Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15641 til 15660 af 33009
-
nogle notater til tysk årsprøve??
Forumindlæghej.jeg skal snart op i mudtlig årsprøve i tysk og ville vide om der var nogen herinde der havde nogle notater til de følgende tekster:1.Geld (af Doris dörrie) kapitel 3.2.Ich hatte die Welt umarmen können.3.Vom fisher und seiner Frau.4.Rotkäppchen(den traditionelle eventyr).5.Scneewittchen(den t... -
Cry freedom referat
ForumindlægHej. Er der nogen der kan give mig et referat af filmen cry freedom? Så ville jeg virkelig virkelig være glad! :S På forhånd tak. - Suppen. -
fejlsætning
ForumindlægThe fries were soft, and the salad was neither that good. Hvor i denne sætning er der en fejl, og hvad er reglen for denne fejl? Jeg ville tro at det var omkring "neither".. Tak. -
Spørgsmål ang. Skråplan (Mekanik)
ForumindlægI et skråplan hvor en klods med massen M "trækkes" op vha. et lod monteret til en klods med massen m, der via trisse er forbundet til M.Her har jeg fundet frem til at den resulterende kraft skal give:Fres = (M+m)* a = m*a - (M*g*sin(a)+ M*g*u*cos(a))Er formlen rigtig? Mit mål er at find... -
Lyrik - Fordybelsesområde - Dansk FSA Mundtlig
ForumindlægJeg har for et par dage siden trukket mit fordybelsesområde til min kommende mundtlige prøve i dansk. Jeg endte, for mit vedkommende, uheldigvis med emnet "lyrik". Det er ikke mit skarpeste område, så jeg håber, at jeg kan få lidt viden og hjælp mht. tekster, analyser m.m. :) Nogen, de... -
differenskvotienten
ForumindlægHvordan finder man differenskvotienten af f(x ) = 3x^2 + 5x - 23? Tak -
Afsluttende handling
ForumindlægHvornår er det en afsluttende handling på fransk? Er der nogle tommelfingerregler man kan benytte sig af, når man skriver på fransk og ikke ved, om det er en afsluttende handling? -
nipunktcirkel og Kieperts parabel
Forumindlæg(Jeg er ved at skulle skrive SSO om nipunktcirkel)På Mathworlds side om nipunktcirklen står der at centrum for Kieperts parabel ligger på periferien...Det tvivler jeg lidt på. Før det første kan man vel ikke sige at en parabel har et centrum, for det andet står den listet som x(115) (i Kimberling... -
nogle der har tid til noget oversættelse?
Forumindlægoversættelse: benjamin havde nu tilbragt ca. 35 år i Kenya. han var snart 60 år og var begyndt at se nærmere på sit liv. han havde ikke tidligere bekymret sig om, hvad han skulle med sit liv. "på mange måder har jeg haft et godt liv. jeg hr ikke været alvorligt syg, jeg har haft succes i mit... -
Hjælp til SSO
ForumindlægHejsaEr ved at skrive SSO i fysik - kosmologi.Tænkte om det mon var lovligt at smide et link til den herinde, så nogle af jer kunne læse og kommentere den, før den bliver afleveret? -
3 sætninger
Forumindlæghey .. er der nogen der vil hjælpe mig med at rette nogle oversættelser ? -
Aktiv til passiv
ForumindlægOmskriv følgende sætninger fra aktiv til passiv og forklar kort, hvad der sker grammatisk, når den aktive sætning omdannes til passiv. Skriv dit svar på dansk. I. Peter's son painted the house. Er ikke helt med her... Nogle som kan hjælpe? -
Que/de
ForumindlægHej, sidder og skriver fransk oversættelse, og kom opludselig i tvivl.Hedder det1. Malika commence de racontre son histoire cruelle à Michèle.2. Malika commence que racontre son histoire cruelle à Michèle.'Tak -
Oversættelse nu!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig behov for hjælp til at oversætte den nedenstående tekst. Og helst så hurtigst som muligt. På forhånd tak.Fedme er blevet et af den vestlige verdens største sundhedsproblemer, ikke mindst i USA. Hvem har skylden for, at vi bliver overvægtige? Det skal en amerikansk... -
Rettelser af dokument
ForumindlægHvordan redigerer man i et dokument downloaded her? -
Fejlsætning
ForumindlægHvad er fejlen i denne sætning, og hvorfor? It results in that they have different attitudes towards women. På forhånd tak -
2 sætninger..
Forumindlæg"man stiller ikke sagen på spidsen ved at hævde, at hvis børn overtræder loven, er det forældrene, som er forbrydere, og følgelig er det dem, der skal straffes"Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at oversætte ovenstående, så det giver lidt mening...Nogen der kan hjælpe...det skal oversæ... -
Skal jeg angive linjetal i mine fodnoter?
ForumindlægHejJeg er i gang med min SSO, og vil i den forbindelse gerne vide, om jeg skal angive linjetal i mine fodnoter, eller om sidetal er nok. Og forresten, skal jeg lave sidehovede?!Venligst -
Indledning/abstract
ForumindlægHej Hvad er forskellen på indledning og abstract? -
prøve
Forumindlæghej jeg skal op til en teminsprøve og er meget nevøes, jeg skal lave en færdighedsregning, og en problemregning. hvad det vigtigest jeg skal kunne?
