Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15681 til 15700 af 47924
-
Disposition: Radioaktivitet, hva' synes I?
ForumindlægHej! Hvilke emner bør jeg komme ind på i min disposition til eksamen, hvis jeg nu trækker emnet radioaktivitet? -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Usikker
ForumindlægI dag var jeg til matematikterminsprøven og i går var jeg til danskterminsprøven. Jeg synes det gik nogenlunde i går, men ikke særlig godt i dag til matematik. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af lidt for mange af opgaverne, og sad og tænkte og blev ked af det, da jeg gerne vil være god til matema... -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
andre der skal op i skriftlig dansk på tirsdag?
Forumindlægja overskriften siger vel sig selv.. og hvordan læser i op? hvis i overhovedet gør det.. -
uffffffffffffffffff
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssss det er imorgen jeg skal!! -
Disposition?
ForumindlægHvor lang skal en engelsk disposition til eksamen ca. være? -
Alternative energiformer
ForumindlægJeg står i situationen hvor at jeg skal snart skal op til afgangsprøve i fysik/kemi vores overemne er "Hvordan kan vi formindske den enkelte og samfundets udledning af stoffer til atmosfæren" og vi har så valgt at fokusere på alternative energiformer (sol, atomkraft) vores problemsti... -
Login til emu.dk
ForumindlægHej til alle der benytter sig af studieportalen! Jeg står og skal til skriftlig kemi A eksamen, og ville hører om i vidste hvor og hvordan jeg kan hente nogle eksamenssæt? Jeg ved man kan på emu's hjemmeside, men jeg har med mit UNI-login ikke adgang til den "ydelse" at hente eksa... -
krav for at blive student?
ForumindlægJeg går på HTX 3. år Jeg får ok karakter i de fleste fag og har et samlede snit på (ca. 6-7) dog har jeg svært ved matematik som jeg har på a-niveau, Jeg har søgt på nettet og snakket med forskellige folk for at finde svar, men synes alle har lidt forskellige meninger.. nogle mener at man skal b... -
Uselvstændige unge!
ForumindlægJeg er lidt rystet over at læse indlægene her. Jeg synes det er helt i orden at spørge, hvis der er noget man ikke har forstået og vil så gerne hjælpe hvis jeg kan. Den seneste tid er det bare ikke spørgsmål jeg ser her, det er ønsker om at overtage andres arbejder. Nogen der har disposioner ti... -
Job
ForumindlægJeg er i gang med at søge et fuldtidsarbejde, men jeg vil gerne tjene godt med penge. Altså det skal være et fuldtidsarbejde, hvor der ikke er krav om en Stx eksamen eller lign. Jeg holder nemlig sabbatår, når skolen er slut. Er der nogen, der kan nævne nogle gode jobs, eller er der nogen, der ke... -
Teori - doping
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n... -
Den nye reform
ForumindlægSom bekendt har regeringen lavet en ny reform for gymnasielever. Her er det blevet vedtaget at biologi, geografi og kemi skal lægges sammen til en eksamen. Jeg skal snart til den eksamen og vil gerne høre fra nogen der allerede har været inde. Hvordan forgår det og er der nogle ting der er vigtig... -
Rapport (radioaktivitet)
ForumindlægDavs kære SP folk! :) Jeg søger en fysik geni (en dygtig fysikker) som kan se min fysik rapport igennem. Den omhandler radioaktivitet , og nogle spørgsmål der skulle besvares. Du må meget gerne vende med et hurtigst svar. -
Hjælp det haster
ForumindlægHej er der nogle, der kan hjælpe mig den 12/6 efter jeg har trukket nr. til tysk eksamen? Eller hvis jeg bare kan sende dig det, jeg har tænkt mig at sige, så du lige kan rette det? -
Påvisning af protein
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at lave en fysik rapport som hedder ''Påvisning af protein'' Jeg er i en vildrede og ved ikke hvad jeg skal skrive. Jeg har forsøgsbeskrivelsen her: 2 ml æggehvide hældes i et reagensglas. Tilsæt 2 ml CuSO4 og ryst reagensglasset. Tilsæt 2 ml ... -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
Problemformulering AT 2012. Hjælp!
ForumindlægJeg sidder lige i øjeblikket og river mig selv i håret over min problemformulering til AT 10 eksamen. Emnet er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg har lavet et par underspørgsmål, men har svært ved at komme frem til hvad mit hovedspørgsmål skal være for at belyse min sag ordentlig... -
Syrer & baser
ForumindlægHvis man trækker syrer og baser op til sin eksame (folkeskole) hvad skal man så starte med at sige/fortælle og hvilket forsøg er det bedst at starte med at fortælle. Hvis man altså, fisker efter et 10-tal eller højere (:
