter 73' velfærd, krise og indvandring. Men bilagene omhandler kun tekster om indvandring - og ikke andet? Hvad så med de andre emner: krise og velfærd, som også har noget med overskriften at gøre? -
Engelsk B mundtlig HF
ForumindlægHej -Jeg har været så uheldig at få 00 i billedkunst, hvilket gøre at jeg skal ha' 10 i engelsk mundtlig istedet for 4(Hvis jeg ikke havde billedkunst ) Jeg fik 7 i skriftlig Engelsk og brugte 1½ time ud af de 7 vi fik til rådighed. Så her kommer spørgsmålet: Vil i tro jeg kan opnå et ... -
Hjæælpp 1g Musik ??
ForumindlægHeeej Folkeens Jeg skal starte på 1g efter sommerferien og som kunstnerisk fag skal jeg have musik .. Ville høre hvordan det er? Hvad laver man?? Er det svært ?? På forhånd tak -
EPR samfundsfag/psykologi
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en eksames opgave; mit hovedespørgsmål er: Hvilken betydning har den uddannelsesmæssige sociale arv i 2013? Er der nogle der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
trussel mod demokrati..
Forumindlæghvad kan være den største trussel mod et morderne demokrati.... teorisme.. og hvad mere..? any ideas...? -
Opgave om ekspontielle funktioner ???
ForumindlægHej alle Kan nogen godt hjælpe med med nogle af disse opgaver .. jeg var syg den dag i skolen hvor læreren åbenbart havde snakket om ekspontielle funktioner, så nu har jeg rigtig svært ved at lave opgaverne ... Opgaven er vedhæftet. Please håber nogen kan hjælpe Mvh Ludvig God weekend til alle.... -
Dansk
ForumindlægHej jeg håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd. Det er med hensyn til stil. Når jeg skriver en stil, bliver det ofte noget kedeligt at læse. Jeg læser 20 sider om dagen så problemet ligger ikke der. Jeg tror på ... -
My son the fanatic - questions
ForumindlægI teksten "My son the fanatic" følger der nogle spørgsmål: Overall questions: 1. Comment on the roles of the women in the story? 2. In what way have the roles of the father and the son been reserved? 3. Account for Ali's position - what factors (social and personal) have contributed... -
Arrrg! Synopse i dansk (kortfilm)
ForumindlægHej derude! Jeg er virkelig ved at være presset! - Jeg har trukket kortfilm som fordybelses område til FS10.. Jeg har valgt filmen "Højdeskræk".. Men jeg var syg under hele den periode vi arbejdede med det, og vores lærer vil ikke hjælpe os mere.. Jeg er virkelig på spanden da s...
