Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 15741 til 15760 af 163701
-
Emnevalg til SRP - Animal farm
ForumindlægHej, jeg står i og mangler inspiration til mit valg af emne. Jeg vil rigtig gerne beskæftige mig med romanen 'Animal Farm' af George Orwell fra 1945, men jeg ved ikke med hvilket syn jeg skal se på den. Jeg har valget mellem disse tre fagkombinationer: - Engelsk a - historie a - E... -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
oversættelse
ForumindlægHej derude. Er der ikk nogen af jer der vil rette min oversættelse igennem for fejl.. Synes den er svær. :S - men har gjort det så godt jeg kunne. Never in his life colonel had Griffin has such like a difficult passenger than Miss Simpson</o:p> Aldrig I hele sit har Oberst Griffin haft... -
et ord
Forumindlæghvad betyder wineskin? -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har søgt rundt i google for at finde ud af, hvor mange timer man har til stil opgaven, men kunne ikke finde noget. Er det ikke 3 timer uden at have læst indholdet endnu? Jeg spøgrer fordi, så kunne jeg jo træne mig i at skrive mine stile i den begrænset tid i stedet for at bruge flere ... -
Vil du hjælpe mig?
ForumindlægHej med jer.. Jeg går 1.g og har engelsk på A. Men jeg er ikke så god til det. Er der nogen som vil hjælpe mig på en måde? -
Hvilken linje skal jeg vælge
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
sprogproblemer!!!!
ForumindlægHEY.. jeg går på gymnasium.. 2. g.. jeg har været meget flittig siden jeg starte på gym. har altid lavet lektier.. osv.. men jeg har det bare sådan.. jeg det jeg siger er forkert.., men jeg tænker rigtigt.. men kommer aldrig frem med min mening..jeg kan ikke sige, det jeg tænker.. altsååå.... je... -
Has eller Have?
ForumindlægHow do you know that there HAS/HAVE been a robbery Hvilket ord skal bruges has eller have? -
Sjove/irriterende hændelser under eksamen
ForumindlægI går var jeg til mundtlig eksamen i dansk (folkeskolen) og jeg sad i et forberedelses rum og læste min novelle jeg havde fået udleveret. Pludselig, mens jeg sad og læste min novelle, var der en bold som ramte vinduet til mit rum. Jeg kiggede ud og så et par drenge fra 5.-6. klasse. Jeg ignorered... -
Hej hvilken linje synes i er den bedste på stx
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
Dumpe + bestået?
ForumindlægJeg er tvivl om man har bestået faget, hvis man dumper til den mundtlige eksamen, men f.eks. får 7 eller 10 til den skriftlige.. Nogen der ved det?? -
analyse af "niels Bohr, open latter to The united Nations"
ForumindlægJeg sidder og skal til at læse op til AT i 2g. jeg har fagene fysik og engelsk. jeg skal analyser brevet Niels Bohr skrev til UN, men da jeg har utrolig svært ved at læse engelsk, vil jeg høre om der er nogen der har en analyse af den, der vil kunne hjælpe mig på vej. tak på forhånd -
ordet "ergo"
Forumindlæghey hey'!\nmin ordbog gad ej at give mig et forslag til ordet ergo i min engelske stil.\n\nNogen som har et godt engelsk dækkende ord for den samme betydning? -
er jeg bestået?
Forumindlægjeg skal op i skriftlig matematik på mandag og er meget nervøs for at dumpe. i mine årskarakterer har jeg fået 7 i skriftlig og 4 i mundtlig. men min nervøsitet tager over i prøver, jeg har klaret mig dårligt i mine terminsprøver. mit spørgsmål er, hvis jeg dumper på mandag (00 eller 02), er jeg ... -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
Fysik/Kemi disposition
ForumindlægHejsa, hvordan har i det? Jeg skal til fyski/kemi mundtlig afgangseksamen om 2 uger, så mig spørgsmåll er hvordan skriver man en disposition i fyski/Kemi. Tak på forhånd -
hvad betyder det på dansk?
Forumindlæg"Cuando lleváis el dedo humedecido a un tarro de azúcar, A que sentís ya el dulce en la boca como si la yema fuese la punta de la lengua? Pues así es la lengua de las mariposas". -
Konflikten mlm. protestanter og katolikker i Irland?
ForumindlægHej alle! Nogen der kan forklare mig om den tidligere konflikt mellem katolikker og protestanter i Irland? - kan risikere at trække et spørgsmål om det til i engelsk FSA mundtlig, så håber I kan hjælpe :)
