Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15741 til 15760 af 23609
-
Hvorfor tilsætte koncentreret/faste stoffer?
ForumindlægOkay, måske et dumt spørgsmål, men jeg aner ikke hvorfor: Det er i en rapport om indgreb i en ligevægt. Spørgsmål: Hvorfor tilsætter vi faste stoffer eller et par dråber koncentreret opløsning? Hvorfor tilsætter man ikke i stedet for et par mL ret fortyndede opløsninger af de pågældende stoffer? ... -
Bogdisposition til skriftlig bograpport
ForumindlægHejsa :). Jeg har nu læst en bog og skal senere skrive en bograpport/boganmeldelse. Men før jeg skal det, er jeg nødsaget til at aflevere en bogdisposition til min lærer. Eftersom vi ikke har fået så meget information omkring, hvordan man skriver sådan en, er jeg lidt lost. Skal jeg gå ind og næv... -
isoler
ForumindlægHvordan isolerer jeg h? opgaven lyder: Af en rapport fra sundhedsstyrrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamilieshuse er givet ved log(H)=0,227+0,922*log(S) Hvor H er husradonkoncentrationen målt i Bq/m^3 og S er stueradonkoncentrati... -
Osmose
ForumindlægKunne godt tænke mig at få lidt hjælp her.. sidder med en biologi rapport om osmotisktryk i kartofel og har nogle spørgesmål her:1) Hvorfor hænger bladene ofte på planten selvom den har vandmangel?2) Hvilke osmotiske problemer organismer har, der lever i ferskvand.3) Hvordan har henholdsvis encel... -
Hjæælp, det haster!!!!
Forumindlægjeg sidder og skal aflevere en matematik rapport, hvor vi skal opstille en hypotese. jeg skal forklare følgende begreber.. - Hændelse - sansynlighed for en hændelse - stikprøve - repræsentativet - hypotesetest - signifikansniveau og fraktiler. KAN NOGEN HJÆLPE MIG? - jeg forstår heller ikke,... -
Hvilken sang er bedst, mens man laver lektier
ForumindlægHvilken sang er den bedste til at holde dit humør højt mens du laver lektier? Jeg vil selv bidrage med: Paul Stanlay - Live to Win, holder virkelig gejsten oppe når, lektierne ser uendelige ud. Rickroll, er bare god hvis man ikke er i humør til noget som helst, men skal aflevere en rapport næste ... -
Genotype og fænotype
ForumindlægHej jeg har fået til opgave og skrive en rapport om blodtyper og har svaret på dem alle bortset fra: Hvad er din egen fænotype og din genotype mht. blodtyper? Og kan ikke huske forskellen på de to og ved ikke hvordan jeg skal forklare det? så ville sætte pris på hvis nogen kunne hjælpe mig hurt... -
Alfa, beta og gamma stråling
Forumindlæghej. jeg skal skrive en rapport om alfa, beta og gamma stråling, som jeg har lavet en forsøg og jeg skal sammenligne de tre strålinger ud fra forsøgets resultater (grafer som jeg har vedhæftet). alfa , beta og gamma stråling.: hvilken af dem henfalder hurtigerer og hvorfor? jeg håber der nogen ... -
Iran - atomkonflikt
ForumindlægHej jeg er en dreng i 9.klasse der virkelig har brug for hjælp. Jeg har valgt at skrive om Iran, og mit problem ligger i, at Iran har atomkraftværker, og der er udsigt til Iran får atomvåben, hvis de ikke allerede har det. Mit virkelige problem er, at jeg har meget svært ved at komme ind i ... -
At skrve om horror, gys&gru.
ForumindlægGod aften.Jeg vil godt spørge, om nogen herinde har skrevet om horror-genren i en dansk opgave, rapport, SSO el.lign.? Jeg går nemlig selv rundt og overvejer det, men har mine tvivl da mange anseer genren for at være blottet for litterær værdi (og dansklærerne topper nok blandt dem). Men hvis nog... -
holdningsændringer blandt danske vælgere
ForumindlægJeg skal til i morgen skrive en rapport om holdningsændringer og vælgervandringer, hovedsaglæigt omkring valget 2001. Jeg skriver ud fra en masse tabeller, men et par stikord til hvilke markante holdningsændringer der er foregået gennem årene ville være dejligt. Jeg håber at der er nogen der kan... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor jeg skulle identificere nogle stoffer. Vi skulle gennem nogle prøver for kationen og anionen. Den rapport som jeg så skal skrive, er de reaktionsskemaer, der var under de forskellige prøver.Mit spg er så om jeg skal bruge hele stoffet når jeg skal skrive et reaktions... -
Beregn PH for basen NaOH
ForumindlægHej jeg har en Kemi rapport til i aften og jeg sidder lidt fast i PH beregning af basen NaOH Jeg har regnet 0,1 HCL ud til PH værdien = 1 Og jeg ved at 0,1 NaOH skal give PH værdien = 13 Men jeg kan ikke finde ud af hvad regne måden er? Kan nogen hjælpe mig? -
OSO
ForumindlægHej! Jeg går i 10.klasse og er i gang med at lave OSO. Jeg skriver om at være lærer og er i gang med at afslutte en overskrift i min rapport. Derfor vil jeg gerne spørge, helst en erfaren lærer, hvordan den danske folkeskole har ændret sig og hvilke nye ting, som en lærer i dag skal leve op t... -
Udspaltningsforhold af byg
ForumindlægHej - jeg er næsten færdig med min biologirapport, men jeg kan simpelthen ikke svare på spørgsmål 5 (Ville resultatet have været anderledes mht. forholdet grøn:gul, hvis ikke allelen a havde været i populationen?) som står på den aller sidste side (side 6) i min rapport. Er der nogen som kan hj... -
Hjertet.
ForumindlægSkal lave en rapport om hjertet, og har svært ved at finde noget godt.Jeg har allerede skrevet en side men det er for lidt.Vil godt have noget generelt om hjertet, om blodkredsløbt og hjerteklapperne, men det er svært når man ikke kan omformulere det man finder sådan at man kan forstår det og såd... -
Spansk oversættelse ?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig i at oversætte dette : Arbejdsløshed er et alvorligt problem i hele verden. Mange unge kan ikke finde et arbejde. Rapporten fortæller at 25% af de unge mellem 18 og 24 år i det sydamerikanske land Argentina hverken studerer eller arbejder. Udelukkelsen fra udda... -
bølgehalløj
Forumindlæghej\n\nhvordan kan det væer at (kvadratrod(F/u) er i m/s?\nu=snorens vægt pr. meter\nF=er snorspædningen, 0,025 kg * 9,82 m/s^2\n\nved godt det er skidt formuleret men har siddet og grublet over en rapport i 100 timer og er psygisk på en anden planet... -
Drivhuseffekten
ForumindlægHej,\n\njeg er gået lidt i stå ang. en rapport om drivhuseffekten.\n\nJeg mangler nogle billeder, fakta o.lign., hvor det er muligt at se temperaturens udvikling!\n\nHåber I kan hjælpe!\n\nJeppe! -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j...
