Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 15621 til 15640 af 170163
-
Opgave 3.055 1-årigt forløb til A-niveau
ForumindlægHej. Jeg skal lave opgave 3.055 i eksamensopgaver 1-årigt forløb til A-niveau. Opgaven lyder at jeg skal bestemme løsningen til differentialligningen dy/dx = -16x/y som går gennem punktet P(0,1) Det gør jeg så og får: y=+- (-16x^2 +2k)^0,5 og jeg bestemmer så k som fås til 2.. Mit problem e... -
Rose would be a lovely name for it
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere novellen rose would be a lovely name for it, skrevet af Jan Webster. Den omhandler social arv mm. Men grunden til at jeg skriver her, er at jeg ikke kan komme frem til budskabet med den? Er der nogle som har læst novellen, eller ligger inde med en analyse af... -
AT om alternativer i Samf A/NG B
ForumindlægHej alle :) Ifm. årets AT-emne "Alternativer" har jeg valgt at skrive om grøn vækst, hvilket er økonomisk vækst som ikke er belastende/skadelig for miljøet. Endvidere har jeg valgt miljøorganisationen NOAH som aktør/kilde ifm. arbejdet. (Samfundsfag A og Naturgeografi B) Jeg har lige n... -
Kan A-niveau fag give ECTS-point?
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse i USA til min bachelor, hvor den tager 4 år istedet for 3 som her. Lagde så mærke til at der på KUs hjemmeside står at hvis man som student fra USA vil gå på Københavns Universitet skal man også have gået et år på et amerikansk universitet (da vores skolegang varer et år... -
Growing up as a mormon, kilder?
ForumindlægHej! Jeg går i 10. klasse og skal til at lave outline til min mundtlige engelsk prøve. Jeg har trukket emnet growing up, og jeg har valgt undermenet growing up as a mormon. Jeg ville derfor høre om der var nogle derude som kunne anbefale nogle gode artikler eller dokumentarer om emnet? ... -
Help to write an summary of a article
ForumindlægHey, someone who can help me writing a summary of the article: "British Empire: Students should be taught colonialism ‘not all good’, says historian" link: https://www.independent.co.uk/news/education/education-news/british-empire-students-should-be-taught-colonialism-not-... -
Hjælp til SRP-projekt om dyreadfærd (biologi B, Matematik A)
ForumindlægHej :) Jeg skal til februar udarbejde mit SRP-projekt. Da min studieretning hedder Matematik A, biologi B og fisolofi C, har jeg valgt, at arbejde med dyreadfærd. I projektet skal jeg lave statistik på dyrenes adfærd, mht. sekvens-, frekvens- og scanningsanalyser. Jeg ville egentlig bare høre om,... -
SRP om kræft i biologi A, kemi B
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at mine vejledere har frarådet mig at skrive om mit ellers valgte emne, thalidomid-katastrofen, til min SRP, og jeg er derfor lidt på afveje nu. Jeg havde, som det første, overvejet et emne inden for kræft, og mener stadig at dette kunne være utrolig spændende, men ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHey!Er der nogen der gider kigge min oversættelse igennem.. Synes den lyder lidt underlig :D På forhånd tak!!Intet barn skal skamme sig over at være afrikaner. Det må være et af de slogans Sydafrikas nye præsident holder mest af. Thabo Mbeki skal bygge videre på det fundament, Nelson Mandela grun... -
Hjælp til samfundsfagssynopsis
ForumindlægHej Vi er i gang med at lave en synopsis i skolen, og ville høre om nogen kunne hjælpe med det diskuterende spørgsmål Det lyder sådan: Diskuterende: Hvordan kan man undgå de udfordringer der opstår i dansk økonomi? Altså fx sådan noget med at hæve pensionen, men ved ikke lige hvad der ellers... -
Fysik eksamen C niveau 2011 24 timer
ForumindlægHej :) Skal op i fysik eksamen d. 1/6 og det er 24 timers forberedelse, og er ved at pisse i bukserne ved tanken om den eksamen :( men har nogen spørgsmål, som jeg håber i kan/gider at svare på: 1. Hvor meget bør man egentlig læse op i tidsrummet indtil selve dagen hvor man trækker sit spørgsmål?... -
Copyright Violation and Illegal Downloading (Opgave A)
ForumindlægSkal aflevere opgave om nogle timer, og ville høre, om nogle kan/vil rette denne opgave for grammatiske fejl? Mange tak på forhånd - Mvh. Aksel Copyright Violation and Illegal Downloading Copyright violation and illegal downloading is today a very known and discussed question whether it&rsqu... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej! Jeg er kommet ind på HHX og skal starte efter sommerferien. Jeg er bare kommer så meget i tvivl om jeg overhovedet har valgt rigtigt. Jeg er lidt en nørd, jeg elsker filosofi og historie. I min fritid interessere jeg mig udelukkende for politik og samfundstemaer. Jeg spiller en masse musik,... -
tilmelding til undervisning på Århus Universitet
ForumindlægBliver man ikke bare automatisk tilmeldt undervisning på 2.semester på AU? Jeg har fuldstændig glemt fristerne, da der har været lidt stress på og har derfor ikke fået mig selv tilmeldt. Ser ud som om på Stads, at jeg er blevet automatisk tilmeldt fagene på 2 semester. Kan det passe, at man bar... -
A Clockwork Orange: samfundskritikkens relevans for i dag?
ForumindlægHej. Jeg sidder med min SRP, og kunne godt bruge en lille smule inspiration. Jeg skal diskutere og vurdere om samfundskritikken i romanen har nogen relevans for nutidens brug af straf og resocialisering. Jeg har tænkt mig at udbege elementer fra romanen "A Clockwork Orange", og på... -
"Det videnskabelige gennembrud" Tekster af Jacob A. Riis
ForumindlægHej! :-) Jeg skriver AT og har valgt at skrive med fagkombinationen dansk og samfundsfag. Vores overordnede emne er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851 -1914. Jeg har så valgt at skrive om fotografi. I dansk har jeg tænkt mig at analyse et billede som Jacob A. Riis har ... -
HJÆLP - SRP Identitetsdannelse Engelsk A Samf B
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive om identitetsdannelse i det senmoderne samfund i Engelsk A og Samfundsfag B Jeg kan virkelig ikke finde en god roman som materiale(!!) Jeg vil gerne lægge mit fokus på identitetsdannelsen hos de unge i det senmoderne samfund, altså det her med at det kan være svært a... -
Hvordan analyserer man til mundt. engelsk B eksamen??
ForumindlægHej, jeg har trukket mundtlig engelsk, men er så forvirret om hvordan det egentlig forventes at jeg analyserer teksten. Ved godt med temaet, afsender, modtager, historisk kontekst men hvad ellers? Har et tema om minoriteter og kan ikke helt se hvordan det kunne være relevant at analysere ting som... -
Givet funktion g(x), hvor a er en konstant, er det givet, at g(x) har minimum i x=2 bestem a
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave. Kan I starte ud med at give et hint i stedet for at skrive en løsning, for jeg ved ikke helt, hvor jeg skal starte, men hvis jeg stadig ikke kan finde ud af det spørger jeg om hjælp igen - tak på forhånd! Opgaven er vedhæftet... -
eksamen - Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår
Forumindlæghej jeg skal til eksamen lige som mange andre, jeg skal op i muntlig geo, bio og fysik. jeg kan ikke finde et delemne, mit overemne er "Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår" nogen der kan hjælpe. TAK
