Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15601 til 15620 af 33566
-
Mat A STX skriftlig eksamen 21.maj 2019
ForumindlægNogen der har været oppe til eksamen i mat A idag? hvad synes i om sættet? -
Den tyske besættelse
ForumindlægVar det korrekt af det danske forsvar ikke at gøre modstand mod den tyske besættelse? -
Manglende pensum MAT A?
ForumindlægHej. Jeg havde på MAT C og B en række emner, som læreren gennemgik. Jeg husker dog tydeligt, at min lærer sagde, at han ikke ville undervise os i trigonometri, da vi mødte ham det første år og snakkede om de kommende 2 år. Umiddelbart blev jeg glad, da jeg aldrig forstod meningen bag trigonometri... -
Efter HHX
ForumindlægHejJeg går på 2 år på HHX og er vikelig i tvivl om hvad jeg vil bagefter, til tider bliver jeg meget ked af det, fordi jeg fortryder at jeg ik tog på gymnasie selvom jeg ikke tror jeg kunne ha klaret det. Jeg tror bare gymnasiet gir et bredre omfang af vidergående uddannelser. Har i forslag til h... -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
et lille spørgsmål?
Forumindlægf(x) = -1/2x^2+5hvordan sætter jeg denne ligning i f(x)=0 og løser andengradsligingen ud fra dette...ved ikk hvordan jeg skal opstille det og løse det ..... -
Matematisk statistik
ForumindlægHej SP Jeg bøvler lidt med statistik. Er der nogle herinde der sidder med gode noter evt. i form af formelsamling. Jeg har forsøgt at finde noget på nettet uden held. Det jeg finder er ikke så teoretisk. Tak Tak -
Areal af cirkelring?
ForumindlægHejsa, hvordan finder jeg arealet af noget af en cirkel ring? altså en kegleskub der er foldet ud.A = pi * (R^2-r^2)* v / 360er det ikke rigtigt? -
MAtematiske formler - Metode?
ForumindlægHvilken naturvidenskalblig metode bygger matamatiske formler på? En formel som eksempelvis: I=A*V*exp(-10*sqrt(rho*d) -
Vektor
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med denne opgave, evt. fortælle hvordan den skal løses er ikke helt med. se vedhæftet fil -
Differentiering i Excel
ForumindlægHejsa!\nEr der nogen der ved om man kan differentiere i Excel - og hvordan? -
Rentesregning
ForumindlægHej, Jeg har til min matematikeksamen fået et spørgsmål, der lyder: "Gør rede for den eksponentielle vækstmodel og dens anvendelse i rentesregning. Du skal bl.a. komme ind på rentefod og vækstrate." Det er det med rentesregning og den eksponentielle vækstmodels anvendelse i rentesregni... -
A eller B niveau??
ForumindlægHej hejJeg ved seriøs ikke hvad jeg skal gøre...!Det er sådan at jeg bliver student i år, men mangler sygeeksmainer b.la. i mat bJeg har tilmeldt mig noget kursus på mat a niveau som kan tages indenfor 6 uger.. men nu tænker jeg .. skulle jeg havde taget b niveau? Jeg kunne jo ta b niveau og samt... -
betinget optagelse
Forumindlæghvad betyder dette? om der er pladser nok? -
Omvendt A
ForumindlægJeg kan huske jeg engang så et tegn, der lignede et omvendt stort A. Hvad er det (og findes det??)? -
Søger hjælp i mat, fys, kem og dansk
ForumindlægHejsa! Jeg skal gå i 2.g efter sommerferien... Har lidt problemer i de nævnte fag og ville bare spørge om nogen evt. kunne være interesseret i at hjælpe mig med lektier i fagene..? Jeg tænke på efter sommerferien? Hver gang jeg havde brug for hjælp til lektier kunne jeg ringe til dig, og vi kunne... -
Definationsmængde, værdimængde, monotoniforhold og asymptote
ForumindlægMin veninde og jeg er i gang med SRO, og da vores matematiklærer ikke har tid til at vejlede os i gennem den, så har vi virkelig brug for noget hjælp! Vi skal finde Df(m), Vf(m), monotoniforhold og asymptote, men vi ved ikke hvordan man gør. Vi har en Michaelis-Menten graf og et Lineweaver-Bur... -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A. -
optagelsesprøve
ForumindlægHej folkens jeg skal søge optagelsesprøve på KG (københavns åbne gymnasium) er der nogle der har prøvet sådan en før, jeg har hørt at det er meget let at ku komme ind på KG. jeg er bare så nervøs. -
TEST
Forumindlæghtml
