Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15681 til 15700 af 18958
-
Hmm kom lige til at undre mig over...
ForumindlægJeg sad lige og var godt i gang med at læse noget kemi, da jeg stødte på ordet hydrazon? Hvad er det lige det er? Har bare aldrig hørt om det før? I følge wiki (tysk), er det et bundfald der dannes når ketoner eller aldehyder reagere med 2,4-dinitrophenylhydrazin? En der har mulighed for at forkl... -
På vej hjem?
ForumindlægHejsa... Håber lige nogen kan hjælpe mig, men er det ikke en 'smart' måde at sige "på vej hjem" på tysk, har ikke lige nogen ideer... Ikke uden at der kommer til at lyde dumt.. Tænkte bare det hed noget i stil med afu wegs nach Hause eller lign.??? Håber en kan hjælpe... -
Har brug for hjælp!
ForumindlægHej Jeg er ikke den bedste til tysk, og har derfor brug for noget hjælp til at oversætte nogle sætninger: "I det første år var der stadig håb om, at nogle af de savnede endnu levede som krigsfanger" Og "Man sendte i et vist omfang kvinder og børn på landet,...." Jeg takker m... -
Rettelse af tyskaflevering
ForumindlægJeg har en tyskaflevering for til på mandag (den frie stil fylder lidt over 500 ord) og jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til lige at rette den igennem for grammatiske fejl. Det indholdsmæssige skal der ikke rettes i, jeg vil bare gerne sikre mig, at det er okay tysk sprog. Jeg kender nemlig i... -
Den bestemte og ubestemte artikel i genitiv(ejefald).
ForumindlægHej allesammen (: Jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal oversætte disse sætnigner til tysk når det er i bestemt og ubestemt i genitiv. Skal man så bytte om på ordene sådan sætningen lyder: Skole sønnen ? - (Die Shule der Sohn?) Jeg har masser af andre sætnigner som jeg laver selv, men skal bare... -
eng oversættelse
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en engelsk oversættelse, og er i tvivl om nedenstående sætning. Under dæknavnet "Tricycle" infiltrerede Popv det tyske efterretningsvæsen. Under the alia "Tricycle" did Popov infiltrate the german intelligence service. - er sætningen oversat korrekt?... -
Spuck vor ihr aus - HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har har brug for hjælp til min tysk eksamen. jeg har trukket teksten Spuck vor ihr aus idag og skal op i morgen. Jeg vil høre om nogen af jer, evt har analyseret og fortolket denne tekst tidligere. og hvis ja, kunne det være at i kunne smide den op herunder, det kunne være så dejligt, fo... -
hvad er meningen
Forumindlæghey har en tysk sætning som jeg ikke rigtig kan finde ud af at oversætte på dansk:Ein Thema das viele Leute beschäftigt: es reict von dem reinsten Kitsch bis hin zu seriösen Beträgen über die Einwirknung des Lichtes auf die Menschen.hvad er meningen med dette? -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
Aus den Ketten
ForumindlægHejEr der nogle der har læst Aus den Ketten af Gabriele Wohmann - finder i Familien bilder.Jeg ikke helt med på, hvorfor hovedpersonen Dietrig til sidst accepter sin far som han er - og ikke længere hader ham.Det er Dietrig der er fødselsdag?Er ikke lige super til tysk, så håber der er nogle der ... -
Thema i "Bist du eine Hexe"
ForumindlægSkal til årsprøve i tysk om få timer, og jeg har simpelthen brug for hjælp til at få fastlagt temaet i teksten. Jeg har forstået handlingsforløbet og sammenligningen mellem den lille piges følelser, da hun bliver glemt under en gemmeleg, og jeg-personens følelses af noget af det sammen. Håber d... -
Vælge studieretning på HHX
ForumindlægJeg har længe gået og overvejet at droppe ud af HTX og begynde på HHX, og nu er jeg blevet helt sikker på, at det er det, jeg vil. Dog er jeg lidt i tvivl om hvilken studieretning, jeg skal vælge. Jeg overvejer de her to: Tysk A - Fransk A - Kulturforståelse B. Virksomhedsøkonomi A - Internatio... -
Hvor kan jeg finde pensum?
ForumindlægHej derude, Jeg går til daglig på HHX, og jeg skal afslutte mine b-fag til næste sommer. Det drejer sig om matematik på B og tysk på B. Jeg vil allerede nu gerne have styr på, hvad mit pensum er. Altså jeg vil gerne have en liste, hvor der står, hvad man skal kunne. For eksempel at man skal ku... -
Hjælpe til tekster
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i tysk i morgen og er lidt nervøs jeg har læst på pensum og har rimlig godt styr på størstedelen af mine tekster men jeg kunne godt bruge et resume eller nogle gode noter/nøgleord til følgende tekster: -Das Blageschlagene-Reinigungog Irgendwie ist er kälter.på forhånd... -
HJÆLP: Bøger til BA
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal læse engelsk og tysk til september på handelshøjskolen og tager derved en BA i international kommunikation. Jeg søger bøger til denne uddannelse da de er sindsygt dyre hvis du skal købe dem helt nye. Så håber der er nogen som har gamle BA bøger liggende som de har lyst til... -
Opgave 1: Forklar forskellen på de nedenstående sætninger. I kan enten forklare ved at oversætte til dansk, så forskellen bliver tydelig eller forklare i prosa.
Forumindlæg1a. Der Mann kennnt die Mörderin 1b. Den Mann kennt die Mörderin. 2a. Ich habe gestern das Mädchen besucht. 2b. Ich habe gestern die Mädchen besucht. 3a. Er besucht die Familie des Vaters. 3b. Er besucht den Vater der Familie. Hjælp tak. Mit tysk er nybegynder forstår, det simpel... -
Rettelse af oversættelse - hjælp (:
ForumindlægHej medstuderende :) Jeg ville høre, om nogen kan hjælp mig med at rette en kort oversættelse(247 ord)? Jeg har vedhæftet opgaven som et dokument. Det er den nederste halvdel som er oversat(fra dansk til tysk) og det på den øverste halvdel, er det, som jeg har oversat. På forhånd tak /Nick Ps: I ... -
Hvad betyder kasus?
ForumindlægHej, I de sproglige fag er kasus en vigtig del af forståelsen for grammatiken. Der er både kasus i engelsk, tysk og latin. Men jeg kan simpelthen ikke forstå kasus eller hvad det betyder. Jeg har haft mange mange forskellige lærer til at forklare det og flere venner, men forstår det simpelthen i... -
Bevis for minimal "løbetid"
ForumindlægJeg ved godt denne side er på tysk, men det er matematikken det handler om ;-) http://de.wikipedia.org/wiki/Fermatsches_Prinzip Under afsnittet "Herleitung des Reflexionsgesetzes" står der et sted:"(Ohne Beweis: Es ist die minimale Laufzeit)" - hvordan beviser man ... -
Einfach so!
ForumindlægNogle der ved om der findes en facit liste til Einfach so?. Er nemlig gået igang med at lave nogle opgaver som forbedredelse til en kommende prøve, så ville derfor være optimalt hvis jeg kunne tjekke mine fejl :D. Ellers er der nogle der kender andre tyske opgaver bøger på niveau B, som der er til ?
