Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15581 til 15600 af 46442
-
Helligånden...
Forumindlæghej skal op til religions eksamen snart.. er der nogen der kan hjælpe mig .. og fortælle mig om følgende er rigtigt? A Er der nogen der kan prøve at forklare hvad helligånden er?.. Er Helligånden det som går ind i mennesket og får denne til at være kristen? Er følgende genre beskrivelser i re... -
Nogle der vil hjælpe mig med at opstille problemstillinger i forhold til 5 historisk kilder
ForumindlægHej allesammen jeg skal lave en opgave i historie, hvor jeg skal opstille 3 eller 4 problemstillinger på baggrund af 5 forskellige tekster. De 5 forskellige tekster hedder: 1. ” Befolkningstal i de to blokke” 2. ”Bruttonationalprodukt i øst og vest 3. ”So... -
Thanksgiving idé
ForumindlægHey du:) Er netop begyndt på mine skrivedage til AT eksamen, hvor hovedemnet som bekendt er mad og mennesker. Derfor har jeg valgt et fokus på thanskgiving i USA i fagene engelsk og historie. Problemet er bare at jeg har svært ved at finde på en god problemformúlering. I engelsk-delen (hv... -
Gyldendals øveprøve VÆK
ForumindlægHej, Jeg håber, at i har det godt. Jeg skriver til jer, fordi jeg har brug for hjælp til at finde øveprøven (internettets historie) på gyldendal. Jeg plejer hele tiden at bruge den øveprøve som hjælp til mine kommende prøver, jeg synes bare at den er god. Jeg har prøvet at lede efter den på gyl... -
Allan Sim !
ForumindlægAllan Sim !Jeg gå på VUC aftenskole på et spanskhold der hedder Spansk fortsættersprog høj-niveau.Som jeg kan se det er der 3 niveauer:Spansk begyndersprog = niv. CSpansk begyndersprog høj-niveau = niv. BSpansk fortsættersprog høj-niveau = niv. AJeg har et spørgsmål til dig angående skriftligeksa... -
HJÆÆÆLP til kildekritik!!!
ForumindlægSkal man lave kildekritik i SRP opgaven? I så fald, hvor og hvordan skal den skrives ind i opgaven? Jeg skriver i Historie og Samfundsfag. Håber i kan hjælpe !!!! -
SRP!! hvilket fag kan jeg kombinere med biologi A????
ForumindlægHej. der er sådan at jeg skal til at vælge srp fag d. 15 december, og jeg ved ikke hvad jeg vil komnbinere a ffag med biologi. Hvilket fag er godt at kombinere biologi A med? (ihvertfald ikke med Kemi!!! det er svært synes jeg) og hvilke emner kan der være? jeg har set en masse eksempler på BIo... -
Studiretningsopgave hjælp
ForumindlægHey Skriver min studieretningsprojekt i fagene Fysik og matematik om Raketter og impuls. Jeg har skrevet lidt og ville spørgere om der er nogen, som er interresseret i at kigge den igennem ig se om den passer med problemformuleringen. Og måske give nogel gode råd? På forhånd tak -
haster
Forumindlæghvis jeg analyserer en tale ? hvad hedder metoden så? er det hermaneutiske ? -
Post-
ForumindlægNogen der ved noget om postmodernisme? -
Er denne essay god nok?
Forumindlæger den det??Isn't it strange how we always regret, what we have done, when it's to late? And isn't it strange how alcohol often is involved? In the short story “Company” the main character also regrets what he has done when it is to late. He tries to drink his problems away. When he i... -
analyse...
ForumindlægHEJ...Jeg vil gerne vide hvad der menes når man siger "gør rede for tekstens fortællerforhold"?? hvad skal man så skriv..tak på forhånd... -
SRP
Forumindlægskal besvare Epokegørende udviklinger indenfor mikrobiologiens metoder: har skrevet følgende; I midten af 1800-tallet opdagedes den rolle, som mikroorganismerne, især bakterier, spiller i en lang række sygdom. Denne viden muliggjorde gennembrud i den medicinske behandling og teknologi, for eksemp... -
Der evige Jude
ForumindlægHar nogen set den tysk propaganda film?.Hvis DU har, så vil du lige skrive nogle stikord om handlingen?. Hvad er det vigtigste?På forhand tak.. -
dansk stil
ForumindlægHej, jeg vil blive rigtig glad, hvis i vil læse og rette min aflevering jeg vil blive rigtig glad, hvis i vil give mig respons. -
Gode råd til oplæg/fremlæggelse
ForumindlægHar i et par gode råd til hvordan man skal håndtere en fremlæggelse? Hvad burde man tage udgangspunkt i? Har i en "model" man kan følge? Evt. punktform? -
Gran-plot
ForumindlægHvad er den nærmere teori bag et gran plot. En måde til at bestemme ph udfra vha af forsøgsresultater fra et titreringsforsøg. Noget med at der hvor 2 linjer skærer er ækvavilenspunktet men ka ikke helt huske det -
Rejser... ideer?
ForumindlægHejsa! Hej ale 3.g´ere der skal til at skrive AT, har i nogen ideer til emnet når nu det skal være noget med at rejse? Gerne noget naturvidenskabeligt og emner som darwin har allerede været en tur forbi mit hoved at vende.. Nogle ideer til noget hvor biledkunst indgår? Ideer generelt? -
vandmærket
Forumindlægheej jeg skal lave en over ordenet analyse af selve bogen man jeg kan ikke rigtig finde rundt i det :) på forhånd tak -
Muligheder indenfor "maglev tog" eller "teleportering"
ForumindlægJeg har to emner jeg går og overvejer. Men jeg kunne godt tænke mig at høre andres tanker om emnerne. 1) Teleportering: Dette kunne være yderst spænde at skrive om i fysik. Problemet er hvad man skal koble det sammen med? Samfundsfag kan vel ikke rigtig bruges, da vi taler om noget fremtidsmæssig...
