Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15601 til 15620 af 23766
-
Beregn farten, når bolden rammer jorden.
ForumindlægHej. Jeg har regnet på en opgave i fysik, og jeg ville bare lige høre, om den var rigtig regnet. Hvis ikke, så fortæl gerne, hvad jeg har gjort forkert. Jeg tror, at b'eren er forkert. Tak på forhånd. -
Beregne fart og distance
ForumindlægJeg har fået en opgave i Fysik A, som jeg virkelig svært ved at løse, især når mekanik er slet ikke min stærke side. Håber i kan hjælpe mig med det! Se opgaven på filen -
At være på – muligheder og problemer
ForumindlægHej Allesammen.. Vi skal snart eller dvs. vi er begyndt at forberede til AT-eksamen. Og emnet er det jeg har skrevet som overskrift. Har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i f.eks. Bioteknologi og Fysik? -
SRP- Emne????? Hjælp
ForumindlægJeg skal til at skrive srp, nogen som har gode ider? Jeg har : Matematik A, Historie A, Dansk A, Spansk A, Engelsk B, Samfundsfag B, Fysik B, Kemi B. Det skal være Matematik, også et andet fag. På forhånd tak. -
Hjælpe med opgaver fra dette sæt?
ForumindlægNogen som vil hjælpe med den sidste opgave og 2 andre i dette sæt http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100816_opgave_fysik_A_stx.ashx -
Produktion ved start..
Forumindlæger den så simpel at det er kernemassen man skal beregne for 210 Po eller er det noget helt andet.. opgave 7b http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100816_opgave_fysik_A_stx.ashx -
Spændnigkilder
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik hvor jeg er gået lidt i stå i spg. c. Det lyder således: (I-U)-grafens hældning. Hvilken enhed har den. Jeg tror selv at det er resistansen ohm, dog ikke sikker. -
Privat lærer søges
ForumindlægPrivat lærer søges . . . Jeg er en pige på 16 år, bor i Køge og går i 1.g. Jeg har skal have hjælp i Mat A, fysik, B og engelsk B. Penge afregnes efter aftale. Håber at der er nogle som kan hjælpe. -
Kageform i frit fald
ForumindlægHar fået en fysik opgave for, og få indrømme, at jeg er en smule forvirret :S Vi er enige om, at når et legeme falder påvirkes det både af tyngdekraften såvel som luftmodstanden. Forstår bare ikke helt, hvordan legemet kan få en konstant hastighed? -
Elasticitet ståltråd..
ForumindlægHej derude. Jeg og en ven, har om elasticitet i et fysik projekt. Vi har lavet forsøg med ståltråd, hvor vi har hængt ståltråden op, også tilføjet vægt, for at se hvor meget det kunne strække sig før ståltråden ville knække. Men hvordan laver man de teoretiske beregninger, så vi kan sammenlig... -
Planeter og solsystemet
ForumindlægHej folkens, jeg har et fysik fordrag i morgen, og håber derfor der er nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål, da det er det eneste jeg mangler at svare på Spørgsmålet: Forklar hvorfor ikke alle planeterne i solsystemet var kendt i oldtiden? Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig! :) -
fællesbetegnelsen for atom kerner
Forumindlæghej jeg sidder og laver fysik. hvad er fælles betegnelsen for en atomkerner med samme antal protoner, men forskelligt antal neutroner. det er grundstoffet Be jeg skal svare. Håber der er nogen der kan hjælpe mig Hilsen Jakob -
Det periodiske system
ForumindlægHej Har en fysik aflevering for om det periodiske system. Jeg skal skrive om hvem der fik ideen til det, hvordan det er opbygget og om hvordan man fandt frem til at stille det op på den måde. Har læst på wikipedia, men har kun nok oplysninger til 2 sider. Skal have mindst 4 sider, er der nogle de... -
Hvad ruster mit søm bedst?
ForumindlægHeej Allesammen Jeg har et fysik projekt og har derfor brug for jer kloge hoveder. Hvilken ting (som kan findes i hust) kan bedst ruste et søm? Håber i kan hjælpe mig :D Sebastian -
Perspektivering?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive AT6 - årsprøve :) Jeg skriver i Historie og Fysik og raketter og rumkapløbet. Men nu sidder jeg også bliver lidt i tvivl om, om jeg skal have en perspektivering med? Synes jeg altid vi skal have med, men kan ikke lige se hvad jeg skulle kunne perspektiverer til, de... -
Bevægelser
ForumindlægHej fysikere :) Jeg har bøvlet med en opgave som jeg håber i kan hjælpe med. Opgaven er uploadet og jeg håber der er en der hurtigt kan regne efter og se om mit svar er rigtigt. Jeg har fået det til 350m. -
Fysikrapport??
ForumindlægHej jeg har i et stykke tid haft om astronomi i fysik. Nu har vi fået en fysikrapport for hvor vi skal skrive om alle solsystemets planeter. Spørgsmålet er bare, hvordan laver man en fysikrappprt? :-) - Jeg har brug for svar MEGET hurtigt da den skal være færdig til d. 22/10 :D -
Godt regneprogram
ForumindlægHej jeg vil høre om hvilken regneprogram til en bærbar der er godt til en videregående uddannelse( for mit vedkommen til enten Økonomi eller Fysik studiet). jeg har brugt TI-Interactive på mine gamle bærbar, men ved ikke om det er det bedste program til en videregående, så hvilke program vil i an... -
Hubbles lov og universets alder
ForumindlægHej Jeg skal til fysik C eksamen snart, og skal fortælle noget om Hubbles lov og universets alder. Jeg kan ikke så godt se mig ud af denne formel som jeg har vedhæftet. Er der nogen der kan "bryde den op" og forklare den for mig? -
Ski
ForumindlægHalløj :) Jeg skal skrive en synopsis til vores AT, hvor fagene er fysik og idræt. Jeg er allerede gået lidt i stå, da jeg ikke aner, hvordan jeg skal skrive min problemformulering.. Er der én, der kan hjælpe eller give lidt inspiration? Tak
