Studievalg og videregående studie

Hej hvilken linje synes i er den bedste på stx

16. september 2018 af jegerlækker20202 (Slettet)
Hvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:)

Samfundsfag A matematik A
Samfundsfag A Engelsk A

Eller den naturvidenskabelig linje??

Jeg mener selv Sam A og Mat A

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. september 2018 af OliverHviid

Jamen hvis du selv mener sam a mat a, og det er der dine interesser ligger, så bør du da vælge den linje.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. september 2018 af Smut1

Det kommer jo an på, hvad man har flair for, men det hjælper selvfølgelig, hvis man har engelsktalende familiemedlemmer, kærester eller ser en masse tv.


Svar #3
17. september 2018 af jegerlækker20202 (Slettet)

Hvad mener du med engelsk
Jeg vil vælge mat a Sam a

Brugbart svar (0)

Svar #4
17. september 2018 af swpply (Slettet)

Du har stilt det eksakt samme spørgsmål før: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1848366

Hvad er det du håber på at opnå ved at vide hvilken linje på STX andre synes er "bedst" ?

Som jeg nævnte i din forrige tråd, så er dette spørgsmål subjektivt. Hvorfor at du skal følge dit egene interesser. Er din interesse for matematik og samfundsvidenskabelige fag, ja så er Mat A og Samf A formegentligt et rigtig valg FOR DIG. Hvis du derimod ikke finder matematik interesant men derimod finder engelsk spændende, så skal du selfølgelig ikke vælge Mat A i kombination med Samf A men istedet overveje at vælge Samf A og Eng A.

Det har selvfølgelig også noget at sige, hvis du ønsker at læse videre efter STX engang. Men her gælder det samme, vælg studie efter dine interesser.


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. september 2018 af swpply (Slettet)

Jeg prøver ikke på at være irriterende, jeg prøver at hjælpe ;-)

Er det korrekt forstået at du overvejer at vælge matematik A og samfundsfag A som linje (retorisk spørgsmål)?
Mit spørgsmål er nu til dig, hvorfor overvejer DU netop denne linje?


Brugbart svar (0)

Svar #6
12. oktober 2018 af erns

Hvis du ikke ved hvad du vil efter gymnasiet så er alle linjer bullshit undtagen den naturvidenskabelig linje. Har selv fået på den og mange af mine venner havde sen suoersprogloglinje ellert samflinjen og de skal alle sammen supplere nu fordi de gerne vil værre ingeniører, biologer osv.

Skriv et svar til: Hej hvilken linje synes i er den bedste på stx

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.