Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15701 til 15720 af 24857
  • Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??

    Forumindlæg
    Heej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege...
  • Tycho Brahes og Keplers verdensbilleder

    Forumindlæg
    Skal til fysik eksamen i morgen og jeg skal gøre rede for de to verdensbilleder, og komme ind på ligheder og forskelle ved de to verdensbilleder samt gøre rede Keplers 3 love. Nogle der har nogle råd eller som kan hjælpe mig på en eller anden måde?
  • Lektiehjælp??

    Forumindlæg
    Jeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ?
  • Gennemsnit under 02!!

    Forumindlæg
    Hey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :(
  • Elektromagnetiske Bølger

    Forumindlæg
    Jeg har fysik examen i morgen og det viser sig at jeg ikke kan finde ud af en pind! Er ved at blive rimelig nervøs... En af vores emner er bølger. Er der nogen der kan fortælle mig nogle generelle ting om dem? Måske nogle formler? Tak :)
  • Induktivt og deduktiv

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i AT Hvad er induktivt og deduktiv, og hvordan kan man finde ud af om man har arbejdet induktivt eller deduktiv. Jeg har om fagene fysik og historie og min problemformulering er: Hvordan kom Newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? Hvordan har jeg så arbejdet???
  • Drejningsmoment

    Forumindlæg
    HASTER! Jeg arbejder med mit 24-timers projekt i fysik og jeg står stille med at forstå, hvad vektoren "g" står for i vedlagte bilag. Skal også vide hvad "Dobbelt lodret streg" helt præcis betyder? Det fremvises også i bilaget.
  • Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule..
  • eksamen

    Forumindlæg
    hej hej.. jeg står og skal til fysik eksamen på torsdag.. går på adgangskursus til maskinmester uddanelsen.. vi har skrevet en opgave som jeg så skal op i.. men har aldrig prøvet det før, så tænkte om der var en der kunne fortælle hvordan man lige skal gribe det an ? på forhånd tak:)
  • Hvilke bøger læses på KU

    Forumindlæg
    Hej, Jeg overvejer at søge ind på Københavns Universitet. Er det muligt at finde en liste over hvilke bøger man læser på et givent studie? Jeg vil gerne se hvilke bøger man læser på eksempelvis Økonomi, Fysik, Matematik osv. på første år
  • Split dx/dy

    Forumindlæg
    Når man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus
  • Ækvator

    Forumindlæg
    Jeg har fået et spørgsmål for i fysik, som jeg har svært ved at svare på.. Det lyder således: Ved ækvator svarer 360 grader til 40.000 km. Hvad svarer 1grader til i km?
  • Et eller to ord?

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ...
  • Hjælp jeg fryser

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået dette spørgsmål i fysik. Er der nogle, der kan hjælpe? En person har været ude at bade. Vandet er 20 grader og luften er 22 grader. Hvorfor fryser personen? På forhånd tak.
  • Manglende forumkategori

    Forumindlæg
    Jeg foreslår at oprette en forumkategori og opgavekategori i Naturvidenskabeligt Grundforløb, der jo en en obligatorisk del for alle på det almene gymnasium. Ofte kan det være svært for eleverne så tidligt i undervisningen at vurdere, om et spørgsmål eksempelvis passer bedst under fysik eller kemi.
  • Ideografisk vs. nomotetisk?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk?
  • Fordampning af vand

    Forumindlæg
    Jeg har fået et spørgsmål i fysik der lyder som flg. "Du har i en kasserolle opvarmet 150 g. vand til kogepunktet. Varmetilførslen fra kogepladen er på 800 W. Hvaor lang tid går der, før al vandet er fordampet?" Hvordan regner jeg det?
  • Spejling: Overfladens normal?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er bare lige i gang med at læse noget fysik om spejling og brydning. Når jeg læser et afsnit om refleksionsloven kommer udtrykket overfladens normal op. Hvad er overfladens normal? Hvordan vil du forklare det ud fra det vedhæftede billede? Tusind tak :)
  • Radioaktivitet - SRP?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som så mange andre også skrive SRP til december. Jeg har overvejet emnet: Radioaaktivitet i Fysik A og Matematik A. Er der nogen, der har erfaring med emnet, samt eventueller guldkorn, til gode ting at komme ind på? :)
  • Atomkerner

    Forumindlæg
    Hej kloge hoveder! Jeg sidder her med mit fysik og jeg er meget i tvivl. Spørgsmålet lyder følgende Beregn antallet af Cs-kerner Har tilføjet et dokument, da det er for besværligt at skrive det her ;) På forhånd mange tak ;)